לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חולני, כמו שאר העולם הזה.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2006

תוכנה 1 מועד א'


שוב לא ישנתי מספיק. וגם לא התכוננתי מספיק. אבל פה יש לי לפחות תירוץ טוב: היה רק יום אחד להתכונן אחרי לוגיקה. מצד שני, התירוץ הזה לא עוזר לי, כי הלך חרא ולחרא לא כל כך משנה כמה זמן היה לי, הוא לא מסריח מזה פחות. באתי חצי שעה לפני, אז לפחות לא היה הלחץ של לאחר ולהתארגן.

בשאלה הראשונה נתנו לנו מנשק של טיפוס ניתן להשוואה, אז היה תרגיל לממש מחלקה מופשטת שמממשת אותו ויש בה רק מתודה אחת מופשטת, זה היה קל. אז נתנו לנו מחלקה מוחשית המממשת את המחלקה הזאת, נקודות שההשוואה הולכת לפי הקואורדינטה הראשונה, אם הקואורדינטות שוות אז לפי הקואורדינטה השנייה. אחרי זה אמרו לנו לממש מחלקה שמייצגת נקודות אבל שההשוואה היא לפי מרחק מראשית הצירים. האידיוטים האלה סימנו את השדות במחלקת הנקודה הקודמת כפרטיים, אז לא הייתה לי ברירה אלא לממש ולהעתיק את אותו הקוד מהמחלקה ולרשת מהמחלקה המופשטת. לפחות לא היה לי קשה למצוא חסרונות לקוד... ואז נכנסה המתרגלת ואמרה ששדות הקואורדינטות רק מוגנים ולא פרטיים, אז הוספתי בעט שחור איקס גדול וחלש על הכול ואמרתי שאני יורש מהמחלקה של הנקודה ההיא, ורק דרסתי את מתודת ההשוואה. אז ביקשו חסרונות ויתרונות לקוד, בקשר לחיסרון פה בעט שחור יכולתי רק להגיד שאני אצטרך לכל סוג של השוואה שוב לרשת מאחת המחלקות ולדרוס את ההשוואה ואז אין לי היגיון בעיצוב, זה חיסרון חלש אבל נראה לי שזה נכון. אז אמרו לעצב מחדש, הוספתי מחלקה אבסטרקטית של נקודה ניתנת להשוואה ששתי המחלקות יורשות ממנה, וכל העסק הזה נותן לי לדעתי את מלוא הנקודות עבור השאלה.

בשאלה השנייה היה נתון מנשק של רשימה בעלת אורך קבוע וגישה סדרתית. הייתי צריך לכתוב לה חוזה, יצא מעפאן ומקושקש כי רוב החוזה היה במילים ולא בתנאים בוליאניים, אבל לכולם יצא ככה אז זה בסדר. אז כתבתי את האינווראינטה של המחלקה, לדעתי יצא נכון. אז היה מימוש חלקי של העסק עם מערך, הייתי צריך להשלים אותו ואני בטוח שגם פה הסתדרתי (חח גם כן מימוש, כל מתודה - שורת קוד! =). בסוף היה סעיף של להוסיף מחלקה יורשת עם גישה לאיבר באינדקס מסויים, הייתי צריך לממש, זה היה קל, קלטתי את הפואנטה שצריך לממש גם שאילתה כדי לבדוק תנאי קדם אז זה נכון. אבל שני הסעיפים האחרים לא הלכו טוב =\ היה סעיף שבו רצו שגישה לאיבר תהיה אפשרית רק אם עשו לתוכו השמה, וסעיף שני שהם החלישו את התנאי קדם של מעבר קדימה והרשו מעבר מהאחרון. בשני הסעיפים כתבתי שינוי בחוזה לכל מקרה, בסעיף הראשון זה מוסיף תנאי אחר להשמה שהשאילתה לבדיקת הגדרה תחזיר אמת, בסעיף השני זה שאם אני אהיה בסוף ואעבור קדימה אז אני אגיע להתחלה, וגם נראה לי ששכחתי לציין את התנאי של "אם אהיה בסוף" =\ וכתבתי בסעיף השני שזה לא תיכון חוזים טוב כי שינינו את הטיפוס המופשט או זיון שכל דומה. כשאני חושב על זה עכשיו -חושב כמה דקות- זה דווקא הסעיף שאמור להיות בסדר כי החלשנו תנאי קדם וזה לא פוגע בחוזה, אבל בסעיף הראשון דווקא החלשנו חוזה כי נתנו תנאי קדם מחמיר יותר וזה לא עומד בקריטריון ההצבה.. וכתבתי את זה בהתחלה אפילו בסעיף הראשון, אבל מחקתי (אבל ככה שייראו טוב שזה כתוב שם =), אבל אז התבלבלתי וחשבתי שזה לא רלוונטי כי אנחנו מממשים מנשק, אבל כשאני חושב על זה עכשיו זה דווקא חשוב, כי בכל מקרה החוזה של המנשק לא צריך להיות חלש יותר במימוש =\ אז כל סעיף עלה חמש נקודות, אולי על הראשון בכל זאת ייתנו לי 2-0 נקודות כי כתבתי את זה וכמעט ולא מחקתי, בסעיף השני אולי ייתנו 1-0 נקודות כי כתבתי תנאי אחר חצי נכון, בסך הכול יורדות לי פה 10-7 נקודות.

השאלה השלישית הייתה הכי קשה ומבלבלת, הדברים של להגיד מה יהיה פלט של תוכנית מסויימת, האם היא תחזיר שגיאה בזמן ריצה או שהיא בכלל לא תתקמפל. את הסעיף הראשון עשיתי נכון, הוא היה על העמסה ודריסה, אבל באחד מתת הסעיפים כתבתי שגיאת קומפילציה אחרת, אז יורדות לי על זה1-0 נקודות מתוך ה2 על תת הסעיף =P הסעיף השני היה פשוט מטורף! לא עשינו כאלה דברים בשום תרגול ולא היה כאלה דברים קשים בתרגילי הדוגמה! היו כמה מחלקות שירשו אחת מהשנייה והיו מתודות סטטיות ודינמיות נדרסות ומועמסות ויורשות ושני משתנים עם טיפוסים דינאמיים וסטאטיים שונים ולא היה לי כל כך מושג איך לענות על השאלות האלו =\ בסה"כ כמו שחישבתי, הייתי לי טעות אחת בסימון התשובה, כי סימנתי שבהכול הקוד תקין אבל באחת הייתה שגיאת קומפילציה (המוח שלי לא עבד טוב ברגע ההוא =\  ), שזה 2 נקודות יורדות, ועוד סעיף שסימנתי בו שהקלט תקין, אבל הפלט שלי לא היה נכון (בדקתי עם דימה אחרי המבחן באקליפס מה שזכרתי), זה מוריד כנראה שתי נקודות, אפשר לקוות לאחת אבל זה לא סביר, אז אני אכתוב שיורדות 2 נקודות. והסעיף השלישי היה נחמד, הייתה ירושה ממנשקים למחלקה אבסטרקטית ואז למוחשית ולבדוק מה נשאר לממש -הלכתי לרגע לג'אווה לבדוק אם מה שעשיתי נכון (אם אני זוכר נכון את הקוד בכלל..)- כנראה שזה נכון, לפי מה שאני זוכר...

לכן בסה"כ יורדות 13-9 נקודות שזה משאיר את הציון בטווח משוער של 91-87. זה כל כך גרוע! ובטח יירדו עוד על טעויות שלא חשבתי עליהן! זה היה המקצוע הכי קל בסמסטר! זה משהו שבא לי כל כך בטבעיות! ועוד היה חומר פתוח (לא שזה עוזר לי לקמפל תוכנית =\)! זה משהו כל כך שנה א' כמו שלשתות וודקה, להקיא בקשת ולקלל עוברי אורח זה רוסי! אוף בקורס הזה צריך לקבל הרבה יותר! חבל שהיה רק יום להתכונן =\ אם יהיה פחות מ90 אני אגש למועד ב' של זה, אני כנראה אשים קץ לחיי אם יהיה לי ציון קטן מ90 בתואר בפאקינג קורס בג'אווה =\

נסתכל על הצד החיובי, חצי מהמבחנים עברו, נשאר עוד חצי, יש מספיק זמן לכפר על עוונותיי. -מכפר על עוונותי (לפחות משתדל)-

נכתב על ידי sicksadworld , 17/2/2006 16:56   בקטגוריות תיאורי מבחנים  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  sicksadworld

בן: 37

תמונה




24,409
הבלוג משוייך לקטגוריות: משוגעים , פילוסופיית חיים , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לsicksadworld אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על sicksadworld ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)