בשישי האחרון הגעתי, זו השנה השלישית, לכנס מיוזנט, מסדרת הכנסים בחסות יוסי ורדי שנערכים מדי פעם במהלך השנה. הכנס הוא מסוג UNCONFERENCE, מה שאומר שהקהל המשתתף בכנס הוא זה שקובע את האג'נדה בו.
זו השנה השלישית שבה מתקיים הכנס ולמזלי הטוב הוזמנתי לכל שלושת הכנסים. ההגעה היא בהזמנה בלבד ואין לי כל שליטה על מי מוזמן ומי לא
גם השנה היו בכנס כל מיני מוצגים המפגישים בין הטכנולוגיה למוזיקה. מגיטרת פח בת 80 שנה דרך רובוט מתופף, כלי ענק שבו מנגנים על ידי חביטה בצינורות ועד לאורגן אש המציג תדרי קול בלהבות.
חלק מהתמונות שצילמתי השנה זמין באלבום הזה. שווה צפייה.
והנה וידאו, דווקא ממיוזנט הראשון, של כלי נגינה שיצר איתן שפר בשם סמצ'יליאן. כלי המבוסס על שינויי גובה צליל יחסיים, כך שהמקשים שלו משמיעים בכל פעם צליל אחר התלוי בצליל הקודם שהושמע. חוץ מזה הוא גם מושפע ע"י הטיה ואינרציה. חייבים לחוות כדי להבין.
חברים שלי הזמינו מהם, אני לא טעמתי, אבל רק בשביל הרעיון מגיעה להם פרסומת בחינם: אז קבלו קישור לשניצריה: שניצל עגול גדול שחותכים למשולשים כמו פיצה.
***
יש לי המון פוסטים פוטנציאלים בראש ואין לי זמן לאף אחד מהם, אז הנה מבזקים:
- פורים היה עמוס ונהדר: עדלאידע ברמת השרון, נגה התחפשה למלכת הפרפריות, תומר התחפש לנמר.
- אנחנו כבר שבוע נטולי טלויזיה. יס העלו את המחיר אחרי שהם עוד הורידו את
ערוץ DISCOVERY SCIENCE שהיה מהערוצים המעטים שבהם צפיתי. אז התנתקנו.
להוט יש מחירים נמוכים יותר, אבל בינתיים לא הזמנו. לילדים יש DVD, לנו יש
אינטרנט (ראינו הישרדות בשידור חי, למשל) ובינתיים המאמץ הוא רק לנסות
ולהפטר מהחשק לזפזופ.
- תומר מתחיל לשאול על כל דבר "מה כתוב פה?". פשוט כיף.
- נגה נשארה בסוף השבוע לישון אצל הסבא והסבתא בפעם הראשונה. על פי בקשתה.
נדהמנו אבל הסכמנו. היא הופכת ליותר ויותר עצמאית בקצב מסחרר.
- בתחילת השבוע הבא אני אהיה ב COM VENTION של דה מרקר. מישהו שקורא פה יהיה שם?
- בחודש הבא אנחנו מתכננים סופ"ש בלונדון. אנחנו כבר מתחילים להכין את הילדים לכך שהם יישארו בלעדינו ליומיים. - העלינו גרסה חדשה לאתר CDizz, אשמח לקבל פידבקים.
חברים שלי הזמינו מהם, אני לא טעמתי, אבל רק בשביל הרעיון מגיעה להם פרסומת בחינם: אז קבלו קישור לשניצריה: שניצל עגול גדול שחותכים למשולשים כמו פיצה.
***
יש לי המון פוסטים פוטנציאלים בראש ואין לי זמן לאף אחד מהם, אז הנה מבזקים:
- פורים היה עמוס ונהדר: עדלאידע ברמת השרון, נגה התחפשה למלכת הפרפריות, תומר התחפש לנמר.
- אנחנו כבר שבוע נטולי טלויזיה. יס העלו את המחיר אחרי שהם עוד הורידו את
ערוץ DISCOVERY SCIENCE שהיה מהערוצים המעטים שבהם צפיתי. אז התנתקנו.
להוט יש מחירים נמוכים יותר, אבל בינתיים לא הזמנו. לילדים יש DVD, לנו יש
אינטרנט (ראינו הישרדות בשידור חי, למשל) ובינתיים המאמץ הוא רק לנסות
ולהפטר מהחשק לזפזופ.
- תומר מתחיל לשאול על כל דבר "מה כתוב פה?". פשוט כיף.
- נגה נשארה בסוף השבוע לישון אצל הסבא והסבתא בפעם הראשונה. על פי בקשתה.
נדהמנו אבל הסכמנו. היא הופכת ליותר ויותר עצמאית בקצב מסחרר.
- בתחילת השבוע הבא אני אהיה ב COM VENTION של דה מרקר. מישהו שקורא פה יהיה שם?
- בחודש הבא אנחנו מתכננים סופ"ש בלונדון. אנחנו כבר מתחילים להכין את הילדים לכך שהם יישארו בלעדינו ליומיים. - העלינו גרסה חדשה לאתר CDizz, אשמח לקבל פידבקים.
תמיד כשאנחנו מנסים להסביר את הרציונל מאחורי CDizz לאנשים מתחום המוזיקה, אנחנו משתמשים בדוגמה של המים:
לפני שנים, אנשים נאלצו ללכת אל הבאר בכל יום כדי להביא מים. הם סחבו דליים כבדים מלאים מים הביתה כדי שיוכלו לשתות, לבשל ולהתנקות.
כשהומצאו מערכות הצנרת, פתאום לאנשים היו מים בבית ללא הגבלה ובחינם, הכל בקצה הברז.
היום אנשים שוב סוחבים מים הביתה, בבקבוקים גדולים של מים מינרליים. הם גם משלמים עליהם לא מעט כסף. למה בעצם?
הנה כמה סיבות:
1. איכות המים בבקבוקים לא שונה בהרבה מאיכות מי הברז (וזאת ברוב מדינות העולם), אבל לא מזיק לרמוז פה ושם בעיתונות שמי הברז מזוהמים וכך ליצור תחושה של נחיתות המתחרה.
2. ערך מוסף. אלו לא רק מים נקיים, אלו מים מינרליים המכילים, ובכן, מים וגם מינרלים. גם במים מהברז יש מינרלים, אבל אל תתנו לזה להפריע לכם. חוץ מזה המים בבקבוקים מרעננים את הגוף ומחיים את הנשמה וכו'. המון יתרונות. חוץ מזה, זה גם נוח לנייד מים בבקבוק. זה ערך מוסף אמיתי ומדומה בבת אחת, מפני שהיתרון הזה טוב לבקבוק הראשון בלבד. אפשר גם למלא שוב את אותו הבקבוק.
3. יצירת באזז - מים מינרלים הם מגניבים, טובים יותר, אקסלוסיביים.
תעשיית המוזיקה רגילה למכור מוזיקה על פי יחידה פיזית, אבל פתאום לכולם יש צינורות מוזיקה בבית. זה התחיל עם הרדיו, אחר כך קלטות אודיו (תעשיית המוזיקה הבריטית יצאה בקמפיין בשנת 1981 שעיקרו שקלטות טייפ הורגות את תעשיית המוזיקה, בתמיכתם של אלטון ג'ון, קליף ריצ'ארדס ועוד) ואז הגיעה הרשת. האם תעשיית המוזיקה תשכיל להתאים את עצמה למצב החדש?
עתידן המוזיקה והמדיה ג'רד ליאונהרד השתמש באלגוריית "מוזיקה היא כמו מים" דומה מאד בשבוע המוזיקה הקנדית 2007. הנה הסרטון, אפשר לקפוץ ישר לדקה 6:30
הוא מדבר גם על הסיבות שגורמות למכירות המוזיקה לצנוח וכללית מסביר בצורה מעולה את הבעיות ש CDizz מנסה לפתור: הוספת ערך מוסף למוזיקה, הוספת כלים שיווקיים חזקים למשווקי המוזיקה ויצירת אפיק הכנסות חדש על ידי שיתוף רווחים מפרסומות.
אפשר לצפות במצגות שלו באתר הזה, שווה לעבור עליהן אם התחום מעניין אתכם, הנה כמה דוגמאות שמצאתי שם:
- ההגנה על קבצים באמצעות הצפנות מתה. יש היום כ 75,000 מכשירים שונים שמנגנים קבצי MP3, לעומת כ 75 מכשירים שמנגנים קבצים מוגנים.
- יש מספר עצום של אתרים שמשחקים עם מוזיקה, רשימות שירים וכו'. אנשים מוסיפים ערכים מוספים למוזיקה כל הזמן בעצמם.
עוד על השינוי בתפיסה שהוא מציע לתעשיית המוזיקה אפשר למצוא במצגת כאן (קובץ PDF).
תמיד טוב למצוא מישהו שמנסח ברהיטות משהו שאתה מתאמץ להסביר. אני מקווה שאוכל להגיע להרצאה שלו יום אחד.