לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בחזרה לשני משחקי עבר - UGH! and Another World


פשפשתי לאחרונה (הגעתי איכשהו) באתר תוכנות שנזנחו. מצאתי שם שתי פנינים. האחת, משחק בשם UGH! שבו אתם משחקים תפקיד של נהג מונית מעופפת פרהיסטורית. (משהו שבטח לא יהיה קשה מדי לעשות בפלאש)
מה שמיוחד במשחק הזה והבדיל אותו מהמון משחקים אחרים הוא האפשרות לשחק במצב שני שחקנים שמשחקים בבת אחת באותו "מגרש".



המשחק השני גם הוא משחק ישן. בפעם הראשונה שראיתי אותו אמרתי לעצמו "ווואווו", וכך גם רבים אחרים, מסתבר. שם המשחק הוא Another World (יצא בארה"ב בשם אחר כדי שלא יתבלבלו עם אופרת סבון בשם דומה) והוא מספר על מדען שמגיע עקב תקלה לעולם אחר מוזר. הגרפיקה היתה וקטורית שלא כמקובל אז, וזה אפשר הפקת גרסה עדכנית ל XP (שכוללת גם רקעים ביותר מ 16 הצבעים של המקור). אמנותית ואוירתית המשחק הזה מחזיק יפה מאד. הנה האינטרו של המשחק:

נכתב על ידי , 19/1/2008 11:04   בקטגוריות ., היסטוריה, אינטרנט, נוסטלגיה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאי צור ב-28/2/2008 11:19
 



פסטיבל (או סקנדל)


שמתי לב שאני הרבה פחות מעדכן כאן, בעיקר בנושאים אישיים. זה לא רק בשל חוסר זמן כמו במקרים קודמים אלא גם מפני שהפייסבוק מאפשר לי לעדכן את החברים מבלי לשתף בכך את כל העולם. הרי זו היתה המטרה המקורית של הבלוג הזה, לעדכן משפחה וחברים בצורה ריכוזית עם אפשרות לנבירה בהיסטוריה (מה שחסר קצת בפייסבוק, יש להודות) וזו גם הסיבה שהבלוג שלי לא מאונדקס ע"י גוגל כך שאין לי בכלל כניסות מגוגל. אם מישהו תהה אי פעם אם אני מוטרד מכמות הכניסות, הנה הוכחה ניצחת שלא.

בנוסף, הפייסבוק מאפשר לי לעדכן על עניינים שלא הייתי דן בהם בבלוג מכל מיני שיקולים, פשוט כי לא הייתי רוצה שהם יהיו חשופים לעיני כל.

מצד שני, הבלוג הזה הוא בהחלט פלטפורמה שאני מוקיר, כך שהנה שלל עדכונים אישיים יותר ופחות.

***

העכבר שלי משגע אותי. הוא מצויין, אבל מדי פעם בכל פעם שאני לוחץ על הלחצן השמאלי, הוא שולח לחיצה כפולה. זה מטריף את הדעת. אי אפשר לגרור קבצים. אי אפשר לסמן טקסט. סיוט. אני לא יודע אם זה בגלל שהוא PS2 ולא USB או שיש בו תקלה בלחצן (פתחתי, כמובן, לא גיליתי משהו שבור במובהק). אז הלכתי אתמול לחפש עכבר חדש. היו כל מיני, במחירים מ-25 ש"ח ועד 300. אבל אף עכבר לא התאים לי. אני אקפוץ יותר מאוחר לחנות שיש בה מגוון רב יותר. העניין הוא שכבר התרגלתי לעכבר בעל 5 כפתורים, מה שמאפשר לי להשתיק מיד את כל הקולות מהמחשב בלחיצת כפתור אחת במקרה שיש לי טלפון. (אני שומע רדיו מהמחשב, למשל)

***

מייבש הכביסה שלנו שוב התקלקל. נקרעה שוב הרצועה. אחרי שהחלפתי רצועה בפעם שעברה (זה הולך ונהיה קל), החלפתי ושוב פעם היא נקרעה. מסתבר שנשחקה התמיכה בתוף. קניתי בחנות החלפים ערכת לבד והיום אני מקווה לתקן את המייבש באופן סופי. למזלי מצאתי חנות חלפים מעולה וזולה (סירקין פינת שיינקין בגבעתיים, לא רחוק מהסביח) כך שכל העניין לא יוצא יקר.

***

תומר התלבש היום כמעט לגמרי בעצמו, כולל הכנסת ידיים לשרוולים, הורדת ולבישת חולצה (זה קשה) ועוד. פשוט כיף לראות אותו.

***

הישרדות הישראלי יצא מצויין. שווה לראות.

וסטפן שיחק אותה בגמר של קרב סכינים. פשוט מדהים השף הזה.

***

נגה הלכה אתמול עם נירית לפסטיגל. אמנם חנוכה עבר אבל הפסטיגל עדיין רץ. היא מאד נהנתה, כצפוי. לאיזון, אני משמיע לה שירים מפסטיבל שירי הילדים (היה לי את התקליט בבית). לצעירים מביניכם אני אסביר.

פעם, לפני שהיה פסטיגל, היה "פסטיבל שירי ילדים" בכל שנה בחנוכה. הפסטיגל היה בעצם חיקוי למקור. בכל שנה, בחנוכה, הפסטיבל רץ ביד אליהו (הפסטיגל, אגב, התחיל בחיפה). הייתי באחד הפסטיבלים ואפילו הצבעתי כשהייתי ילד. זו בהחלט חוויה שאני זוכר עד היום.

הרעיון מאחורי הפסטיבל היה פחות "מופע" ויותר תחרות שירים. זמרים מהשורה הראשונה באו ושרו שירי ילדים שנכתבו במיוחד לפסטיבל ואחרי ההפסקה ילדים שרו את אותם השירים בביצוע משלהם. את השיר הזוכה שרו יחד הילד והזמר.

הלוגו של הפסטיבל היה הבובה "פסטי" והכוכבת של הפסטיבל היתה ילדה בשם לילך גליקסמן שזכתה בפסטיבל ובשנה הבאה הגיעה ככוכבת ושרה את שיר הפסטיבל שהפך להמנון שלו.

בין הזמרים שהופיעו בפסטיבל היו מיטב זמרי ישראל: גידי גוב, ציפי שביט, ירדנה ארזי, משינה, מייק בורשטיין, שלמה ניצן, יפה ירקוני, רבקה זהר, אבי טולדנו, ששי קשת, האחים והאחיות, אלי גורנשטיין, אושיק לוי, יגאל בשן, ריקי גל, צביקה פיק, תיסלם, חיים משה, יהודית רביץ ועוד לא מעטים.

 

אגב, לאחרונה, בתכנית הלילה עם ליאור שליין, ראיתי שציפי שביט דיברה על מופע שמחזיר את שירי הפסטיבל מפעם. זה היה שידור חוזר כך שלדעתי המופע הזה כבר התרחש.

 

והנה חלק מהפנינים:

 

 

 

נכתב על ידי , 18/12/2007 09:38   בקטגוריות ., FaceBook, מוזיקה, נוסטלגיה, נגה, תומר, צרכנות, אינטרנט, טלויזיה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-29/12/2007 20:46
 



דור אחר


אתמול יצא לי לצפות בחלק מפרק של החבובות. שימו את הסרטון ברקע.


השירים המאד אהובים עלי של פול סיימון הזכירו לי קריקטורה שראיתי לאחרונה ב XKCD:



בקריקטורה, לאחר האזנה לשיר Stairway to Heaven מגיע המאזין למסקנה שדור הבייבי בום היה הרבה יותר מוצלח מהדור הנוכחי והגיע הזמן שנתחיל לעשות משהו.

צודק.

אבל אנחנו עושים משהו, זה פשוט משהו אחר.

אני חושב שאנחנו נמצאים בדור שדומה יותר לדור בהלת הזהב מאשר לדור הסיקסטיז. לפחות בכל מה שקשור ברשת. לוקח זמן מהרגע שנחשפים לטכנולוגיה חדשה ועד שמצליחים להפיק ממנה משהו איכותי באמת.
אולי זו הסיבה שכל כך הרבה אנשים נהנים לבזבז זמן בפייסבוק. פשוט כי זה אפשרי וזה חדש. האיכות לא חשובה כמו מיצוי האפשרויות. יש כל כך הרבה דברים חדשים שאפשר לעשות שעצם החידוש עצמו מספיק כדי שזה יהיה מעניין. אין צורך (עדיין) באיכות אמיתית.

לפני עשר-חמש עשרה שנה, קל היה לזהות משתמשים חדשים בוורד. המסמכים שלהם כללו עשרה פונטים שונים בשבעה גדלים ועשרים צבעים. הכותרת הראשית התהדרה בצבע שונה לכל אות. אחר כך אנשים התרגלו ונגמלו מזה.

לטכנולוגיה המונית לוקח זמן להבשיל. אנחנו עוד לא מתחילים להבין את השימושים של האינטרנט בעתיד. אנחנו רק משחקים. זה לא Web 2.0, בקושי אולי Web 0.2.
***
הציעו לי להתראיין הערב בערוץ הראשון בנוגע ל"טלויזיה - האם להוציא מהבית?". סרבתי בנימוס.
***
מה עושים בנוגע לחוק האח הגדול שעבר שלב נוסף היום? יובל דרור ניסח את הטיעונים נגד החוק היטב, והלך צעד נוסף קדימה.
נכתב על ידי , 13/11/2007 15:54   בקטגוריות ., FaceBook, נוסטלגיה, אינטרנט, אקטואליה, פוליטיקה, טלויזיה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-18/11/2007 01:23
 



פגישת מחזור


לפני 19 שנים סיימתי תיכון.
קצת קשה להביט במשפט הזה ולעכל אותו. הייתי אז בן 18 וזה היה לפני 19 שנים. כמות השינויים שחלו בי עד אותה נקודה שבה אמרתי לא להתראות לתיכון (אותו לא אהבתי במיוחד, יש להודות) ושלום לצבא (אותו אהבתי עוד פחות, רוב הזמן) היתה עצומה. כמות השינויים שחלו בי מאז היתה פחותה בהרבה.
עדות חותכת לעובדה הזו קיבלתי ביום חמישי האחרון. שני חברים מכיתת התיכון שלי ארגנו מפגש על הדשא אצל אחד מהם וחיפשו והזמינו את כל האנשים שהיו פעם הילדים מהכיתה שלי.
כפי שניסחה זו אחת מבנות כיתתי, לא היו הפתעות לרעה. כמעט כולם הגיעו, כולם שמרו למדי על אותה החזות והיה לי קל למדי לזהות כל אחד. השמות נשארו טבועים בזכרון ולא היה צריך אפילו להתאמץ להזכר, השם ושם המשפחה זרמו בקלות והתחברו לפנים המוכרות.

קצת לפני המפגש נברתי באלבומים הישנים שלי מהתקופה. לא צילמו אז הרבה, טיול אחד לאילת ויום אחד שבו לקחתי מצלמה לבית הספר ובזבזתי פילם שלם על סיטואציות כיתתיות "בלי חשבון". כמה כיף שעשיתי את זה אז. עכשיו יש תיעוד לכיתה המלוכלכת, לקירות החשופים ולפנים חסרי התקנה שלנו שמאושרים מעצם היותנו קצת מופרעים.

רגע, אותו הדבר היה גם במפגש.

לא הלכלוך, דווקא היה מאורגן מעולה. אבל ההרגשה, איכשהו. הליצן של הכיתה המשיך לספר בדיחות כל הערב דאחקות וירידות אחרי כל משפט וחצי וכמובן ויכוחים פוליטים בלתי נמנעים.
היה מעניין לראות ולשמוע מה עושים האנשים היום. שתיים מהבנות הגיעו בהריון (שני) מתקדם, זו שהיתה טובה בלשון הפכה לבלשנית, יש כאלו שפיתחו קריירה צבאית ויש רבים יותר שעברו מחברת הי-טק אחת לחברה אחרת. חלק נישאו, חלק לא.
אחרי מצגת משעשעת וסבב שבו כל אחד סיפר מה קרה לו מאז ומה הוא עושה היום, התפתחו שיחות בקבוצות. השיחות היו מעניינות, נשארתי עד השעות הקטנות אבל עדיין הלכתי לפני הסוף. זה היה קצת קצר מדי איכשהו.
לא נשארתי בקשר אם אף אחד מהכיתה עד היום למעט קשר אינטרנטי עם בת כיתה שכותבת גם היא בלוג (קריאה הדדית ותגובות ספורות). נתתי את כתובת האתר שלי למי שרצה, אני לא יודע מי מהם יגיע לכאן ויישאר (אני מתכנן להעלות תמונות לרשת ולשלוח להם קישור למייל) אבל מי שבא ברוך הבא.

במחשבה נוספת, השתניתי מאד מהאדם שהייתי אז. נסעתי לחו"ל וטיילתי בעולם, קניתי דירה, התחתנתי ויש לי שני ילדים, פתחתי חברה, עשיתי דברים מוזרים ודברים משעממים.
הפכתי ממישהו שלומד למישהו שמלמד.

והנה תמונת מחזור מעודכנת. התמונה מוקטנת כדי לנסות לגרום לנו להיראות צעירים יותר...
נכתב על ידי , 2/10/2007 22:58   בקטגוריות ., היסטוריה, נוסטלגיה, בית ספר  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פו וקו ב-22/10/2007 12:31
 




דפים:  
413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)