לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2008

רקוויאם לקורקינט חשמלי


לפני שנסעתי לאנגליה, חשבתי לנצל את ההזדמנות ולקנות לי שם קורקינט חשמלי.

קורקינט חשמלי למבוגרים עולה בארץ לפחות 5000 ש"ח, בעוד באנגליה מצאתי קורקינט ראוי ב 120 פאונד באיביי. הידד.

הזמנתי משלוח לבית של חברים, הוא הגיע תוך יום, גדול יותר מכפי שציפיתי, אבל נחמד. עשינו עליו סיבוב ניסיון בשכונה.
ידעתי שברגע שאני מגיע איתו לארץ, אני קונה לי קסדת אופניים, מרכיב לו פנסים ומחזירי אור וכך אהיה מבסוט שאני גם חוסך בזיהום האויר, גם לא צריך לחפש חניה וגם רוכב על כלי שנוסע לאט יותר מאופניים, שוקל פחות מקלנועית ויש בו אפילו בולמי זעזועים ובלמי דיסק.



הקורקינט ואני, בימים הטובים באנגליה

את הקורקינט ארזנו בזהירות, אבל במכס נעצרתי.

זה היה לפני שלושה שבועות.

התקנות של משרד התחבורה מתירות ייבוא של קורקינט רק אם הוא עומד בתנאים הבאים:
מהירות: עד 12 קמ"ש (ריצה קלה, אופניים מגיעים בקלות ל-40 קמ"ש)
מנוע עד 100 וואט (לא יצליח לסחוב יותר מילד, בטח לא בעליה)
ומשקל כולל שלא יעלה על 12 ק"ג. זו הבדיחה הגדולה מכולן, מפני שכדי לעמוד בדרישה הזו חייבים להתפשר על בטיחות. לכן שומעים על מקרים של כידונים שנשברים, לכן אין על קורקינטים שמותרים ליבוא אמצעי בטיחות מינימלים, בטח לא בלמים טובים.

מכיוון שהקורקינט שלי (ששוקל 21 ק"ג) לא עמד בכל התנאים האלו, הקורקינט הנוח והבטיחותי שלי עוכב במכס.

ניסיתי לקבל אישור מיוחד. פניתי למשרד התחבורה, פניתי למחלקת התקינה באגף הרכב. דיברתי עם האחראים על הייבוא ועם טכנאים.
על פי החוק של מדינת ישראל, מכיוון שהקורקינט אינו מוגדר כקורקינט צעצוע, הוא נחשב ללא פחות מאופנוע.


אופנוע? כן. כך אומרת מדינת ישראל.

למכס עצמו לא היתה שום התנגדות להכניס את הקורקינט. ערכו לא עבר את הסף המותר להבאה. אבל הייתי זקוק לאישור של משרד התחבורה כדי להכניס את הקורקינט לארץ ואישור כזה לא יכולתי לקבל.

התשובה הראשונה שקיבלתי מכל מי שפניתי אליו היתה "הרבה ניסו, אין לך סיכוי". אבל החלטתי להתעקש ולהבין למה אני לא יכול לייבא מוצר פשוט שנמכר בארץ בלי בעיות. חיפשתי גם באינטרנט במקביל לנסיונות שלי להגיע לגורמים המוסמכים, אבל מלבד תיאוריות קונספירציה לגבי יבואני הרכב שלא רוצים נגיסה בהכנסותיהם לא מצאתי סיבה הגיונית. טענות הבטיחות לא רלוונטיות בעיני גם מפני שכלים הרבה פחות בטיחותיים מאושרים לנסיעה בארץ וגם כי אין שום מניעה לבנות כלי כזה ולנסוע עליו. שלא לדבר על כך שהקורקינטים שכן מאושרים לייבוא הרבה פחות בטיחותיים.

כל העניין קצת מתסכל. למשרד התחבורה יש אינטרס ברור לאפשר ייבוא ומכירת קורקינטים חשמליים בארץ. זה יפחית את עומסי התנועה בערים, יפחית את מצוקת החניה ובעיקר יפחית את מספר תאונות הדרכים הקטלניות. פגיעה של קורקינט כזה, גם אם נוהג עליו מישהו בלתי אחראי, לא תגרום ליותר מפציעה קלה. מרכז הכובד של הכלי נמוך מאד והוא יציב באופן מפתיע וקל לנסוע עליו. גם אני, גם נירית וגם חבר נוסף נסענו עליו בקלות בנסיון הראשון.
גם העובדה שמדובר בכלי חשמלי מאפשרת, בניגוד לקורקינט מונע במנוע בנזין, לנסוע באיטיות רבה. סיבוב הידית שולט במהירות.

גם למשרד לאיכות הסביבה יש אינטרס ברור לייבא קורקינטים חשמליים. זיהום האוויר הנגרם מייצור החשמל המיועד לטעינת הקורקינט הוא מזערי. פחות מעשירית מזיהום האויר שמייצר כל כלי רכב אחר. בנוסף, כשיוקמו תחנות כח יעילות יותר לייצור חשמל זיהום האויר יפחת עוד יותר מיידית לכל הרכבים החשמליים בעוד ברכבי גז גם אם תהיה מהפיכה מחר בניצולת, יהיה צורך בהחלפת כל המכוניות לפני שהאפקט יוטמע לחלוטין.

שוחחתי בטלפון ואף נפגשתי אישית עם אנשים לא מעטים במשרד התחבורה. מהיועצת המשפטית ועד למנהלת אגף התקינה. קראתי חלק גדול מתקנות התעבורה בנסיון להבין את המערכת. האנשים שאיתם דיברתי היו מסוייגים בהתחלה ופתחו בסירוב אוטומטי, אבל מרגע שהתעקשתי ודרשתי הסברים הם דווקא הראו אכפתיות וניסו לעזור. בשלב מסויים ביקשתי לפרק את המנוע. הקורקינט הזה שימושי לי גם ללא מנוע ויהיה בטיחותי הרבה יותר מה RAZOR שבו אני משתמש היום. אבל גם בקשה זו נדונה ונדחתה. תקנות שלא מאפשרות לזוז מילימטר.
(למעשה, דווקא יש תקנה בחוק: 269א, שמאפשרת למשרד התחבורה לתת אישור חריג לכל כלי, אבל לא הצלחתי למצוא מישהו שיפעיל את התקנה הזו בשבילי)

אז אני לא יכול להכניס את הקורקינט לארץ.
אני לא יכול להסיר ממנו את המנוע כפי שרציתי ולנסוע עליו ללא מנוע.
אני לא חושב שישתלם לי לשלוח אותו חזרה לחו"ל כמתנה לחברים בארצות נאורות יותר (שאגב, מגבילות קורקינטים למנוע עד 500 וואט).  זה כנראה יעלה יותר מעלות הקורקינט.
אני בטח לא אקנה בארץ קורקינט ב 5000 ש"ח. מחר עוד יחליטו להחרים לי אותו כי אין לי רשיון על אופנוע או לתת לי קנס כי אני לא נוסע על הכביש אלא על המדרכה. יכול להיות שאקנה בחו"ל קורקינט חשמלי שכן עונה על הדרישות, אבל יהיה הרבה פחות יציב והרבה פחות בטיחותי לי.

הקורקינט שלי ילך כנראה להשמדה ואני לא יכול לעשות שום דבר נוסף חוץ מלכתוב על זה.
ולשלוח עותק לשר התחבורה
ולכל הגורמים שדיברתי אתם, כי באמת שהם היו נחמדים, הם רק נאלצו לפעול במסגרת החוק הנוקשה

החוק, שצריך במוקדם או במאוחר להשתנות!

נכתב על ידי , 11/6/2008 13:57   בקטגוריות ., תמונות, צרכנות, פוליטיקה  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאי צור ב-9/7/2008 11:17



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)