לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

רביב דרוקר בעד חוק לביטול החיסיון העיתונאי



רביב דרוקר, עיתונאי שאני מעריך, סבור כנראה כי ראוי להעביר חוק שיכריח את כל העיתונאים בארץ לדווח מיידית למשטרה על כל המקורות העיתונאים החסויים שלהם. על תוכנה של כל שיחה מיד עם התרחשותה ולהעביר כל הקלטה של שיחה כזו למשטרה.
על פי החוק החדש, עיתונאי שיסרב, תישלל ממנו מידית תעודת העיתונאי והוא יושלך לכלא לשנה.

הסיבה? יתכן ובעתיד יתרחש פשע והמידע שיצבר במשטרה יסייע לפענח אותו.

ומה לגבי הנזק שייגרם לעיתונות? לדעת רביב זה כנראה לא רלוונטי.
ומה לגבי פרטיות? חשיפת שחיתויות? מנהל תקין? אל תצחיקו את רביב. העיקר שיהיה למשטרה קל במיוחד לפענח כל פשע. גם אם הסיכוי הוא זעיר ותיאורטי בלבד.

למה אני כותב את זה (כמישהו שהוא ממש ממש לא עיתונאי)?

אתמול בתכנית "המקור" בסוף חלק ה"שליפות" טען רביב דרוקר כי המאגר הביומטרי נחוץ מפני שהוא יוכל לסייע באיתור פושעים. אפשר לראות את הקטע כאן, בחרו שליפות 16.8.09 הדברים מופיעים לקראת סוף הקטע הקצר ממילא.

פניתי לרביב דרך הטוויטר כמה פעמים ושאלתי אותו איזו תועלת תצמח מהמאגר הביומטרי לדעתו. הוא לא ענה (אולי הוא לא ראה את השאלה), אבל מסתבר שגם השר מיכאל איתן שאל אותו את אותה השאלה והשליפה הזו היתה התשובה של רביב לשר.

***

כשבאים להחליט בנושא כבד משקל שכזה, צריך לשקול את התועלת הפוטנציאלית מול הנזק הפוטנציאלי. צריך גם להשוות לחלופות.

הנזקים ברורים בעיני:
- פגיעה חמורה בפרטיות
- עלות כספית אדירה
- פוטנציאל לסיכון בטחוני במקרה של דליפה (כל המומחים מסכימים שבשל הנגישות הגבוהה של המאגר, דליפה היא אפשרות סבירה)

אבל מה לגבי התועלת?
האם המאגר, באמת יעזור למשטרה?

פשיעה רגילה לא תפוענח באמצעות המאגר. נניח ונשדד בנק, תוכלו לדמיין את השודדים מבצעים את השוד ללא מסכות וכפפות? בלי טביעת אצבע ותמונת פנים אין ערך לקיום המאגר.

אז נניח שמדובר בפשע ספונטני ובזירה נשארת טביעת אצבע מלאה וברורה. גם אז, הטביעה תתאים ל 700 איש מתוך המאגר! טביעה חלקית יכולה להתאים ל 10,000 או 100,000 איש. חסר תועלת.
מה לגבי צילום?
גם לו היו מצלמות אבטחה בדיוק בנקודה שבה בוצע הרצח בחוף הים, לא ניתן היה לגזור מהן התאמה. היה לילה, להזכירכם ואיכות התמונות של מצלמות אבטחה ברוב המקרים לא תאפשר זיהוי המספר על לוחית רישוי של מכונית.

גם אם נצא מנקודת הנחה שבעתיד מצלמות משוכללות יוכלו לזהות פושע זה או אחר, אז אם הן ממילא יוכלו לאסוף את המידע הביומטרי שלו, הרי שברגע שמצלמה אחרת תאתר את אותו פושע, המשטרה תישלח לשם לתפוס אותו. לא צריך בשביל זה מאגר!

תועלת שניה שעולה כאחת הסיבות להקמת המאגר היא מלחמה בזיופי תעודות. אבל הציעו כבר כמה פעמים דרכים למנוע כפילויות כאלו בלי מאגר. (למשל ע"י ביטול התעודה הישנה עם הוצאת תעודה חדשה ועוד).

אני עדיין לא קיבלתי תשובה, איזו תועלת תצמח לאזרחים מקיומו של מאגר כזה? עוד לא מצאתי תועלת אמיתית אחת. (לשלטון היא תיתן כח רב, גם ארגוני הפשיעה ומדינות עויינות ישמחו לשים את ידם על המאגר, אבל אני מדבר פה על אזרחי מדינת ישראל.

בשורה התחתונה, כדי להלחם בפשיעה עדיף בהרבה להשקיע את הכסף בתוספת תקנים לשוטרים מאשר בהקמת מאגר ביומטרי.
***

גילוי נאות: הגבתי בבלוג של רביב מספר פעמים. לרוב אני מעריך ומסכים עם דעתו. במקרה הזה אני חושב שהוא טועה מאד ואני סבור שבכך שהוא אחד האנשים המעטים שמצדיקים את המאגר הוא מזיק לי, לכם ולו באופן חמור. אם זה לא היה ברור, כנראה שרביב דרוקר לא באמת בעד חוק לביטול החיסיון העיתונאי (נכון, רביב?) מכיוון שכעיתונאי חוקר הוא מבין את המשמעות של פגיעה בפרטיות ובחופש הפעולה של העיתונות. חבל שכאזרח הוא לא מבין את המשמעות של פגיעה בפרטיות ובחופש הפעולה של האזרחים.
אני יודע שזה אולי קצת מניפולטיבי לטעון שרביב תומך בהסרה גורפת של החסיון העיתונאי, אבל זה כלום לעומת הטענה שפענוח פשע זה או אחר מצדיק הקמת מאגר ביומטרי חסר תקדים.
נכתב על ידי , 17/8/2009 11:02   בקטגוריות #no2bio, ., טלויזיה, ישראבלוג, אקטואליה, פוליטיקה, אינטרנט  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-18/8/2009 23:55
 



הבלוגרית הכי צעירה בישרא


תכירו, לבלוגרית הכי צעירה בישרא קוראים מאי (לדעתי לא על שם הדמות בארץ נהדרת, אבל אי אפשר לדעת) והיא רק בת חודשיים וקצת (ומפרסמת פוסטים כבר מגיל 4 ימים (אני חושד שמישהו אולי עוזר לה קצת). לבלוג שלה קוראים פוגיליסטה והוא די משעשע.
גילוי נאות: היא קרובה רחוקה שלי (אם כי עדיין לא נפגשנו, אהם).
גילוי נאים: לא, זה לא אני שכותב את הבלוג שלה.
גילוי נעים: נכנסתי קצת ל FaceBook, אבל לא יותר מדי. נראה.
גילוי מאוחר: בטח יש עוד כמה בלוגים כאלו, של תינוקות. אם אתם מכירים, תנו קישור בתגובות. (בלוג שנכתב "מפי התינוק" ולא בלוג של הורים חדשים)
נכתב על ידי , 17/9/2007 21:59   בקטגוריות ., ישראבלוג, משפחה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאי צור ב-22/9/2007 23:22
 



קפיצה


מבט קצרצר בסטטיסטיקות של הבלוג שלי הראה לי שהיתה קפיצה משמעותית במספר המבקרים בבלוג בתחילת החודש.

מכיוון שלא פרסמתי אף פוסט בתאריכים ההם, העניין קצת מוזר לי. אין לי מושג קלוש למה.

השערה אחת שיש לי היא שליום-יומיים נכנסתי שוב לטבלת הפעילים. כרגע אני במקום ה 21, כך שזה בהחלט יתכן.

מעניין לראות שהמקום האחרון בטבלת הפעילים שווה 250-300 כניסות ביום והרבה יותר צפיות.



נכתב על ידי , 13/8/2007 12:40   בקטגוריות ., ישראבלוג, אינטרנט  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוריניי ב-14/8/2007 16:07
 



בלוגפרנס


ביום שני הלכתי לבקר במפגש הבלוגרים הידוע בכינויו "בלוגפרנס". טוב, בעצם זה היה כנס על בלוגים ובלוגרים, אבל בעיקר נהניתי לפגוש את האנשים. את רובם כבר פגשתי בעבר, אבל היו גם מפגשים חדשים.

הרישום לכנס היה קצת מבולבל, אבל ניחא. להעלות לרשת קובץ אקסל עם שמות הנרשמים והסדנאות להם הם נרשמו שקול בעיני לשליחת מכתב שרשרת טפשי לרשימת הדיוור של חברה מסחרית גדולה (מה שלמרבה האירוניה בדיוק קרה אתמול, קיבלתי ברכה מאבוחצירא יחד עם רשימה מכובדת של לקוחות, כולל מספרי פקס וכתובות אימייל). פעם הייתי מנסה לחנך, היום כל אחד מפרסם בלוג בשמו האמיתי ואני התעייפתי מזה.

נכנסתי לשתי סדנאות, אם כי באף אחת מהן לא שהיתי זמן רב.

***

לכנס הגעתי עם ירון ועם ספי, מיד פשטנו על עמדת הרישום (חולצת גוגל - חובה) והעוגיות + מיץ שהוצעו לכולם. מיד התחלנו במינגלינג ושמוזינג.

***

לסדנה הראשונה נכנסתי עם רויטל והתברר לנו שבסדנה (שיווק ובלוגרים) היה גימיק חביב: ניתן לשלוח SMS והוא יוצג על המסך שמאחורי הפאנליסטים. הידד! טוקבקים בשידור חי. זה הרי יאפשר לקהל להביע את דעתו המלומדת על דברי הדוברים ובכך הדיון יועשר. לא?

אה.... לא. בכל זאת טוקבקיסטים.

הנה מבחר משלל המסרונים שהוצגו מאחורי המנחים בפאנל:

 

- אני ראשון !!!!

- וואו זה עובד

- מי על הבמה????

- תן דוגמה

- איך גמדה מאוננת?

- רצה על הדשא

- They should talk shorter and reflect on each other

- So far no interesting insights

- מה הקטע עם סמס באנגלית?

- עלאק בלוג אחי!

- מאיזה חברה זה שמדבר?

- איזה חייכן הבחור הימני, לא קשור כזה

- עולה לי הרבה אגורות המושב הזה

- עולה כסף אך שווה זהב

- החולצת בז' - הוא לא סיני!

- למכירה סובארו מרופא, שנת 84. למבינים בלבד.

- זה בגלל שאתם לא יודעים למכור SMO ללקוחות שלכם

- אחי אתה שתול

- למה אין כוסיות בפאנל?

- מי שקורא את זה שישתעל עכשיו

- יצאתי החוצה, אני כותב אליכם מהדשא, שמש פינוק

- מניאק מי שלא מוחא כפיים




וזה המשיך עוד ועוד. היו נסיונות להערות קונקרטיות, אבל בסך הכל  היה מאד מצחיק.

מה שיפה הוא שהפאנל דיבר על ההתמודדות של תעשיית השיווק מול תוכן הגולשים ועל פי הניסוי הקטן שהיה שם תוכן הגולשים היה הרבה יותר מצחיק ובטח ששאב הרבה יותר רייטינג מהתוכן הרשמי, גם אם הוא נפל ממנו מבחינה מקצועית.

זה היה הפאנל הכי מצחיק שהשתתפתי בו אי פעם.

לקראת סוף הפאנל הדיון נסוב על זרובבלה והקמפיין שלה לבגדי הים, כמו גם על השאלה האם קמפיין כזה גורם לבלוגר לאבד את אמינותו (תלוי מי הבלוגר) והאם אפשר ורצוי לשלם לבלוגרים. אבל איך שהתחיל להיות מעניין, זמן הפאנל תם.

אמרו לפני, אם היו שמים בלוגר אחד בפאנל, אולי אפילו את זרובבלה עצמה, הדיון היה הרבה יותר מעניין. אני חושב שזה תקף איכשהו גם לשאר הפאנלים. ממה שקראתי הפאנלים המוצלחים יותר היו אלו שבלוגרים דיברו בהם.

***

אחרי שיצאנו מהאולם עוד נכנסתי לזמן קצר לפאנל על מגמות עתידיות, אבל לא החזקתי מעמד זמן רב. היה הרבה יותר מעניין בחוץ.

חנן כהן צילם את כל הבלוגרים לקליפ שהוא עוד יעלה אל הבלוג שלו, ישבתי לשיחה מרתקת עם רויטל סלומון, יריב חבוט, הדודה מלכה ושרון גפן שהצטרפה לכמה רגעים. האם הקפה יתמלא ילדים כמו מה שקרה בישראבלוג? נחכה ונראה.

אגב, שוחחתי על הקפה גם עם גיא רולניק ויוסי ורדי הבלתי נלאה (לפגוש אותו פעמיים בשבוע, באמת נדיר) אני חושב שלקפה יש את הניצוץ הנדיר של ההצלחה ולמרות כמות הבאגים האדירה שם, זה לא מעיב על האוירה הטובה (בכלליות) וחוויית המשתמש.

גדי שמשון ואני נזכרנו בימים בהם שרצנו במרכז הבינתחומי יחדיו, שוקדים על פרויקט מולטימדיה כלשהו, אפי פוקס חילק מדבקות נגד הצעה 892, יונתן קלינגר חלק את חכמתו והחלפתי מעט מדי מלים עם אילנה תמיר ועם דבורית שרגל. גם את עודד שרון שפגשתי לראשונה ביום שישי במיוזנט ראיתי לשניה, אבל הוא נעלם לי מהעין.

בדרך חזרה אל האוטו (אחרי לעיסת כמה פוקצ'ות שנאפו במקום) ליווה אותנו גיא מזרחי - חיפשתי אותו כל היום והיה כיף לדעת שפגשתי את כל מי שתכננתי (על פי רשימת הנוכחים הזכורה לטוב שהופצה לכל דכפין).



שרון ואני

אפי פוקס

טל, דנה, ספי, ירון

חנן כהן מתעד

ניב קלדרון וגדי שמשון

הפאנל האלטרנטיבי - אני, ליאת, רויטל, יריב

***

תמונות נוספות אפשר לראות בפליקר שלי. אני לא שם קישורים לבלוגים של האנשים המופיעים פה. את רובם אפשר למצוא בלי שום בעיה ותמיד אפשר לשאול בתגובות, לא?
נכתב על ידי , 3/7/2007 22:16   בקטגוריות ., BlogFerence, כנסים, ישראבלוג, תמונות, אינטרנט, מפגשי ישרא-בלוג  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רב-ערוצית ב-9/7/2007 20:33
 




דפים:  
413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)