לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: .. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

עמודו


- תומר, מכיר את המשחק "עמוֹדוּ"?
- לא
- רוצה שאני אסביר לך איך משחקים את זה? זה עם כדור
- תתקין לי אותו
- מה?
- אז תתקין לי אותו במחשב.
- תומר! זה לא משחק שמשחקים במחשב. זה משחק שמשחקים עם ילדים אחרים.
- אז יש אותו בפלייסטיישן?
- תומר! זה משחק שמשחקים אותו בפארק. עם ילדים אחרים וכדור.
- ?
- הנה, למשל, כמו שמשחקים כדורגל בפארק, לא בפלייסטיישן.
- אבל כן יש כדורגל בפלייסטיישן. אז בטח יש גם עמודו בפלייסטיישן.
ויתרתי. בסוף עוד נישבר ונקנה לו פלייסטיישן

 

נכתב על ידי , 25/4/2011 19:21   בקטגוריות ., משחקים, משפחה, תומר  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של bar ב-6/6/2011 04:06
 



נקודות


אתמול חששנו שלילך סובלת מאבעבועות.

אה, כן, תכירו. לילך נולדה לפני כעשרה חודשים והיא אחותם הקטנה של נגה ותומר.

אז אתמול, אחרי כמה ימים עם חום, הפנים והגוף שלה התמלאו בנקודות אדומות (היום הסתבר שזו רק אדמדמת) וחששנו מאבעבועות.

בארוחת הערב ניסינו להזכר אם נגה ותומר כבר חלו באבעבועות או לא ואז אמרתי שאני יכול לבדוק בבלוג. מכאן התחלתי לספר לנגה ותומר על הבלוג בפעם הראשונה. על איך קיבלנו הצעות לשם עבור נגה ועל דברים שכתבתי על נגה ותומר. פתחתי את האייפד והקראתי להם כמה פוסטים ישנים וניסינו לבדוק אם הם מבדילים בין התמונות של שניהם בפוסט ״מצא את ההבדלים״. נגה קראה חלק מהפוסטים בעצמה. אמנם היא רק בכיתה א׳ אבל היא קוראת כאילו היא בכיתה ד׳ לפחות.

 

בקיצור, הגעתי למסקנה שגם ללילך מגיע. מכיוון שאין לי זמן אפילו לעדכן סטטוסים בפייסבוק, מצאתי לי אפליקציית כתיבה נוחה לאייפד כדי לכתוב אופליין. אני חייב לציין שישראבלוג הוא לא ממש ידידותי למכשיר הזה אבל הפוסט הזה נכתב כך, אז נראה לי שאסתדר. בכל מקרה נראה איך זה יתקדם.

 

ואם כבר אני כותב פוסט עדכון, הנה עוד סיפורון קטן. אתמול הייתי עם נגה ותומר בקונצרט והצגה של פטר והזאב. טוביה צפיר הקריא ושיחק את סבא של פטר וילדים המחיזו כשגולת הכותרת היא התזמורת - תזמורת רמת גן. היה מקסים.

בסוף ההופעה טוביה צפיר נשאר להצטלם עם הילדים בסבלנות רבה. תומר לא רצה להצטלם ונגה ביקשה חתימה שהוא העניק לה בשמחה. שאלתי אותו איך זה להיות סבא למליון ילדים והוא אמר שעכשיו הוא נהנה יותר מאשר בכל הקריירה שלו. שמחתי בשבילו.

 

שבת שלום שתהיה לכם.

 

נכתב על ידי , 1/4/2011 13:25   בקטגוריות ., משפחה, נגה, תומר, לילך  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אייזן ב-22/4/2011 22:46
 



שבוע עם אייפאד




לפני שבוע בדיוק, ביום שישי בבוקר, זכיתי במכשיר אייפאד.

הקרדיט מגיע ללאומי דיגיטל שערכו (ועדיין עורכים לדעתי) תחרות שבה הפרסים הם מכשירי אייפאד. אני זכיתי במכשיר האחרון בתחרות שנערכה בת"א. זה דרש מירוץ ברחבי העיר, אבל זה היה שווה כל רגע.

המכשיר שבו זכיתי הוא הדגם הפשוט ביותר מתוך ששת הדגמים שקיימים כיום (16 ג'יגה, WIFI) ועדיין זהו מכשיר מדהים.

אני אקדים ואומר, אני לא חסיד גדול של מוצרי אפל. אמנם המחשב הראשון שלי היה תואם אפל (Apple ][e) ועבדתי לא מעט עם מחשבי מקינטוש מכל הדגמים. מאז שאפל עברו לגישת הגן הסגור שלהם אני לא מוצא את המחשבים שלהם מתאימים לי.

לעומת זאת, כשסבא של אשתי, בן 90, רצה לקנות את המחשב הראשון בחייו כדי לגלוש באינטרנט ולקרוא חדשות בגרמנית, ידעתי שהוא צריך אייפאד. על עכבר קשה לו מדי להשתלט. עכשיו גם לו יש אחד ( 16 ג'יגה, 3G). מילאתי לו את האייפאד בתמונות, דמקה ושחמט וקישורים לאתרים מעניינים והוא מרוצה מאד.

לקח לי כמה ימים עד שהחלטתי לפרוץ את האייפאד. הפריצה לא נועדה כדי להתקין מקלדת עברית, אלא כדי לאפשר תכונות כמו ריבוי משימות ובעיקר כדי להתקין תמיכה ראשונית בפלאש (ששוחררה שלשום).

חיפשתי דרך טובה כדי לערוך מסמכי אקסל באייפאד ובינתיים הפתרון החינמי הטוב ביותר שמצאתי הוא דרך ZOHO שמספקים לא מעט כלים מצויינים אונליין. גוגל דוקס לא עובד באייפאד.

המכשיר עצמו לא מחליף את הנטבוק שלי לגמרי, אבל הוא עושה עבודה טובה והוא מכשיר משחקים מצויין. הילדים מאד אוהבים לשחק בו.
קשה להסביר מה כל כך טוב במוצר הזה מבלי להחזיק אותו ביד. אני הייתי בטוח שהוא לא יהיה משהו מלהיב עד שראיתי אותו מקרוב. זו פשוט חוויית מחשוב אחרת. לא דומה לאייפון (שאין לי) ולא ללפטופ. פשוט משהו אחר. קשה להניח אותו מהיד.

תג המחיר קצת מרתיע, אבל לא נוראי. 500$ לדגם הבסיסי בארה"ב (כ 3500 ש"ח בארץ) שקולים לקניית לפטופ לא רע.
על הדרך הזמנתי לאייפאד גם נרתיק מ DealExtreme במחיר זול משמעותית מהמחיר של הנרתיק "הרשמי" וגם מעמד שולחני. (גילוי נאות, אם תקנו דרך הקישורים האלו, אני אקבל נקודות באתר ההוא, שלא שוות הרבה).

עכשיו נותר רק לבחור חברה סלולארית כדי להזמין דרכה כרטיס סים לגלישה. אמנם צריך קצת לגזור את הכרטיס כדי שהוא יכנס לתוך האייפאד (ברצינות), אבל סה"כ לא אמורה להיות בעיה. מישהו יודע לאיזו חברה יש את הדיל הכי משתלם לתכנית גלישה בלבד? (אני מניח ש 5 ג'יגה בחודש יספיקו לגמרי)

נכתב על ידי , 10/7/2010 11:35   בקטגוריות ., סלולרי, פאלם, עתידנות, מחשבים, צרכנות  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Nuritosh'ka ב-4/9/2010 12:07
 



אניות, מצור ימי ומה עושים עכשיו?


אתמול משט אניות שיצא מקפריסין במטרה מוצהרת להגיע לעזה הנמצאת תחת סגר ישראלי נעצר בידי צה"ל. בהשתלטות השייטת על אחת האניות הותקפו באלימות קשה ונאלצו להגיב בירי ממנו נהרגו עשרה מהמתקיפים.

אני לא רוצה לעסוק בשאלה האם הפעולה היתה נכונה או לא, אלא לגעת בשלוש נקודות פרקטיות לעתיד:
1. כיסוי תקשורתי שגוי.
2. מה צריכה להיות התגובה הדיפלומטית של ישראל לדעתי
3. כיצד לפעול מול האניה הבאה שתנסה להגיע לעזה?
4. בונוס

כיסוי תקשורתי שגוי
התמונות הראשונות שהגיעו לכלי התקשורת באו מהספינות. מהצד שלהם. התמונות ששחרר צה"ל הגיעו מאוחר מדי, אחרי שהטקסטים במהדורות החדשות התקבעו והתגובות המוקדמות של המנהיגים (אבו מאזן, ארדואן) צוטטו שוב ושוב למרות שיתכן שאם התמונות הללו היו משוחררות קודם התגובות האלו היו שונות.
לכל אורך הדרך נטען כי נוסעי הספינות רצו שההתנגשות תהיה לאור היום וצה"ל רצה שהיא תהיה בלילה. בגלל המצלמות. צה"ל גם ניסה למנוע הפצת מידע. מי שנוהג כך שם את עצמו מיד בצד הרע של העימות. זו טעות גדולה. תחשבו מה היה קורה אם התמונות שמופיעות פה היו מצולמות בידי צוות של ה CNN או כל צוות זר אחר שהיה שולח אותן למערכת שלו בבהילות. הן היו משודרות כסקופ אדיר ומצוטטות בכל הרשתות. התמונות שצה"ל שולח מראש נחשדות כמגמתיות.
עוד יתרון לדוגמה: צה"ל טוען שהפניות שלו לספינות לעצור נענו בקללות. זה היה משודר לפני העימות אם היה צוות זר שיכל לצלם ולשלוח את המידע. הרגעים לפני העימות הם רגעים מתים מבחינה תקשורתית. רוב העולם היה מתחיל לקבע דעה שלילית על הספינות כבר בשלב זה.

הנזק הפוטנציאלי שיש בפתיחות כזו יכול להיות אם באמת חיילי צה"ל ינהגו שלא כשורה, אבל הנזק שקורה ממדיניות של הסתרה גדול לעין שעור. לגבי חשיפת פני חיילים, אפשר לצוות צנזור לצוותי הצילום למטרה זו. אני די בטוח שלא תהיה להם התנגדות.
בנוסף, שווה לצה"ל להשקיע במצלמות HD עם ראיית לילה טובה יותר. זה אפקטיבי לא פחות ממטוס קרב נוסף.

התגובה הדיפלומטית
אנחנו בבעיה בשל התוצאות הקשות. אבל צריך להבהיר שפלשו אלינו תוך הצהרה ופרובוקציה. לא ישדרו תגובה שהיא פחות מראש הממשלה מגיב (והוא אכן הגיב), אבל צריך גם לתת בשר.
- אנחנו מוחים על הנסיון להפר את חוקי ישראל בישראל ומצפים מהמדינות המעורבות להתנצל.
- ניסינו לערוך לספינות ביקורת גבולות. משסרבו נאלצנו להשתלט עליהן בכח ומשתקפו אותנו נאלצנו להשתמש בכח רב יותר.
- אנו מבהירים כי לא נתיר נסיונות נוספים להפרת הסגר הימי וכל ספינה שתנסה לבוא אלינו תאלץ לעבור בדיקה או לשאת בתוצאות על חשבונה.

כיצד לפעול מול האניה הבאה שתנסה להגיע לעזה?
נכון לעכשיו וכל עוד מוחלט שעדיין יש סגר על עזה, אסור להרשות לספינות להגיע לעזה עם מטען שלא נבדק. כל ספינה שתנסה לעשות כן ללא תיאום מראש תידרש לחזור על עקבותיה. בכל ספינה שתסרב לעשות כן, יש לשתק. להשבית בצורה כלשהי את מנועיה ולהשאיר אותה בים. אם הם ינסו להשתמש במנועים חלופיים ניתן להשבית גם אותם ולעזוב את המקום. כל סיוע לספינה הזו יצטרך לבוא ממדינת המוצא של הספינה אחרי תיאום עם ישראל. מבחינתנו שיגררו את הספינה חזרה לאן שצריך או יפנו את הנוסעים. אחרי כמה פעמים כאלו זו תהיה טרדה לממשלות שלהם והמצב יפסק.
הסכנה האפשרית היא כמובן מקרה שבו אחת הספינות טובעת ומכך צריך להמנע בכל מחיר. בנוסף, כפי שציינתי בתחילה, רצוי לצרף צוותי צילום זרים שיתעדו את המפגש ככל שירצו. להיות קורקטים ומנומסים ככל הניתן ולנתק מגע כמה שיותר מהר. אנחנו לא באמת צריכים את האנשים האלו אצלנו במעצר.

בונוס: מה אתם יכולים לעשות עכשיו?
הקישור לסרטון שמופיע בראש הפוסט הוא:
http://www.youtube.com/watch?v=0LulDJh4fWI#t=0m8s
כרגע יש לו כ 300 צפיות בלבד.
קחו את הקישור הזה והגיבו בעזרתו לסרטונים ביוטיוב או לטוויטים או לכתבות/פוסטים שמציגים את הצד השני בצורה מגמתית. חפשו מלים כמו marmara, israil, fratilla כדי להגיע למידע רלוונטי. זה יעיל לא פחות ואפילו יותר מהפגנה מול השגרירות הטורקית.
נכתב על ידי , 1/6/2010 08:50   בקטגוריות ., טלויזיה, אקטואליה, צבא, פוליטיקה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-13/6/2010 11:28
 




דפים:  
413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)