לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

רק פושעים תומכים בחוק הזיהוי הביומטרי


אתמול עבר בקריאה ראשונה בכנסת חוק הזיהוי הביומטרי.

צריך להיות פושע כדי לתמוך בחוק כזה!

19 חברי כנסת היו במליאה, 18 מהם "פושעים" שתמכו בהצעת החוק.

פושעים כי:
- להעביר חוק בלי ללמוד על ההשלכות שלו זה פשע.
- להעביר חוק מהותי למדינה כמעט בגנבה זהו פשע (גם ובעיקר של חברי הכנסת שלא נכחו במליאה)
- להעביר חוק שקובע שנה מאסר למי שיסרב לוותר על פרטיותו זהו פשע. (מותר היום לסרב אפילו לבדיקת שכרות ללא עונש בחוק. לדעתי מי שנראה שיכור  כשהוא נוהג ומסרב להבדק צריך לפחות להיעצר, אבל בטח לא להכנס לשנה בכלא בשל הסירוב. צריך לחקור ולבדוק אם הוא שתה באמצעים אחרים, ויש.)
- להעביר חוק שיוצר מאגר עצום ובלתי נדרש זה פשע (כדי להלחם בזיופים אפשר פשוט להטביע נתונים על תעודת הזהות שלכם, לא צריך מאגר)
- להעביר חוק כזה במדינה שמאגריה מופצים לכל עבר בקלות זהו פשע (למי שלא יודע, מרשם האוכלוסין זמין לכל דכפין. כל אחד יכול לדעת מי אתם, מה מספר ת.ז. שלכם ומי במשפחה שלכם.)

צריך להיות פושע כדי לתמוך בחוק הזה כי רק פושעים ירוויחו ממנו:

לזייף טביעת אצבע קל יותר מאשר לזייף תעודת זהות. יש סרטונים ברשת שמסבירים איך עושים את זה.
טביעת אצבע של אדם ספציפי אפשר להשיג בקלות מבלי שהוא ידע. מספיק ללכת לבית קפה ולגשת לכוס שהוא החזיק ביד. תעודת זהות צריך לפחות לגנוב. ומרגע שהמשטרה תמצא טביעות במקומות פשע, הרבה יותר חפים מפשע יכנסו לכלא, רק כי המשטרה עשתה לעצמה חיים קלים.

ומה יקרה אם מישהו יפרסם ברבים טביעות אצבע? של אנשים רגילים, של מפורסמים, או אפילו של חברי כנסת ושרים?
לדעתי זהו לא מעשה בלתי חוקי (עדיין) אלא אם כן זה יחשב לפגיעה בפרטיות, אבל הלא אלו אנשי ציבור והם צריכים להיות חשופים לעם. חוץ מזה יש להם חסינות, כך שהפרסום לא יזיק להם באמת.



טביעת האצבע של ח"כ אלדד? במקרה זה - לא.

פרסום של טביעת אצבע ברבים מזיק רק אם יש מאגר מרכזי. אם יש אימות ביומטרי על תעודות הזהות, עדיין קשה באותה מידה לזייף אותן ולא צריך בשביל זה מאגר מרכזי.
מאגר מרכזי מאפשר למשל תשלום באמצעות טביעת אצבע (ולא בעזרת אמצעי ניתן להחלפה ולחסימה, כמו כרטיס אשראי או המכשיר הסלולרי שלכם).
אם מישהו יגנוב את טביעת האצבע שלכם (או של גאידמק), הוא יוכל לשלם באמצעותה בסופר ואי אפשר יהיה לחסום אותו כי אז גם בעל הטביעה המקורי יחסם. עם זאת, מכיוון שהבנקים לא יממנו את ההוצאות וגם אתם לא, חשבון הבנק שלכם יהפוך למוגבל מהר מאד. אכלתם אותה. לנצח!

והפושעים יחגגו. הם כבר חוגגים.
נכתב על ידי , 30/10/2008 12:47   בקטגוריות ., עתידנות, עצבני, פוליטיקה, אקטואליה, פסימי  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאי צור ב-2/11/2008 13:56
 



יום לפני הפצצה האירנית


אני אדם סקפטי מטבעי. סקפטי מאד. אבל הסיפור הזה של הפצצה האירנית שאמורה לנחות על מדינת ישראל מחר קצת מטריד אותי.

זה בטח לא בגלל השמועות באינטרנט שרצו כבר זמן מה. אבל הצטברו כמה ידיעות מטרידות בנושא.

קודם כל, הכתבה של ברנרד לואיס בוול סטריט ז'ורנל. העיתון - מכובד. הכותב גם הוא הסטוריון מכובד ומוערך. הוא אמנם לא מנסה לנבא, אבל מהכתבה אפשר להבין שהוא מאמין בכך בכל ליבו. למי שלא רוצה לקרוא את המקור באנגלית, הנה התקציר שפורסם באתר הארץ בנושא.

שנית, התמרונים שעורכת אירן בשבועות האחרונים ובעיקר ניסוי טילי הקרקע קרקע שנערך אתמול.

בנוסף, הנה התבטאות של חיזבאללה שאולי נועדה להכין את השטח ע"י השוואת תקיפת ישראל לנזק של 5 פצצות אטום. הטרמינולוגיה מחשידה.

והיום אירן הכריזה כי היא לא תפסיק להעשיר אורניום, אבל כן תסכים למו"מ, מה שמראה על עוד נסיון למשוך זמן עד להשגת פצצה.

וגם הפלסטינים חוששים, שכן גם הם יחטפו במקרה של פצצה אירנית. בעיה.

***

כל הנתונים האלו מרמזים על כך שהחודש האחרון היה רק הקדמה למלחמה האמיתית שתגיע בקרוב או תוך כמה שנים. פתרון צבאי לא נראה ריאלי לצערנו, בדיוק כפי שלא ניתן לחסל בזבנג את מנהרות החיזבאללה כך גם אי אפשר להפציץ את כל הבונקרים המפוזרים בכל רחבי אירן שבהם מתבצע מחקר האטום שלהם.

התסריט האופטימי הוא הפיכה באירן. זה לא יקרה.

תסריט פחות אופטימי הוא נסיון שיגור של אירן שייכשל, אם בשל אמצעים הגנתיים (חץ, פטריוט) ואם בשל תקלה טכנית (מזל אף פעם לא מזיק). זה יגרום לתגובה של ישראל ובשאיפה גם של ארצות הברית ואירופה.

התסריט השחור מדבר על פגיעה אחת או יותר ותגובה ישראלית לכיוון אירן. גם אז יימצא מי שיאשים אותנו, כמובן.

תקיפה של אירן לא תכלול טילים בלבד. החיזבאללה יתקוף מהצפון, כמובן, ולו בשביל להשאיר את התושבים במקלטים. המטוסים של צה"ל יהיו עסוקים מכדי להתעסק עם החיזבאללה.

***

אז מה יקרה מחר?

בתפוז כבר זמן מה מתבדחים, אבל אני סבור שאירן עדיין לא מוכנה. אני מאד מקווה שהחבר'ה של הנ.מ. יהיו עירניים במיוחד מחר, על כל מקרה, ואני עדיין מקווה שאולי מדינות המערב יתעשתו בשלב מסויים. אבל סנקציות לא יעצרו את אירן, בדיוק כפי שהן לא עוצרות מחבלים מתאבדים. ואם לא מחר ואם עוד לא מחר, אז מחרתיים.

ואופטימיות לסיום? תסתכלו בפוסט הקודם.
נכתב על ידי , 21/8/2006 15:49   בקטגוריות אקטואליה, פסימי, ., הומור שחור, מלחמת לבנון 2, צבא  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של gaea ב-23/8/2006 12:57
 



צה"ל צריך עצות? אולי כן.


היום בגל"צ גדעון רייכר נפנף מאזין שהציע לגייס אנשי פרסום שיבצעו בתור ימי מילואים את מה שהם יודעים לעשות מצויין. יחסי ציבור.

יש לישראל בעיה קשה בתחום יחסי הציבור והגיע הזמן להבין שצה"ל פשוט לא טוב בזה. עצם העובדה שהמתדרך הוא חייל במדים כבר מורידה מהאמינות (בעולם) של מה שנאמר. הפעם האחרונה שזה עבד היתה במלחמת המפרץ כשגנרל שוורצקופף תדרך. מאז - יוק.

עיתון אוסטרלי מפרסם תמונות של אנשי חיזבלה ישובים על כלי נ"מ (כנראה) בלבוש אזרחי. אבל הוא טיפה בים התמונות שמגיעות מכנא.

הבניין קרס 8 שעות לאחר ההפגזה, אבל לאף אחד לא אכפת. לצה"ל יש המון קטעי וידאו שמראים שיגורים מתוך כפרים, אבל הם לא זמינים לכל דורש ואנחנו רואים רק דגימות מועטות בערוצים שלנו. בעולם אפילו את זה לא רואים, כי הקטעים מוצגים אחרי נאומים די משעממים, מוקרנים על מסכים שאותם הכתבים צריכים לצלם וזה נראה גרוע מכל הבחינות. בעיקר מהבחינה הטכנית.

למה לעזאזל כל מאות הקטעים האלו לא עולים לאינטרנט? למה כשמחפשים את המלה ISRAEL באתר YouTube מקבלים עשרות סרטי שטנה נגד ישראל ולא סרטוני הסברה? הרי הסרטונים כבר מוכנים, אבל מאופסנים.

טיפ לצה"ל, יושבת אצלכם בקריה חיילת משועממת שהיא חיית אינטרנט. תנו לה מפתח לסירטיה וגישה לאינטרנט. הייתי נותן לה גם צוות. לדגום את כל הסרטים, להעלות לאינטרנט, לתייג נכון במלות מפתח, להוסיף כותרות פשוטות וחזקות:

מטר קטיושות מתוך כפר לבנוני -> ~סרטון~ -> החיזבאללה מתחבא מאחורי אזרחים.

משגר קטיושות נחבא בתוך בניין מגורים -> ~סרטון~ -> כשמחביאים טילים הופכים למטרות.

לא רק שסרטונים כאלו הופכים להיות זמינים תמיד עבור תומכים (ומתנגדים) אלא שגם רשתות הטלויזיה יודעות לחפש שם חומרים. גם אלו שלא שולחות נציגים לתדרוכים של דוברת צה"ל כל יום.

גייסו אנשי יחסי ציבור כדי שיעשו יחסי ציבור להישגים. כפופים אמנם למגבלות הצנזורה, אבל שיעשו את העבודה כמו שצריך עם משאבים מתאימים. תוצאות המלחמה הזו תלויות במדיה. לא צריך להתבייש להשתמש בה.

***

יש אצלנו שבויים חדשים של החיזבאללה. בימים הקרובים אולי כדאי להציע לממשלת לבנון חילופי שבויים והפסקת לחימה. 2 שבויי חיזבאללה בעבור שני החיילים החטופים שלנו. להפיץ את ההצעה ברשתות התקשורת, להראות שאנחנו מוכנים להפסקת אש מיידית, ולקבל סירוב מלבנון. ואם לא יהיה סירוב? בכלל הרווחנו.

***

שבועיים וחצי של קטיושות על ישראל והקושי מתחיל לסדוק אנשים. האנשים חזקים יותר מכפי שנדמה, אבל לשהות שבועיים וחצי במקלטים בצפת או בנהריה, בלי כמות מספיקה של אוכל ועם טענות לאפליה זה קשה. לשמוע את הבומים של שני הכיוונים יומם ולילה בישובי העימות זה גם לא קל. משהו בארגון לא מותאם לשהייה ממושכת במקלטים. אני מקווה שמחר יהיו ישיבות בנושא וינתנו פתרונות הולמים.

***

אנחנו משפחה כפולה, מארחים בני משפחה כך שיש אצלנו ארבעה ילדים כרגע ושלושה מבוגרים. בסוף השבוע האחרון נוספה גם כלבה קטנה לחבורה, כרגע חזרתי מסיבוב בשכונה ביחד אתה. כלבה משפחתית נוספת הועברה מהצפון למשפחה טובה ברמת השרון, שתוכל גם היא להרגע מהשבועיים מלאי הבומים שחלפו. אבל אנחנו מקרה חריג. הילדים שמחים להיות ביחד (למעט בכי חרישי בלילות פה ושם), והמבוגרים מסתדרים מצוין. באמת מצוין. אבל הדאגה לבית ולבני המשפחה שנשארו בצפון תלויה כל הזמן בחלל האויר.

***

אני מגיב מדי פעם ברשת, להסביר בקול מתון אבל תקיף למה קורה מה שקורה. ככל שמתיר לי הזמן. כואב לי הנזק הפציעות והמוות שמתרחשים כאן, ועצוב לי גם על מוות של ילדים בלבנון. החיזבאללה הוא הגורם העיקרי לכל הצער הזה.

אפקט הפצצה האירנית מתחיל להדאיג. כבר מדברים על ההבדל בתגובה הישראלית אילו לאירן היתה פצצת אטום היום. בדיוק כמו שבשנת 1981 הפצצת הכור העירקי שינתה את ההיסטוריה משמעותית (ויעידו הטילים שנחתו על ישראל עשר שנים מאוחר יותר), הרי שיתכן והלחימה היום בחיזבאללה מצילה חיים של עשרות או מאות אלפי אנשים כאן. זה לא היה בתכנון של אירן, והחיזבאללה לא יוכל להטריד אותנו אם תיפתח מערכה מול אירן. בינתיים אירן מושכת זמן בהצלחה ומורידה פרופיל חזק חזק. מדאיג.

***

בסוף הכל מסתדר ! פירושו שצריך לפעול מתוך הנחת עבודה שאנחנו חותרים למטרה מסוימת. אם אנחנו לא מאמינים שניתן למנוע מאירן פצצות אטום, לא נפעל בכיוון הזה ובוודאי שלא נצליח. אם לא נאמין שהחיזבאללה יתרסק בשלב מסויים נתייאש אולי יום יומיים מוקדם מדי. צריך להגיע למסקנה שהעניינים יסתדרו ואז לפעול חזק כדי להגיע לשם. לנטרל את החיזבאללה, לעצור את אירן, לסייע ללבנון ככל הניתן אחרי המלחמה להשיג שליטה על דרום לבנון (על ידי עידוד מדינות אחרות, סיוע ישיר לא יתקבל בעין יפה כרגע). להחזיר את החיילים הביתה.

לעבודה.
נכתב על ידי , 31/7/2006 01:17   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, פסימי, צבא, ., שחרור קיטור, המלצה, רעיון, אינטרנט, מלחמת לבנון 2  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של terrified ב-5/8/2006 01:35
 



תסריט פסימי, תסריט אופטימי


נכון לעכשיו: שני חיילים חטופים ע"י חיזבאללה ללבנון, ועוד נפגעים אצלנו. חילופי ירי כבד בצפון, האשמה של ממשלת לבנון, פעילות של שני הצדדים.

פעולות צפויות היום:
- צהל נכנס ללבנון ותוקף מוצבים של חיזבאללה הקרובים לגבול, לקראת הערב הכוחות נסוגים.
- לחץ בינלאומי וישראלי על ממשלת לבנון להחזיר את החטופים. ממשלת לבנון בעיקר מבולבלת וממולכדת.

- ישראל מתאפקת עד מחר. ישיבות ממשלה אל תוך הלילה. ראיונות בתקשורת: בעד, נגד כניסה ללבנון.

- תושבי דרום לבנון מתחילים לברוח מהאיזור.

צפי פסימי:

- מחר, הפגזות בעומק לבנון, קטיושות אל הגליל, כניסה של כוחות צהל ללבנון והשתלטות על נקודות מפתח. כמה קרבות קשים. כמה נפגעים.

- שהייה ארוכה, מלחמת התשה.

תסריטים אופטימיים בעלי סבירות נמוכה :

- ממשלת לבנון מתעשתת ושולחת את צבא דרום לבנון להתעמת עם חיזבאללה.

- כוחות צה"ל מוצאים את החיילים ומשחררים אותם תוך קרב הירואי.

- אסד שולח הוראה חד משמעית לחיזבאללה להחזיר את החטופים.

תסריט ביניים בעל השלכות קשות:

- בתיווך גרמני מתבצע מהלך של שחרור אסירים המוני תמורת שחרור השבויים.

תסריטים פסימיים:

- שחרור אסירים תמורת גופות החטופים (כפי שכבר היה בעבר)

- קרבות ממושכים.

- הכרזת מלחמה על לבנון.

 

יום קשה. :-|
נכתב על ידי , 12/7/2006 12:12   בקטגוריות אקטואליה, צבא, ., פסימי, אופטימי, פוליטיקה, מלחמת לבנון 2  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-13/7/2006 14:53
 




דפים:  
413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)