לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

שבוע עם אייפאד




לפני שבוע בדיוק, ביום שישי בבוקר, זכיתי במכשיר אייפאד.

הקרדיט מגיע ללאומי דיגיטל שערכו (ועדיין עורכים לדעתי) תחרות שבה הפרסים הם מכשירי אייפאד. אני זכיתי במכשיר האחרון בתחרות שנערכה בת"א. זה דרש מירוץ ברחבי העיר, אבל זה היה שווה כל רגע.

המכשיר שבו זכיתי הוא הדגם הפשוט ביותר מתוך ששת הדגמים שקיימים כיום (16 ג'יגה, WIFI) ועדיין זהו מכשיר מדהים.

אני אקדים ואומר, אני לא חסיד גדול של מוצרי אפל. אמנם המחשב הראשון שלי היה תואם אפל (Apple ][e) ועבדתי לא מעט עם מחשבי מקינטוש מכל הדגמים. מאז שאפל עברו לגישת הגן הסגור שלהם אני לא מוצא את המחשבים שלהם מתאימים לי.

לעומת זאת, כשסבא של אשתי, בן 90, רצה לקנות את המחשב הראשון בחייו כדי לגלוש באינטרנט ולקרוא חדשות בגרמנית, ידעתי שהוא צריך אייפאד. על עכבר קשה לו מדי להשתלט. עכשיו גם לו יש אחד ( 16 ג'יגה, 3G). מילאתי לו את האייפאד בתמונות, דמקה ושחמט וקישורים לאתרים מעניינים והוא מרוצה מאד.

לקח לי כמה ימים עד שהחלטתי לפרוץ את האייפאד. הפריצה לא נועדה כדי להתקין מקלדת עברית, אלא כדי לאפשר תכונות כמו ריבוי משימות ובעיקר כדי להתקין תמיכה ראשונית בפלאש (ששוחררה שלשום).

חיפשתי דרך טובה כדי לערוך מסמכי אקסל באייפאד ובינתיים הפתרון החינמי הטוב ביותר שמצאתי הוא דרך ZOHO שמספקים לא מעט כלים מצויינים אונליין. גוגל דוקס לא עובד באייפאד.

המכשיר עצמו לא מחליף את הנטבוק שלי לגמרי, אבל הוא עושה עבודה טובה והוא מכשיר משחקים מצויין. הילדים מאד אוהבים לשחק בו.
קשה להסביר מה כל כך טוב במוצר הזה מבלי להחזיק אותו ביד. אני הייתי בטוח שהוא לא יהיה משהו מלהיב עד שראיתי אותו מקרוב. זו פשוט חוויית מחשוב אחרת. לא דומה לאייפון (שאין לי) ולא ללפטופ. פשוט משהו אחר. קשה להניח אותו מהיד.

תג המחיר קצת מרתיע, אבל לא נוראי. 500$ לדגם הבסיסי בארה"ב (כ 3500 ש"ח בארץ) שקולים לקניית לפטופ לא רע.
על הדרך הזמנתי לאייפאד גם נרתיק מ DealExtreme במחיר זול משמעותית מהמחיר של הנרתיק "הרשמי" וגם מעמד שולחני. (גילוי נאות, אם תקנו דרך הקישורים האלו, אני אקבל נקודות באתר ההוא, שלא שוות הרבה).

עכשיו נותר רק לבחור חברה סלולארית כדי להזמין דרכה כרטיס סים לגלישה. אמנם צריך קצת לגזור את הכרטיס כדי שהוא יכנס לתוך האייפאד (ברצינות), אבל סה"כ לא אמורה להיות בעיה. מישהו יודע לאיזו חברה יש את הדיל הכי משתלם לתכנית גלישה בלבד? (אני מניח ש 5 ג'יגה בחודש יספיקו לגמרי)

נכתב על ידי , 10/7/2010 11:35   בקטגוריות ., סלולרי, פאלם, עתידנות, מחשבים, צרכנות  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Nuritosh'ka ב-4/9/2010 12:07
 



ככה לא עושים שיווק - פלאפון דרשו ממני כסף בעבור "פרס".


ביקרתי היום בועידת האינטרנט של דה-מרקר (ה Com.Vention). בין שאר הביתנים עברתי גם בביתן של פלאפון שהציגו שלוש עמדות משחק מבוסס WII. בכל שעה וחצי, בעל הניקוד הגבוה ביותר יזכה במכשיר סלולארי - פאלם טריאו פרו.

שיחקתי וזכיתי

לאחר הזכיה, התברר לי כי זו לא סתם מתנה, אלא היא מותנית בהצטרפות לפלאפון במסלול הכולל שיחות ואינטרנט והתחייבות ל 18 חודשים (קנס יציאה הוא 1800 ש"ח). העלות המינימלית של תכנית כזו היא לפחות 2000 ש"ח.
גם לו הייתי לקוח פלאפון, לא הייתי מקבל את המכשיר בחינם מפני שהם היו מחייבים אותי בהזמנת קו נוסף עבור המכשיר (כך על פי הנציגים). כלקוח חברה אחרת, התאפשר לי לנייד את המספר שלי (ואם אני בהתחייבות, לשלם קנס).

ולפיכך ויתרתי על הזכיה!





ועידת העסקים, למי שלא יודע, היא ועידה שמכנסת אנשי הי-טק, ביניהם מנכ"לים של חברות קטנות (כמוני) וגדולות.
בין הזכיה לרגע שבו החלטתי לוותר (למרות שתיאורטית יכולתי לקבל את המכשיר, לשלם קנס ולמכור אותו ברווח) דיברתי עם עשרות אנשים על ההתניה המרגיזה והחוצפנית הזו. ממנכ"לי חברות גדולות בחו"ל ועד סתם חברים שהיו שם (אנשי הי-טק, עיתונאים וכו').

בעידן של מדיה חברתית, ווב 2.0 ושיח לקוחות, פלאפון העדיפו להשקיע עשרות אלפי דולרים בביתן, אבל לא אלפיים ש"ח כדי לתת פרס אמיתי. סמסונג אומניה נתנו מכשירים בחינם לבלוגרים כדי שיכתבו עליהם, אבל פלאפון מנסים לאלץ לקוחות להצטרף אליהם במקום לגרום ללקוחות לרצות להצטרף.

אם אנשי השיווק של פלאפון היו טורחים להכנס לפאנלים שדיברו בדיוק על שימוש ברשתות חברתיות לצורך יצירת באזז חיובי, אולי הם לא היו נתקלים בהודעות המאוכזבות שכתבתי בטוויטר (תוך שאני מתייג את הכנס, כך שכל מי שקרא את שלל ההודעות שנכתבו בקשר לכנס נחשף גם להודעה שלי) ובפייסבוק (עם קישורים לפוסט הזה).
קל להבין שאם הם היו פשוט נותנים את המתנה, הייתי מקשיב ביתר נכונות להצעות שלהם לגבי מכשירים עסקיים ואם היה לי עכשיו את הפאלם (ולהזכירכם, אפילו פיתחתי בזמנו אפליקציה לפאלם) הייתם רואים פה פוסט אחר לגמרי.

הנציגים שהיו שם ניסו לשכנע אותי ואפילו הציעו לי חודשיים חינם חיבור לאינטרנט, יכול להיות שבחישוב של תכניות ומסלולים היה יוצא לי זול יותר לעבור לפלאפון, אבל לא בצורה כזו. אם זו המדיניות שלהם בחלוקת מתנות לאנשי עסקים שמגיעים לכנס, אני חושש לגלות מה תהיה המדיניות שלהם כשכבר אהיה לקוח.

לא מזמן כתב ליאור צורף ממיקרוסופט על הוטמייל החדש. הגבתי שם וסיפרתי על התלאות שמיקרוסופט העבירו את משתמשי הוטמייל. בין השאר: הגבלת נפח תיבה, מחיקת הודעות אם לא נכנסת לתיבה במשך 90 יום וחסימת האפשרות להתחבר דרך חיבור POP. ליאור ציין שחיבור ה POP חוזר עכשיו להוטמייל כי גם מיקרוסופט הבינו שלקוחות לא מרוצים פשוט עוברים לאלטרנטיבות הטובות יותר.
היום:
- פייסבוק מבטלים שינויים שבוצעו באתר כי המשתמשים (=לקוחות) לא היו מרוצים.
- בזק מקדמים את אתר B144 אחרי ששנים הם ניסו להחביא אותו.
- ערוצי הטלויזיה מעבירים תוכן לאינטרנט בכמויות אדירות.

ורק פלאפון, כאילו הטכנולוגיה לא נושפת בעורפה, נשארת עם המנטליות הישנה. חבל.

נכתב על ידי , 29/3/2009 16:10   בקטגוריות ., FaceBook, סלולרי, עצבני, פאלם, צרכנות, שחרור קיטור  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Puddle Of Grace ב-30/4/2009 23:17
 



כיצד לקרוא ספרים בטלפון הסלולרי


חיפשתי תוכנה קטנה שתאפשר לי לקרוא ספרים בטלפון הסלולרי, ומצאתי. והיא גם תומכת בעברית.

ספרים כתובים על ניר אני קורא כמעט אך ורק ביום כיפור. פשוט כי בשנים האחרונות עברתי לקריאת ספרים בפאלם. הרבה יותר נוח מבחינתי. למצער הפאלם שלי שבק חיים לפני חודשים לא מעטים וגיליתי שאני מסתדר לא רע גם בלעדיו, בעיקר בזכות הטלפון שלי (נוקיה 6230i).

אז יומן יש לי וגם ספר טלפונים סביר, כמה משחקים, גלישה באינטרנט ללא הגבלה ב GPRS וכו'. המסך קטן, אבל המכשיר קטן בהתאם. הפונקציה שנותרה חסרה לי היא קריאת ספרים, אז חיפשתי השבוע תוכנת JAVA לקריאת ספרים.

היו לי כמה דרישות:

1. שתהיה נוחה לשימוש. יש כמה תוכנות כאלו.

2. עדיף בחינם. רוב התוכנות לקריאה הן בחינם.

3. שתדע לקרוא מסמכי טקסט הישר מכרטיס הזכרון, ללא צורך בהמרות מוקדמות. מצאתי 2 כאלו, אחת לא פעלה.

4. סימניות זה פיצ'ר נחמד, גם תמיכה בעברית זה בונוס מבחינתי.

אז מצאתי תוכנה אחת שעונה על כל הדרישות ואני ממליץ עליה בחום. קוראים לה ReadManiac וניתן להוריד אותה אל המחשב או ישירות אל מכשיר הטלפון שלכם אם תקישו את הכתובת:  wap.readmaniac.com/en  בדפדפן הסלולרי שלכם.

לטלפון שלי בחרתי גרסת MIDP2 עם תמיכה בזיפ ובניהול קבצים. הגרסה הזו עובדת גם על מכשירים יותר מתקדמים. לא לשכוח לבחור את הגרסה העברית.

לגבי ספרים, יש די הרבה מאלו מסתובבים ברשת, בעיקר אם אתם קוראים באנגלית. אפשר להוריד יצירות בעברית מאתר פרויקט בן-יהודה, לא לשכוח להמיר לקובץ TXT לפני שמעלים את היצירה על כרטיס הזכרון.


נכתב על ידי , 25/10/2006 08:34   בקטגוריות ., המלצה, סלולרי, פאלם, אינטרנט  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בקוש ב-25/10/2006 19:49
 



ד"ש מאינדונזיה


טיפין טיפין אני מוכר עותקים מהספרון שכתבתי לפאלם. היום למשל נמכר עותק בעברית למישהו מברוקלין, ועותק באנגלית נמכר למישהי מאינדונזיה. אחרי שקיבלתי את ההודעה האוטומטית על המכירה, קיבלתי גם מייל מאותה אינדונזית. היתה לה בעיה ברישום שנפתרה תוך שני אימיילים. אבל דווקא אימייל התודה שלה קצת ריגש אותי. היא כתבה: "Bravo!...thanks for your help. My niece is a happy girl now"

פתאום דימיינתי לעצמי את אותה ילדונת מג'קרטה שבאינדונזיה נהנית לקרוא את הסיפור שהמצאתי לנגה, וזה פשוט העלה בי חיוך של סיפוק.

***

לפני פרוץ האינטרנט היו ה BBSים. בעוד אני משכנע את המודם האיטי שלי (2400) לחייג ל BBS ולקוות שהוא לא תפוס, ילדים אחרים בגילי היו מתכתבים עם ילדים מהעולם. היתה אפילו תכנית טלויזיה בשם Big Blue Marble) ששידכה בין חברים לעט (Pen Pals) שכאלה. שיחה לחו"ל דרשה השתקה של כל הבית וגם של השכנים, ואני התלהבתי מהעובדה שאפשר פתאום לדבר עם אנשים מארצות אחרות ולקבל אפילו תשובה בפעם הבאה שאני מחייג, מושך הודעות חדשות ושולח את ההודעות שכתבתי OFFLINE (לקהילות כמו FIDONET, USENET דרך BLUEWAVE). דיברתי עם Wibecke מנורווגיה (לא מזמן היא מצאה אותי ועכשיו היא במסנג'ר), עם איש מסקוטלנד שנזף בי כשקראתי לקילט הטקסי "חצאית" מתוך בורות, וגם עם כל מיני ישראלים שהסתובבו שם וחיפשו אנשים ממקומות כמה שיותר מרוחקים ומוזרים. התחלה של קהילה גלובלית, כשחושבים על זה.

***

והיופי של כל העניין הוא שעכשיו זה נראה כל כך טבעי שרוב אלו שקוראים את מה שכתבתי חושבים "מה הביג דיל?". אז נכון. סתם חיוך של מבט מהיר אל התפתחות הטכנולוגיה וחזרה למירוץ.

***

תמיד כשנמחק לי קטע שכתבתי (כמו עכשיו, למשל) אני מבזבז יותר זמן בנסיון לשחזר את הקטע מאשר היה לוקח לי לכתוב אותו שוב מחדש. קטע זה נכתב מחדש אחרי שלא הצלחתי לשחזר אותו (הדפדפן נתקע).

***

כמה נושאים גרמו לי לשבת ולקרוא יותר מפוסט או תגובה בודדת. למשל תחקיר עובדה על סרן ר', או פרשת הילדה והחיילים בבסיס חיל האויר. אכן יותר מעניין מהעיתונים, והתגובות מחכימות ומוסיפות לפוסטים, כפי שראוי. לא כמו רפש הטוקבקים באתרי החדשות. המרוץ שם אחרי כמות הטוקבקים כרייטינג הופך אותם לזבל שברובו אינו ראוי לקריאה, ולמעט NRG גם בלתי ניתן למעקב ("מספר 753, אתה אידיוט"). מומלץ הפוסט של מרגי שהתיחס לפרשיה בחיל האויר, וכתב התביעה כנגד "עובדה" שאליו הגעתי דרך הבלוג של נוטל קורות.

***

הדודה ויונתן קיבלו מנת כניסות ותגובות בעקבות הכתבה בעובדה, והדודה מדווחת על שלל אימיילים פרטיים של מעוניינים. אני מקווה שביניהם יימצא לה מישהו שיהנה ממנה והיא ממנו, ולא, אני לא חושב שהיא תכתוב פחות טוב מתוך זוגיות. אני מקווה שהוא יהיה סבלני כלפי הגרפומניות שלה.

אבל בזמן שחיכיתי לכתבה על הבלוגים, דווקא התרשמתי מאד משתי הכתבות ששודרו לפניה, ובעיקר הכתבה של אורלי וילנאי על מצוקת הנוער האתיופי. מיום ליום אני פשוט מעריך את העבודה שלה יותר ויותר. אם אילנה דיין תעזוב את עובדה, אורלי תוכל להכנס לנעליה בקלות (ובתקווה שלא תיפול לכתבות הדומות לזו שהוזכרה למעלה). ההצלחה לקחת נושא שברור מראש שישאיר את כולם אדישים אליו ולהוציא ממנו סיפור מרתק ומזיז היא לא מובנת מאליה.

***

מייבש הכביסה תוקן (וכואב לי הגב). התקנתי רצועה חדשה, אבל אני חושב שהמנוע מתאמץ יותר מדי, והשקע שבקיר מתחמם מאד, וזה לא סימן טוב. נו, מילא, בשבוע הבא.

נכתב על ידי , 19/5/2006 00:07   בקטגוריות אינטרנט, אקטואליה, ., נוסטלגיה, טלויזיה, פאלם  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של David...Ben David... ב-22/5/2006 17:00
 




דפים:  
413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)