לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2008

איך לא משחקים בהשרדות


ערוץ 10 קנה את הפורמט של תכנית הריאליטי המעולה "הישרדות" והביצוע מצויין לטעמי. עד עכשיו הצליחו בתכנית לשמור על הפורמט ועל רוח התכנית תוך הכנסת אלמנטים ישראלים (קבלת שבת וארוחת שישי כפרס) וכמה רעיונות מקוריים (הזדמנות שניה באי המתים בצורה של דו קרב - רעיון מעולה. אתגר הכח הכפול - חסר טעם ממשי) שריעננו את הנוסחה קצת.
אבל בפרק ששודר אתמול הם פישלו קשות.
העיקרון הראשי של משחק ההישרדות הוא שההפקה יכולה לשנות את החוקים בכל רגע, אבל זו אשליה. המסגרת חייבת להשמר. המסגרת אומרת שהמשחק מושפע בידי השחקנים שמתמודדים עם תנאים משתנים ומה שחשוב יותר הוא ששינוי התנאים משפיע על כולם באופן שווה.
ההפקה צריכה להתחשב בדינמיקה של המשחק. אתמול השבטים פורקו כדי לבנות שני שבטים חדשים - בנים נגד בנות. טויסט מצויין ולגיטימי. עם זאת, מהלך זה לא היה מבוצע אם, למשל, היו נשארים במשחק בנים בלבד מלבד אשה אחת. במקרה כזה על ההפקה לערבב את השבטים בצורה אחרת כי הפרדה לבנים ובנות משפיעה ספציפית על מתמודד יחיד בהנחתה מלמעלה.



למרות שההפקה עשתה מאמץ להסתיר את זה, משהו דומה קרה מיד אחר כך.
בשבט הבנים היו שני חברים יותר מאשר בשבט הבנות. שבט הבנים גמר אומר להדיח את דן בהזדמנות הראשונה. (למי שלא יודע, מדובר בדן מנו, בנו של הבעלים של חברת "מנו ספנות"). לפני אתגר החסינות ההפקה העבירה את דן לשבט הבנות. סתם ככה.

היו נסיונות להסתיר את אופי הפעולה:

- המנחה, גיא זוארץ, טען כי מכיוון שיש שבטים חדשים כולם חייבים לשחק. על פי זכרוני, לא היה תקדים לזה, אבל גם אם נניח שזו בקשה לגיטימית,  אפשר היה לבצע אותה מבלי להעביר את דן שבט. המשימה היתה יחידנית, כל חבר שבט בתורו צריך לבצע מטלה בעיניים עצומות. אין שום בעיה לשתף את כולם מבלי שהיתרון המספרי של שבט הבנים יבוא לידי ביטוי.

- ניתן היה בקלות לערוך הגרלה בין חברי השבט או הצבעה או משימת ביניים או לתת לכולם כולל דן את האפשרות להתנדב לעבור. זה עדיין ישאיר את ההחלטה מי יעבור "בידי הגורל" או בידי המשתתפים ויכולותיהם. במקום זה דן "נבחר" על ידי ההפקה בתירוץ של היותו זה שזכה הכי הרבה פעמים באתגר "הכח הכפול" (פעמיים).
זהו נתון שהיה ידוע להפקה מראש, כמובן ובכל זאת נשאלו המשתתפים "מי זכה באתגר פעם אחת, שירים את ידו" ואז "מי זכה פעמיים?"
אם הם היו מעוניינים שנועם יעבור (שוב), האם הם היו שואלים "מי הכי גבוה"?

- אם באמת היה כל כך חשוב שהשבטים יהיו בגודל שווה, היה צריך לבצע את המעבר ברגע החלוקה מחדש לשבטים של בנים ובנות ולא לפני המשימה , לאחר שנודע להפקה כי דן מועמד לעוף בצורה כמעט וודאית במקרה של הפסד של שבט הבנים.

מותר (ורצוי) לתת אפשרויות הצלה, אבל עם סיכוי שווה לכולם. מרגע שההפקה מתערבת בצורה בוטה לטובת שחקן ספציפי, המשחק מאבד משמעות. באותה מידה ניתן להחליט שההפקה תקבע מי יקבל את הפרס.

נכתב על ידי , 24/1/2008 09:29   בקטגוריות ., טלויזיה, ביקורת, משחקים, הישרדות  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-29/1/2008 10:00



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)