לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

יום ים


איזה כיף להיות בים כשיש דגל לבן ואין מדוזות.
התחלתי לכתוב את הפוסט מהסלולרי, אבל ויתרתי באמצע. הים ריענן קצת את המחשבה.
רופא המליץ לי על שחיה, אז ניסיתי לשחות קצת בים. חתירה וגב, הוא אמר. חתרתי וגיבבתי, גיבבתי וחתרתי. אני לא בכושר שחיה כך שמהר מאד בעיקר התנשמתי והתנשפתי. מעייף.
אחרי הים קנינו גלידה ביפו אצל אנדרי. פוצצו לנו את הגביעים בכמויות גלידה מטורפות. פעם ראשונה שאני זורק גלידה כי כבר לא יכולתי לאכול. היא גם טפטפה בקצב רצחני (ובעיקר הפכה אותי למאד דביק). נגה ותומר לא התלוננו...
***
אתמול נגה שאלה אותי אם אני רוצה לשחק בקלפים. מלחמה. מאז שלימדתי אותה לשחק היא מאד אוהבת את המשחק. נגה חילקה את החבילה לשתי חבילות ונתנה לי אחת. החבילה שלה היתה קצת יותר גדולה משלי. היא כל הזמן היתה מדושנת עונג וכל הזמן ניצחה. שמתי לב שהיא מציצה בקלפים שלה ואומרת בהנאה "יש לי אס עכשיו..." ואז שאלתי אותה: "נגה, יכול להיות שחילקת לעצמך את כל הקלפים הטובים ונתת לי את כל הקלפים הנמוכים?" "כן!" הכריזה נגה בקריאת ניצחון. בכל פעם שנגה ניצחה במהלך היא מיינה יפה יפה את הקלפים שהיא קיבלה. את הגבוהים בערימה אחת ואת הנמוכים בערמה שניה. תחמנית.
***
פספסתי את BLOG DAY השנה. לא נורא. כולכם מומלצים מבחינתי.
***
ראיתי בבלוג של ילדה מוזרה (הגעתי באקראיות רבה) עוד וריאציה למשחקי תמונות סטייל עין הדג וזהה את התמונה. זה הזכיר לי שקראתי פעם שאנשים מסוגלים לזהות תמונות שהוקטנו למידות זעירות במיוחד. בעיקר אם הן תמונות של אנשים. אז החלטתי לנסות.
זהו את הדמות המוכרת הבאה (מדי פעם אני אפרסם גרסה גדולה מעט יותר, עד שמישהו יזהה):
תמונה בגודל 8x8 פיקסלים
8x8
נכתב על ידי , 1/9/2007 18:07   בקטגוריות ., בריאות, משפחה, נגה, תומר, תחרות, תמונות, חידות  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דוברמן ב-7/9/2007 16:16
 



תרגיל בסטטיסטיקה - הזוכה בכוכב נולד 5


בכוכב נולד היו שני חצאי גמר, וסוף סוף צביקה הדר נידב קצת מידע על יחס ההצבעות, נראה מה אפשר ללמוד מהמידע שקיבלנו:
בכל חצי גמר התמודדו שלושה מתחרים. שני המקומות הראשונים בכל חצי גמר עלו לגמר (מרינה ובועז) ושני אלו שהגיעו למקום השני בכל חצי גמר התמודדו זה מול זה על המקום השלישי בגמר.
בחצי הגמר הראשון התמודדו מרינה, חן ואליסה.
צביקה הדר ציין שהמאבק היה צמוד בין מרינה לחן, ושמרינה זכתה עם 41 אחוזים מהקולות.
זה נותן לנו חלוקה משוערת של:
מרינה: 41%
חן: 38%
אליסה: 21%
 
בחצי הגמר השני, ניצח בועז עם 54% מהקולות. אין לי מושג לגבי החלוקה בין שלומי שהגיע במקום השני לבין דורון שהגיע למקום השלישי.
עכשיו נשאלת השאלה מי ינצח בגמר ובכמה אחוזים.
כדי לענות על השאלה הזו, חסר לנו נתון מכריע - כמות המצביעים בכל חצי גמר. את זה אנחנו לא יודעים, אבל אפשר להעריך את היחס בין כמויות המצביעים לפי המאבק על המקום השלישי.
במאבק בין חן לשלומי, שלומי ניצח וקיבל 60% מהקולות.
 
אני יודע שיש גורמים שונים שמשפיעים, כמו תומכי בועז שהצביעו בחצי הגמר הראשון ולהיפך. חלוקת הצבעות (בכל אמצעי הצבעה ניתן להצביע 5 פעמים ואפשר לחלק את ההצבעות בין כמה מתחרים) ומספר שומרי שבת שלא צופים ומצביעים ביום שישי (בו התקיים חצי הגמר הראשון).
שוב, זו הערכה בלבד.
 
ניקח טווח הגיוני של אחוז הצבעות שקיבל שלומי: בין 25% ל 35% (מה שאומר שדורון קיבל בין 11% ל 21%)
ונניח ש-100,000 איש הצביעו בחצי הגמר הראשון.
 
אם שלומי קיבל 35% וחן קיבל 38%, ועדיין שלומי ניצח את חן ב 60%, הרי שאפשר להעריך בגסות שבחצי הגמר השני הצביעו 162,857 איש.
אם שלומי קיבל 25%, מספר המצביעים בחצי הגמר השני מוערך ב 228,000.
זה נותן לנו:
מספר הצבעות:
מרינה: 41,000
חן: 38,000
אליסה: 21,000
בועז: 87,480 - 123,120
שלומי: 57,000
דורון: 18,000 - 47,880
 
והערכה לגבי התוצאות בגמר:
בועז: 47% - 55.6%
שלומי: 25.7% - 30.7%
מרינה: 18.5% - 22.1%
 
במפתיע למדי, מרינה מגיעה למקום השלישי בלבד ולא למקום השני או הראשון.
 
עכשיו, שוב סייגים: הוצאת המתחרים האחרים מהמשוואה משפיעה באופן עצום על התוצאות, לא ברור למי יצביעו אלו שתמכו במתחרים שהודחו.
יש גם עוד לא מעט השפעות על החלוקה, אבל כמו שציינתי שוב ושוב, זו הערכה מאד גסה באין נתונים אחרים.
אחרי הגמר נדע אם הייתי קרוב.
נכתב על ידי , 19/8/2007 09:31   בקטגוריות ., טלויזיה, מוזיקה, כוכב נולד, תחרות  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-24/8/2007 21:02
 



הכוכב


טוב, נו, אז גם העונה יוצא לי לעקוב אחרי כוכב נולד. לעקוב, אמרתי. לא "לצפות". בדרך כלל אני מצליח לראות רק את רגע ההדחה, משהו במוזיקת הרקע שם גורם לי לקום מהמחשב. אבל מהאודישנים אני בעד בועז. חשבתי שמאד תרצו לדעת.
יש לי גם הרגשה שבועז מקבל המוני סמסים, הרבה יותר מכל האחרים, למרות שלא מספרים לנו את זה.
פעם אפילו רציתי להצביע בעדו, אחרי ביצוע מוצלח במיוחד (לפעמים אני שומע ברקע), אבל האתר של הכוכב קרס למדי, כך שרישום לא בא בחשבון.
אז אני עוזר לו טלפתית.
***
נ.ב. החלטתי לנסות קצת לכתוב פוסטים קצרים יותר ופחות רציניים. ככה אולי אני אכתוב יותר. לא יזיק.
ש
נכתב על ידי , 12/8/2007 12:32   בקטגוריות ., טלויזיה, מוזיקה, תחרות, כוכב נולד  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-14/8/2007 12:41
 



אני עולה עכשיו לשידור ב 102FM


נגמר.

אני אסביר.

בתכנית של שי ודרור השבוע הם מקבלים חסות מאתר הגדלת תמונות, שם הם מקיימים השבוע תחרות תמונות בנושא שונה בכל יום.

שלשום, אתמול והיום שלחתי כמה תמונות לאתר.


התחרות היום היתה בנושא חיות והיום אחת התמונות שלי נבחרה לעלות לשידור. תמונה של שתי ג'ירפות שצילמתי בקניה.

היא התחרתה מול תמונה אחרת של שני תוכים, והפסידה. אבל קיבלתי את הפרס הקטן: הגדלת התמונה לגודל 40 על 50 סנטימטר.

וזו התמונה שזכתה:

גירפות

עדכון: סבטה קראה פה, שלחה תמונה משלה והספיקה לזכות בפרס משלה בשעה השניה. סחתיין.
נכתב על ידי , 14/6/2006 16:45   בקטגוריות ., רואים עולם, תמונות, תחרות  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הדפסה על קנבס ב-10/5/2018 12:13
 




דפים:  
413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)