לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

פישינג אנד קילינג


בטח נתקלתם בקמפיין המזוייף של שובת הרעב הנאבק "למען הסטודנטים".
בקוד האתר רשום ששם קובץ הפלאש הוא minisite ובטופס הכנסת הפרטים יש תיבה המציינת שמדובר בעצם בגורם מסחרי.
אמנם עכשיו כבר ידוע שמדובר בפרסומת לכרטיס אשראי, אבל יש כאן לדעתי בעייתיות מעבר להסתרת הגוף המממן.

לא מזמן יצאה אזהרה נגד נסיונות פישינג המכוונים נגד גולשי המועצה לצרכנות. כשחושבים על זה, יש בפרסומת הסטודנט השובת את כל האלמנטים של נסיון פישינג. נסיון להונות כדי שתחשבו שמדובר במאבק הסטודנטים. נסיון לחלץ מכם פרטים אישיים שלא הייתם נותנים לו ידעתם מי עומד מאחורי האתר ושימוש בפרטים אלו לביצוע פעולות בלתי חוקיות (וספאם עומד להיות בלתי חוקי בקרוב מאד).

התיבה שאומרת שמדובר בגוף מסחרי לא מספיקה כדי לכסות על נסיון ההונאה הזה. במדינה מתוקנת היו תובעים את הבנק ואת חברת הפרסום שלו.

***

היום נעצר אדם אשר ירה ופצע פורץ שפרץ לביתו יחד עם עוד שני פורצים. על פי חוק שי דרומי כנראה שהוא לא יואשם. עם זאת הוא נעצר ונחקר.
מה שמוזר משהו הוא שהשופט, אחרי ששמע את העדויות, שחרר אותו למעצר בית.
מטרת מעצר הבית היא למנוע מהחשוד לברוח, אך גם למנוע ממנו לשבש ראיות, לא לאפשר לו חזרה למקום הפשע וכמובן לא לאפשר לו לבצע את אותו הפשע בשנית.
מעצר בית במקרה הזה, איך נאמר, קצת עומד בסתירה למטרות האלו.

וירון אחי אומר: אולי במקרה זה היה צריך לתת לו צו הרחקה...

***

אז יהיו בחירות! הגיע הזמן לשנות בקטגוריות הקבועות את "בחירות 2006" ל "בחירות 2009", לא?
הייתי מציע גם להוסיף קטגוריה קבועה לכל מפלגה, או לפחות למפלגות הגדולות...
נכתב על ידי , 28/10/2008 16:47   בקטגוריות ., אקטואליה, אינטרנט, פוליטיקה, פרסומות, צרכנות, בחירות 2006, בחירות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאי צור ב-3/12/2008 16:26
 



רחשי הציבור - ‏‎09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0


09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

 

אתם רואים את המספרים למעלה? (בבסיס הקסה דצימלי) הם גרמו להרבה בלאגן באינטרנט בימים האחרונים.

שורת המספרים הזו היא קוד שאיתו מוצפנים רוב סרטי ה HD-DVD (למכשירי DVD באיכות גבוהה). בעזרת הקוד הזה, ניתן למשל לנגן את הסרטים על מחשבי לינוקס ללא הגבלות.

מפיקי הסרטים התעצבנו והתחרפנו והוציאו מכתבים מעורכי דין שדורשים מאתרים שלא לפרסם את המספר.

כן, הם דורשים זכויות יוצרים על מספר!

מאז שמיקרוסופט ניסו לתבוע זכות על המלה windows (ונכשלו מכיוון שזו מלה כללית) לא היתה טענה מרגיזה מזו.

כמובן שהבלוגרים התחילו לכתוב ולהפיץ את המספר, וכשהבלוגרים כותבים על משהו, הוא מופץ.

בויקיפדיה נבהלו, ונעלו את הערכים של HD-DVD וגם את הערך של המספר עצמו.

משהו מוזר יותר קרה באתר DIGG שמנפק חדשות על פי דירוג קוראים (כמו שווה קריאה, למשל). האתר החליט לחסום הודעות שמפנות למספרים, מה שגרם ליותר ויותר הודעות לצוף ולזעם של גולשים שנחסמו אחרי שהפנו לאתרים האלו. מהר מאד כל הדף הראשי של DIGG עסק אך ורק במספרים האסורים. בשלב מסויים אתר DIGG הפסיק לפעול לחלוטין, ואז הוא עלה שוב.

אתמול, קוין רוז, אחד ממנהלי DIGG כתב פוסט שבו הוא מתנצל על הנסיון לחסום את המשתמשים. הוא הסביר שהם לא רצו שאתר DIGG יסגר, אבל עכשיו הם מעדיפים שהוא ייסגר על פני האפשרות שהם יאכזבו את הגולשים שלהם ואם יתבעו את DIGG, אז לפחות הם נלחמו בתאגידים המרושעים לפני שהם נסגרו. מה שיהיה יהיה.

WIRED לעומת זאת לא נבהלו ולא הפסיקו לפרסם את המספר.

אבל החסימה של DIGG עוררה זעם רב בקרב הגולשים. תגובות המציגות את המספר מתפרסמות בהמוני אתרים, מישהו קנה את הדומיין של המספר ומישהו אחר קנה דומיין דומה והוא כותב שם על ההתפתחויות. בדומיין עם סיומת NET מישהו פשוט מרוויח מהפרסומות של גוגל. גם http://www.hddvdkey.com עלה לאויר וכבר אי אפשר לעצור את העניין.

עכשיו אפשר גם לקנות חולצות שעליהן מוצגים המספרים.

(תודה לרויטל סלומון שדרכה נחשפתי לסיפור)

***

עניין המספרים שהזכרתי הוא דוגמה לכוחה של מחאה ציבורית. היא הולכת וגוברת ככל שמנסים להשתיק אותה ואין אפשרות לעצור אותה בכח. משהו שראש הממשלה שלנו ילמד ביום חמישי הקרוב. הפגנה שתקבע יותר מהכל איך ייראו החיים הפוליטים בארץ בזמן הקרוב.

דו"ח וינוגרד עדיין נמצא בשלב דו"ח הביניים ולכאורה לפני שהדו"ח הסופי לא יוגש אין סיבה להסיק מסקנות אישיות, אבל בדיוק כמו שאולמרט נאם נאום ניצחון גם לפני שנספרו קולות החיילים ובעקבות החלק בדו"ח שמשבח את דן חלוץ על התפטרותו, נראה שאולמרט יניח את המפתחות בקרוב.

בדרך לעבודה שמעתי ברדיו ניצני שמועות על פריימריז בקדימה. אלמלא המפקד הסתיים לפני יומיים בדיוק הייתי שוקל להצטרף ולו בכדי לקדם את ציפי לבני שמראש העדפתי שתהיה מועמדת קדימה לראשות הממשלה. אני סבור שלבני היתה מפעילה שיקול דעת טוב יותר וזהיר יותר לפני קבלת ההחלטות. (והצבעה של אחד מ 25,000 מתפקדים משמעותית יותר מהצבעה על ראש ממשלה מתוך 6 מליון בעלי זכות הצבעה)

בחירות לא יהיו, אלא אם כן תהיה הפתעה עצומה. מה שכן, אם אולמרט יתפטר, מן הסתם שמעון פרס ישמש כממלא מקום זמני עד לפריימריז בתנועה ואז לבני תהיה ראש ממשלה.

אחרי שיתקבלו תוצאות הפריימריז בעבודה עמיר פרץ ינצל את ההזדמנות ויחליף לדעתי את הרצוג כשר רווחה, בעוד יושב הראש החדש יתמנה לשר ביטחון.

***

וגיא מזרחי מסביר איך להסיר מגבלה בנויה של חלונות שמאטה תוכנות P2P.

נכתב על ידי , 2/5/2007 11:08   בקטגוריות ., טיפ מחשבים, כדאי לקרוא, פוליטיקה, צרכנות, אינטרנט, אקטואליה, בחירות 2006  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-3/5/2007 00:11
 



ספיחי בחירות


החזאים טעו ובגדול, לא ירד גשם על כיכר רבין. גם היום לא מעונן כל כך, מה שמאד מעודד לקראת ליקוי החמה הצפוי עוד מעט (פוסט נוסף תיכף).

***

הסוקרים טעו במידה, אבל מכיוון שכל סקר נכון רק לרגע התרחשותו, ומכיוון שהנהירה אל הגמלאים התרחשה רק ביום-יומיים האחרונים, אני דווקא לא מאשים אותם, אבל מהשוואת מדגמים, המדגם של הערוץ הראשון לא טוב משמעותית משאר המדגמים.

***

לא יהיה קל להרכיב קואליציה, זו עת הסחטנים. הגמלאים יבקשו שר שיאפשר להם להעניק הטבות לקהל שלהם, העבודה תבקש את האוצר ותקבל את החוץ, ליברמן יבקש את בטחון הפנים וחברות בוועדות היגוי, ש"ס יבקשו את הפנים, מרץ את איכות הסביבה (וירצו גם סגן שר פנים), לבני תהיה אולי שרת האוצר, אולי שרת הבטחון (פחות סביר), הליכוד לא יצטרף כל עוד ביבי שם, יותר מדי דם רע, וזה יהרוג את הליכוד לגמרי.

***

מי הצביע לגמלאים (חוץ מאמא שלי)?
א. קודם כל המון אנשים שמזדעזעים מהיחס המחפיר שמקבלים הגמלאים פה. אנשים בלי כסף לאוכל ותרופות אולי יקבלו את הכבוד שלהם בחזרה. אסור לחכות עם זה. כל מי שזה הציק לו בנשמתו מצד אחד ולא הסכים עם המצע המדיני של מפלגת העבודה מצד שני הלך והצביע לגמלאים.

ב. מצביעי מפלגת העבודה שלא אהבו את השינוי שחל בה (-> את עמיר פרץ).

ג. מצביעי קדימה שכל מסת הלחצים בנושא "אולמרט מושחת" גרמה להם לפקפק בקדימה וכך נשארו בלי אלטרנטיבת הצבעה במפלגות הגדולות. עדיף לתת את הקול עבור מטרה נקודתית מאשר לוותר עליו לגמרי. בעיקר אחרי שהסקרים הראו שהגמלאים עברו את אחוז החסימה.

ד. גמלאים שהאמינו שהמפלגה הזו תייצג אותם ותעשה להם טוב. הם היו הראשונים שהחליטו להצביע עבור הגמלאים, אבל הם לא היו מספיק קולות בכדי לעבור את אחוז החסימה.

ה. דץ, דצה, ויצפאן. הידיעות על התמיכה הפומבית הן אלו שיצרו את המפנה. יופי של תזמון.

***

אגב, מפלגת העבודה, לרוץ בשתי ססמאות יחד זו טעות, כי מספיק שמישהו לא מסכים עם אחת מהססמאות וכבר הוא לא יצביע לכם.

***

כל הכבוד לערוץ 10. ההפקה בכיכר היתה מדהימה. אחרי שהצבענו (גם נגה הצביעה בהנאה מרובה ובהרגשת חשיבות) הלכנו אל הכיכר. שם היו דוכנים, ליצנים, בלונים (נגה אספה בלונים מדוכני מרצ, שינוי, והאיחוד הלאומי-מפד"ל.), וגם קלפי ילדים שם נגה הצביעה שוב. הילדה בחרה פתק לבד, הכניסה אותו לגמרי לבד למעטפה, וצעדה עם המעטפה עד לקלפי, שם הכניסה אותה לחריץ. היינו מאד גאים בה.

***

ההימור שלי מאתמול לא ממש היה מדויק בלשון המעטה. עם קדימה פספסתי ב 10 מנדטים, עם העבודה דייקתי. הנה ההשוואה לתוצאות האמת (בסוגריים תוצאות האמת): קדימה 38 (28), העבודה 20 (20), הליכוד 13 (11), ישראל ביתנו 12 (12), ש"ס 10 (13). שינוי וחץ לא עוברות (צדקתי), הגמלאים כן (צדקתי, 7). גם הירוקים (טעיתי). עלה ירוק ישארו בחוץ גם הפעם (אכן).

טוב, נו, למעט קדימה לא הייתי כל כך רחוק.

***

משהו אופטימי לעתיד? אולמרט אכן הפסיק להיות מעומעם. אבו מאזן מגדל קצת ביצים, ואם הוא יפעל מיידית ונחרצות נגד משגרי הקטיושה מאתמול, יש סיכוי להסדר כלשהו. חוץ מזה, קצבאות הזקנה יעלו, שכר המינימום יעלה (לא ל 1000$, אבל יעלה), ואולי תהיה פעולה נחרצת יותר נגד הפשיעה בארץ. אבל עכשיו כל זה תלוי באולמרט.
נכתב על ידי , 29/3/2006 09:48   בקטגוריות בחירות 2006, פוליטיקה, .  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של lama ב-31/3/2006 17:25
 



להצביע יפה לפני שמדברים


טוב, נו, עוד פוסט פוליטי.

***

מעניין, את מי שינוי שונאים יותר? את חץ או את ש"ס?

***

הגשם דופק לערוץ 10 את החגיגה, וחבל. מצד שני, לא הייתי רגוע ממילא עם המחשבה על ריכוז של המוני אנשים בכיכר רבין ביום הבחירות.

***

יש מסה עצומה של כתבות, פוסטים, טוקבקים, ראיונות וכו' של אנשים ש"לא מבינים מי ולמה מצביעים לקדימה". זה מובן לגמרי לנוכח הסקרים. הסברתי בזמנו למה אני חושב שהצעד שעשה שרון בהקמת קדימה הוא צעד בריא ונכון, ולמה הפיכת הזירה הפוליטית על ראשה היתה צעד חיובי. אני עדיין חושב שאולמרט צריך לגדול ומהר כדי לנסות ולמלא את נעלי שרון, וחבל לי שהוא לא מפגין אומץ רב יותר. מצד שני, זו תקופת בחירות ואת הביצועים שלו נשפוט אחריהן.

***

אני לא קול צף. אני מתלבט, אבל לא צף. אני יודע למי לא אצביע, וגם למי כנראה שאצביע. אבל אם מישהו מתלבט וחושב שלא להצביע, אני ממליץ לו לקרוא את הפוסט הזה של שחר שמש. הוא לא מנסה לשכנע להצביע למפלגה מסוימת (כמו פוסטים אחרים שקראתי) אלא מציע שיטה שתעזור למנוע עליה של מפלגות שאתם לא רוצים שירויחו מאי ההצבעה שלכם.

***

אני מסתכל על הבחירות בצורה הכי פרקטית שאני יכול. ההחלטה הראשונה והחשובה ביותר היא האם להצביע בעבור מפלגה קטנה או גדולה. לתת קול / מנדט נוסף למפלגה גדולה כדי שתוכל להעביר הצבעות בקלות רבה יותר או לתת סיכוי למפלגה קטנה להכנס לכנסת וכך אולי לקדם אינטרס צר וחשוב. אם הגימלאים יעברו את אחוז החסימה, חשוב מאד שהם יכנסו לקואליציה. אני חושב שיש תמיכה רחבה מאד במטרה הצודקת שלהם. גם הירוקים (שזכו במשאל שלי המאפשר לבחור ביותר ממפלגה אחת, מקום שני ושלישי היו עלה ירוק ומרצ עם אותו מספר קולות) מציינים מטרות חשובות. נכון לעכשיו נראה שהגמלאים עוברים את אחוז החסימה. יפה.

***

ההימור שלי לבחירות: קדימה 38, העבודה 20, הליכוד 13, ישראל ביתנו 12, ש"ס 10. שינוי וחץ לא עוברות, הגמלאים כן. גם הירוקים. עלה ירוק ישארו בחוץ גם הפעם.

***

בחירה פרקטית אומרת שאם אני תומך במדיניות מסוימת, לא בטוח שאני צריך להצביע למפלגה שתומכת במדיניות הזו. לפעמים עדיף להצביע עבור מפלגה אחרת כדי שהסיכוי שהמדיניות הזו תמומש יגדל. זהו עקרון "רק הימין יביא שלום" המפורסם (בהכללה גסה), שהביא המונים להצביע עבור שרון בזמן שהם סלדו ממנו אישית.

אני גם מנסה לסנן כמה שיותר זעקות בחירות ברורות. עניין השחיתויות אכן צריך להיות מטופל, אבל על ידי המשטרה. אני לא אצביע עבור מישהו שמוביל מדיניות מנוגדת לדעתי רק בגלל שהוא נקי כפיים (אבל אני אעריך אותו על כך).

***

קווים מקבילים: להביא את הכוורת של מפלגת העבודה כדוגמה למה להצביע לה "למרות" פרץ. להגיד שקדימה פסולה בגלל השחיתות של אולמרט והנגבי, אבל להתעלם מכל השאר. לקרוא למצביעים לא לעזוב את הליכוד רק "כי לא אוהבים את ביבי".

***

"וכולנו יודעים מי מקום 2 בקדימה" (שמעון פרס חוטף האשמת קונספירציה על רצח רבין בתשדיר תעמולה).

***

"מי זה מקום שלושים ומשהו בקדימה?" אז בדקתי:

מקום 31, פרופ' יצחק בן ישראל - אלוף במיל' ופרופסור באונ' ת"א.
מקום 32, יוחנן פלסנר ממשרד ראש הממשלה
מקום 33, שלמה מולה נגוסאי, נציג עולי אתיופיה

מקום 34, ד"ר דן בן דוד, מאקרו כלכלן
מקום 35, ד"ר רחל אדטו-לוי, רופאה בכירה וסמנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק
מקום 36, רינה גרינברג, מ"מ ראש עיריית כרמיאל
אחר כך יש את ליאור כרמל, ליאת רבנר, ואלוף במיל' שי אביטל.

אולי הם לא פנים מוכרות, אבל על פי קורות החיים שלהם אני לא אצטער אם הם יהיו בכנסת.

***

בחירה פרקטית היא לא בחירה באדם שאתם הכי אוהבים, זו לא חתונה. היא גם לא בחירה באדם שדעותיו הכי דומות לשלכם, זו לא תחרות כפילים. בחירה פרקטית פירושה לבחור באדם שיעשה עבורכם את העבודה בצורה הטובה ביותר. משהו כמו לשכור מישהו לעבודה במפעל שלכם. בהצלחה.

***

מחר בחירות, להכנס לבית ספר, לחפש את הקלפי, לחכות בתור, שיחה קצרה עם מצביעים אחרים, כניסה אל מאחורי הפרגוד, התלבטות קצרה. בשבילי הפעם קצת קצרה יותר מאשר בפעמים הקודמות.
נכתב על ידי , 27/3/2006 13:04   בקטגוריות בחירות 2006, פוליטיקה, .  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-29/3/2006 10:26
 




דפים:  
413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)