לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2007

על קסדות, אופנים ובעיות זכרון


מדי פעם יש כתבות שמצליחות להרגיז אותי. אני נהנה לשטוח את העצבים שלי פה, אז אתם מוזמנים לסבול בשקט.
דוגמה אחת היא החוק המעצבן שמכריח כל רוכב אופניים לחבוש קסדה מבית היוצר של ח"כ גלעד ארדן. שומעים את הטענות הרגילות: "זה כדי שינצלו ילדים", "אם ילד אחד יינצל, אז טוב שחוקקנו" ועוד שטויות מסוג "לא ראינו אף מחקר שטוען ההיפך".
במחקר הנ"ל בדקו עקיפות של נהגי רכבים כשהם מגיעים לרוכבי אופניים. מסתבר שהנהגים נזהרים הרבה הרבה פחות כשמדובר ברוכב עם קסדה. ורוכבי אופנים בכביש נפגעים הרבה יותר על ידי מכוניות כשהם חובשים קסדה!
 
אמנם ח"כ דב חנין מחד"ש התנגד להצעת החוק הגורפת הזו והציע הצעה שמחילה חובת חבישת קסדה על ילדים, בני נוער, ספורטאים ורוכבי שטח בלבד, אבל ההצעה (ההגיונית למדי) שלו נדחתה.
הטיעון של גלעד ארדן נגד התיקון היה כי הורים לא יוכלו לדרוש מילדיהם לחבוש קסדה כאשר הם עצמם אינם עושים זאת. טיעון מטופש מכיוון שבדיוק כמו מצופים בבריכה, גלגלי עזר באופניים ועוד, להורים בהחלט יש את היכולת להגדיר לילדיהם כללים. מי שלא יצליח לעשות זאת גם לא יצליח לשכנע את הילד לחבוש קסדה אפילו אם ההורה חובש אותה בעצמו.
 
עוד טיעון מעצבן של ארדן היה כי אם אחרי שנתיים שלוש יתברר כי החוק הזה לא יעיל / מפחית את כמות רוכבי האופניים / מגדיל את מספר הפציעות, אז תמיד אפשר לבטל או להפוך את החוק.
חוק הוא לא ניסוי על האזרחים. נקודה. אם יש כוונה להחיל תקנה שתהווה ניסוי, צריך להגדיר בחוק את הפרמטרים לבדיקה ותאריך לביטול החוק אם הוא לא עומד ביעדיו.
 
אז נכון שקסדה יכולה להקטין פגיעות ראש בנפילה. אבל גם אם תקשרו מסביבכם מזרן ותסתובבו איתו כל היום, תהיו הרבה יותר בטוחים. מי שבא לו לעשות את זה, לבריאות. מי שחושב שצריך גם את זה לקבוע בחוק הוא כנראה חבר כנסת, או שהוא יהיה יום אחד.
 
***
לא מזמן גם היתה כתבה על כך שהמכשירים החדשים פוגעים בזכרון, מפני שהיום אנשים זוכרים הרבה פחות מספרי טלפון בעל פה.
פה רמת הטפשות הגיעה לשיא! זכרון מתיחס לדברים שאנחנו משתמשים בהם ביום יום. אני בטוח שאותם "חוקרים" היו מגיעים למסקנה ההפוכה אם הם היו מחליטים לבדוק כמה כתובות אינטרנט אנשים יודעים בעל פה, או לבדוק אם מבוגרים טובים יותר או פחות מילדים בלזכור אלו אותיות מופיעות על איזה מקש בטלפון כדי לכתוב סמס.
אכן, אי שימוש במכשירים החדשים פוגע קשות בזכרון.
"חוקרים", עלק.
נכתב על ידי , 27/7/2007 09:26   בקטגוריות ., בריאות, סלולרי, עצבני, פוליטיקה, אקטואליה, אינטרנט, שחרור קיטור, ביקורת  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-29/8/2007 12:11



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)