לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

לוחמה ביומטרית


חבר הכנסת מאיר שטרית מנסה לאחרונה בכח ברוטאלי כמעט לקדם הקמת מאגר ביומטרי בישראל. משהו חסר תקדים בעולם המערבי, ולא בכדי.

קודם כל, אני רוצה לעשות הפרדה: יש רצון להפיק תעודות זהות חכמות שיהיה קשה לזייף ושיכילו גם מידע ביומטרי. עם זה אין לאף אחד כמעט בעיה והחוק היה עובר מזמן אם זו היתה הדרישה היחידה (המטרה היא להקשות על זיוף תעודות זהות).

אבל "בהזדמנות זו" פתאום המדינה החליטה שהיא רוצה גם שכל המידע הזה לא ישמר רק על תעודת הזהות והדרכונים החכמים, אלא גם במאגר מרכזי. הגישה למאגר הזה תהיה מוגבלת. רק לממשלה. ולמשטרה. ולבנקים. ובטח לעיריות. אבל מוגבלת.

מאגר חשוב לא פחות מזה, שנשמר בקפדנות רבה - מרשם האוכלוסין, זמין היום לכל ילד. הוא דלף, ניתן להשיג אותו באימיול בקלי קלות. המשטרה חקרה ולא מצאה איך הוא דלף. בזיון.
מאגר ביומטרי שידלוף יגרום לנזק גדול יותר מאסון צ'רנוביל. את זה לא אני אומר אלא השר מיכאל איתן.



טביעת אצבע זו אולי שייכת למאיר שטרית, מחר תוכלו להזמין בעזרתה פיצה על חשבונו

ומה יקרה עם מישהו ישיג את טביעת האצבע שלכם? (וזה קל מאד: מכוס שהחזקתם, טלפון נייד או הכי קל: מהמאגר)

היום? אולי לא יקרה כלום.

אבל מחר יופיעו יותר ויותר אמצעי תשלום מבוססי טביעות אצבע. יוכלו להפליל אתכם בפשעים למרות שלא הייתם שם (איזה שופט יאמין לכם ולא למערכת הביומטרית "האמינה"?) ובחו"ל בכלל לא תהיו בטוחים.

כמה קשה לזייף טביעת אצבע? תסתכלו בסרטון הזה של מכסחי המיתוסים.

שימו לב למומחים שהבטיחו שאי אפשר לפרוץ את המנעול המבוסס על טביעות האצבע. כמו שמבטיחים לשטרית שהמאגר יהיה מוגן.

ראיתם פעם משחק מחשב שלא נפרץ? אתם יודעים כמה מיליארדים הושקעו בהגנה על המשחקים האלו? ועדיין אפשר להוריד כמעט את כל המשחקים שרוצים בטורנט או באימיול תוך כמה ימים מרגע שהם יצאו.

יודעים כמה כסף הושקע בלאבטח סרטי DVD כך שאי אפשר יהיה להעתיק אותם? ספרו את זה לבעלי הבאסטות בסין.

כל שבוע מוצאים פרצת אבטחה אחרת בחלונות XP. מערכת הפעלה בת 7 שנים!
אבל שטרית ב-ט-ו-ח שהמאגר יהיה מוגן. כי אמרו לו. והוא לא מבין למה אנחנו פרנואידים.

אנחנו פרנואידים מפני שאנחנו מבינים באבטחה ואתה לא, מר שטרית.
כי המאגר הזה בכלל לא נחוץ, חוץ מאשר לשליטה על האזרחים התמימים.
וכי הסיבה היחידה שבגללה שטרית רוצה את המאגר היא כדי שיהיה לו מאגר. המאגר הוא המטרה. ואת זה שטרית אמר בעצמו.

אגב, אם מישהו מסרב לתת טביעת אצבעות ונשלח לשנה מאסר, זה לא אומר שבתחנת המשטרה יקחו ממנו... טביעת אצבעות?
נכתב על ידי , 9/7/2009 23:50   בקטגוריות ., 892, עצבני, פוליטיקה, אקטואליה, שחרור קיטור  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאי צור ב-26/12/2009 17:24
 



ככה לא עושים שיווק - פלאפון דרשו ממני כסף בעבור "פרס".


ביקרתי היום בועידת האינטרנט של דה-מרקר (ה Com.Vention). בין שאר הביתנים עברתי גם בביתן של פלאפון שהציגו שלוש עמדות משחק מבוסס WII. בכל שעה וחצי, בעל הניקוד הגבוה ביותר יזכה במכשיר סלולארי - פאלם טריאו פרו.

שיחקתי וזכיתי

לאחר הזכיה, התברר לי כי זו לא סתם מתנה, אלא היא מותנית בהצטרפות לפלאפון במסלול הכולל שיחות ואינטרנט והתחייבות ל 18 חודשים (קנס יציאה הוא 1800 ש"ח). העלות המינימלית של תכנית כזו היא לפחות 2000 ש"ח.
גם לו הייתי לקוח פלאפון, לא הייתי מקבל את המכשיר בחינם מפני שהם היו מחייבים אותי בהזמנת קו נוסף עבור המכשיר (כך על פי הנציגים). כלקוח חברה אחרת, התאפשר לי לנייד את המספר שלי (ואם אני בהתחייבות, לשלם קנס).

ולפיכך ויתרתי על הזכיה!





ועידת העסקים, למי שלא יודע, היא ועידה שמכנסת אנשי הי-טק, ביניהם מנכ"לים של חברות קטנות (כמוני) וגדולות.
בין הזכיה לרגע שבו החלטתי לוותר (למרות שתיאורטית יכולתי לקבל את המכשיר, לשלם קנס ולמכור אותו ברווח) דיברתי עם עשרות אנשים על ההתניה המרגיזה והחוצפנית הזו. ממנכ"לי חברות גדולות בחו"ל ועד סתם חברים שהיו שם (אנשי הי-טק, עיתונאים וכו').

בעידן של מדיה חברתית, ווב 2.0 ושיח לקוחות, פלאפון העדיפו להשקיע עשרות אלפי דולרים בביתן, אבל לא אלפיים ש"ח כדי לתת פרס אמיתי. סמסונג אומניה נתנו מכשירים בחינם לבלוגרים כדי שיכתבו עליהם, אבל פלאפון מנסים לאלץ לקוחות להצטרף אליהם במקום לגרום ללקוחות לרצות להצטרף.

אם אנשי השיווק של פלאפון היו טורחים להכנס לפאנלים שדיברו בדיוק על שימוש ברשתות חברתיות לצורך יצירת באזז חיובי, אולי הם לא היו נתקלים בהודעות המאוכזבות שכתבתי בטוויטר (תוך שאני מתייג את הכנס, כך שכל מי שקרא את שלל ההודעות שנכתבו בקשר לכנס נחשף גם להודעה שלי) ובפייסבוק (עם קישורים לפוסט הזה).
קל להבין שאם הם היו פשוט נותנים את המתנה, הייתי מקשיב ביתר נכונות להצעות שלהם לגבי מכשירים עסקיים ואם היה לי עכשיו את הפאלם (ולהזכירכם, אפילו פיתחתי בזמנו אפליקציה לפאלם) הייתם רואים פה פוסט אחר לגמרי.

הנציגים שהיו שם ניסו לשכנע אותי ואפילו הציעו לי חודשיים חינם חיבור לאינטרנט, יכול להיות שבחישוב של תכניות ומסלולים היה יוצא לי זול יותר לעבור לפלאפון, אבל לא בצורה כזו. אם זו המדיניות שלהם בחלוקת מתנות לאנשי עסקים שמגיעים לכנס, אני חושש לגלות מה תהיה המדיניות שלהם כשכבר אהיה לקוח.

לא מזמן כתב ליאור צורף ממיקרוסופט על הוטמייל החדש. הגבתי שם וסיפרתי על התלאות שמיקרוסופט העבירו את משתמשי הוטמייל. בין השאר: הגבלת נפח תיבה, מחיקת הודעות אם לא נכנסת לתיבה במשך 90 יום וחסימת האפשרות להתחבר דרך חיבור POP. ליאור ציין שחיבור ה POP חוזר עכשיו להוטמייל כי גם מיקרוסופט הבינו שלקוחות לא מרוצים פשוט עוברים לאלטרנטיבות הטובות יותר.
היום:
- פייסבוק מבטלים שינויים שבוצעו באתר כי המשתמשים (=לקוחות) לא היו מרוצים.
- בזק מקדמים את אתר B144 אחרי ששנים הם ניסו להחביא אותו.
- ערוצי הטלויזיה מעבירים תוכן לאינטרנט בכמויות אדירות.

ורק פלאפון, כאילו הטכנולוגיה לא נושפת בעורפה, נשארת עם המנטליות הישנה. חבל.

נכתב על ידי , 29/3/2009 16:10   בקטגוריות ., FaceBook, סלולרי, עצבני, פאלם, צרכנות, שחרור קיטור  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Puddle Of Grace ב-30/4/2009 23:17
 



רק פושעים תומכים בחוק הזיהוי הביומטרי


אתמול עבר בקריאה ראשונה בכנסת חוק הזיהוי הביומטרי.

צריך להיות פושע כדי לתמוך בחוק כזה!

19 חברי כנסת היו במליאה, 18 מהם "פושעים" שתמכו בהצעת החוק.

פושעים כי:
- להעביר חוק בלי ללמוד על ההשלכות שלו זה פשע.
- להעביר חוק מהותי למדינה כמעט בגנבה זהו פשע (גם ובעיקר של חברי הכנסת שלא נכחו במליאה)
- להעביר חוק שקובע שנה מאסר למי שיסרב לוותר על פרטיותו זהו פשע. (מותר היום לסרב אפילו לבדיקת שכרות ללא עונש בחוק. לדעתי מי שנראה שיכור  כשהוא נוהג ומסרב להבדק צריך לפחות להיעצר, אבל בטח לא להכנס לשנה בכלא בשל הסירוב. צריך לחקור ולבדוק אם הוא שתה באמצעים אחרים, ויש.)
- להעביר חוק שיוצר מאגר עצום ובלתי נדרש זה פשע (כדי להלחם בזיופים אפשר פשוט להטביע נתונים על תעודת הזהות שלכם, לא צריך מאגר)
- להעביר חוק כזה במדינה שמאגריה מופצים לכל עבר בקלות זהו פשע (למי שלא יודע, מרשם האוכלוסין זמין לכל דכפין. כל אחד יכול לדעת מי אתם, מה מספר ת.ז. שלכם ומי במשפחה שלכם.)

צריך להיות פושע כדי לתמוך בחוק הזה כי רק פושעים ירוויחו ממנו:

לזייף טביעת אצבע קל יותר מאשר לזייף תעודת זהות. יש סרטונים ברשת שמסבירים איך עושים את זה.
טביעת אצבע של אדם ספציפי אפשר להשיג בקלות מבלי שהוא ידע. מספיק ללכת לבית קפה ולגשת לכוס שהוא החזיק ביד. תעודת זהות צריך לפחות לגנוב. ומרגע שהמשטרה תמצא טביעות במקומות פשע, הרבה יותר חפים מפשע יכנסו לכלא, רק כי המשטרה עשתה לעצמה חיים קלים.

ומה יקרה אם מישהו יפרסם ברבים טביעות אצבע? של אנשים רגילים, של מפורסמים, או אפילו של חברי כנסת ושרים?
לדעתי זהו לא מעשה בלתי חוקי (עדיין) אלא אם כן זה יחשב לפגיעה בפרטיות, אבל הלא אלו אנשי ציבור והם צריכים להיות חשופים לעם. חוץ מזה יש להם חסינות, כך שהפרסום לא יזיק להם באמת.



טביעת האצבע של ח"כ אלדד? במקרה זה - לא.

פרסום של טביעת אצבע ברבים מזיק רק אם יש מאגר מרכזי. אם יש אימות ביומטרי על תעודות הזהות, עדיין קשה באותה מידה לזייף אותן ולא צריך בשביל זה מאגר מרכזי.
מאגר מרכזי מאפשר למשל תשלום באמצעות טביעת אצבע (ולא בעזרת אמצעי ניתן להחלפה ולחסימה, כמו כרטיס אשראי או המכשיר הסלולרי שלכם).
אם מישהו יגנוב את טביעת האצבע שלכם (או של גאידמק), הוא יוכל לשלם באמצעותה בסופר ואי אפשר יהיה לחסום אותו כי אז גם בעל הטביעה המקורי יחסם. עם זאת, מכיוון שהבנקים לא יממנו את ההוצאות וגם אתם לא, חשבון הבנק שלכם יהפוך למוגבל מהר מאד. אכלתם אותה. לנצח!

והפושעים יחגגו. הם כבר חוגגים.
נכתב על ידי , 30/10/2008 12:47   בקטגוריות ., עתידנות, עצבני, פוליטיקה, אקטואליה, פסימי  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאי צור ב-2/11/2008 13:56
 



תביעה מיד שניה


אתר יד2 תובע אתר אחר על השימוש במלה / צירוף "יד2".
זה לא שהצירוף הופיע בראש האתר, לא נעשה שימוש בלוגו שלהם, אלא שבתפריט של האתר היה כפתור שהסימון עליו היה יד 2. בכפתורים יש מקום מוגבל והקיצור הגיוני ורצוי אפילו.
בנוסף, הם תובעים את אתר qaz על השימוש בצירוף yad2 בכתובת של אחד הדפים. לא בשם המתחם, אלא בשם דף ה HTML המכיל מודעות יד שניה.

יד2 לא המציאו את המונח "יד שניה" וגם לא המציאו את השימוש בספרה במקום מלה (הפקאצות כתבו 100מם כבר לפני שנים ופרינס פעם הוציא אלבום שכל הקרדיטים שבו כתובים בסגנון 4u, b4, 2u וכו'. גם להקת U2 לא תובעת כל מי שמשתמש בצירוף הזה כשכוונתו YOU TOO.

יש בעיה עם כך שיד 2 קיבלו בכלל סימן מסחרי על הביטוי הזה, אבל הסימן הזה מסוייג בדיוק למקרה שבו מישהו מעוניין להשתמש בביטוי לצורך התיחסות למוצרי יד שניה. לי יש הרושם שההסתייגות מתיחסת בדיוק למקרה כמו זה (צירוף במשמעות יד שניה) אבל אפשר להבין את ההסתייגות גם אחרת. תשפטו בעצמכם:

רישום סימן זה לא ימנע מאחרים שימוש מתאר בתום לב במהלך הרגיל של המסחר בצירוף "יד שנייה".

האתר המדובר לא השתמש בביטוי "יד שתיים" שעוד ניתן להתיחס אליו כביטוי מומצא והדף היה שם עוד לפני שהביטוי נרשם כסימן מסחרי.
הסיפור הזה מזכיר את הסיפור של עוזי ניסן שרשם בזמנו את שם המתחם nissan.com ונתבע ע"י יצרנית הרכב בסכום של 10 מליון $ כדי שיתן לה את השם שלו מלידה, של אביו לפניו ושל אחד החודשים בלוח השנה העברי.

לדעתי יד2 קיבלו עצה גרועה מאד מעורכי הדין שלהם כשהחליטו לתבוע אתר שאפילו לא מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל כשמחפשים את הביטוי האמור. זה מסריח במיוחד כשלוקחים בחשבון שהביטוי yad2 מופיע גם בכתובות דפים בהומלס וב WINWIN של ידיעות. שלא לדבר על האתר yad2.com שלא נראה כשייך לחברת יד2.

דברים כאלו מרגיזים אותי ובדרך כלל זה נגמר בזה. אבל יש הפעם דרך להביע מחאה נגד פעולה דורסנית ומרגיזה שכזו. החיפוש בגוגל.
אם מספיק אתרים ובלוגים יכתבו שורה או שתיים שבהם הם יציינו את התביעה וישימו קישור מהמלים yad2 לסיפור המעשה ולאתר של qaz, זה יעזור לקדם את הנושא בתוצאות החיפוש של גוגל וגם יתן לאנשים מידע על התביעה המרגיזה הזו.

אם אתם מעוניינים לנסות ולראות מה רמת ההשפעה של בלוגים, פשוט תכתבו אצלכם שורה בסגנון:
יד2 תובעת לאסור שימוש בביטויים yad2 או יד2 באתרי אינטרנט.

אני מקווה שהם יתעשתו בקרוב.

דיון נוסף ומעניין יש בפורום הזה.
נכתב על ידי , 26/2/2008 13:11   בקטגוריות ., עצבני, צרכנות, אינטרנט  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאי צור ב-3/3/2008 02:24
 




דפים:  
413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)