לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 40

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2009

קורס איפור מקצועי


ביום שישי שעבר סיימתי בהצלחה את קורס האיפור המקצועי שעשיתי בביה"ס של ירין שחף. הובי שכזה, אתם יודעים. בשום שלב לא תכננתי להפוך למאפרת צמרת, אבל איפור אופנה זה תחום שמעניין אותי.

בגלל שלבקר לימודים נעשה אצלי מסורת, הנה לכם מה אני חושבת על הקורס איפור מקצועי, ירין שחף PRO, בבי"הס לאיפור של ירין שחף.

***

אתם תגידו- יש לך תואר שני בביופיזיקה, מה את מבקרת בכלל בי"ס לאיפור מקצועי? אני אגיד לכם- זה בדיוק העניין. יש לי פרספקטיבה קצת אחרת על הקורס משל חיילת משוחררת טריה.

***

הקורס לאיפור מקצועי מיועד לאנשים שרוצים לעבוד כמאפרים בתחומי היופי ואופנה. יופי ואופנה כולל כלות, אירועים וצילומי סטילס. הקורס הזה לא כולל הכשרה לתחומי הבמה, קולנוע וטלויזיה. עם זאת תמצאו שם הרבה אנשים, ובעיקר נשים, שבאות בשביל הכיף. זה הובי נחמד ויקר, איפור. הנחת מאפר של 30-50% על מוצרים וכלים תחזיר את ההשקעה על הקרוס במשהו כמו שנתיים-שלוש בקצב הקניה של מכורות אמיתיות. זה היה חלק מהשיקולים שלי.

הקורס אצל ירין שחף כולל 25 שיעורים. רוב השיעורים מורכבים משיעור פרונטלי ותרגול, ב-6 מהשיעורים יש שיעור פרונטלי בלבד ובשיעור אחד יש תרגול בלבד (מאסטר קלאס). את רוב השיעורים מעבירים מורי בית-הספר, ובתרגולים יש 3-4 מתרגלים, כל אחד מהם עובד עם 3-4 זוגות.

בחרתי את ביה"ס של ירין שחף בגלל ההכשרה שהם מבטיחים לתת בעניין צילומי סטילס, שזה התחום שמעניין אותי (שוב, בתור הובי). חוץ מזה, הבי"ס מעמיד לרשות התלמידים את הסטודיו לצילום בחינם ובתיאום מראש כאשר התלמידה צריכה לשלם רק עבור התמונות- ולא עבור זמן סטודיו וצלם.

חלק מהתלמידים מתקבלים, על סמך הישגיהם האישיים במהלך הקורס, למגמה המתקדמת ירין שחף SHOW המכשירה בוגרים לאיפור במה, קולנוע וטלויזיה.

סביר להניח שבכל הפורומים בנושא תמצאו- בדיוק כמוני- שזה הבי"ס המקציעי ביותר בארץ. אחרי שסיימתי את הקורס, אני תוהה על מה ולמה.


1. המורים: יש כל מיני סוגים של מורים. חלקם טוב (יוסי, מיכל), חלקם בינוני (אייל, אנסטסיה), חלקם לא ראויים להקרא מורים. בתוכם אגב, אני מכלילה את ירין שחף עצמו. למה? כי אני לא רוצה לשמוע את המורה שלי יורק לבאר ממנה הוא שותה, ואני לא רוצה לשמוע את המורה שלי מזלזל במקצוע שהוא מלמד.

אני לא רוצה לשמוע את גלי (שהיא גם מנהלת סוכנות המאפרים) אומרת שאיפור כלה זה בסה"כ איפור ערב ש"דופקים עליו כמה נצנצים ועל זה לוקחים עוד 800 שקל". עזבו שזה באמת נכון והמחירים של איפור כלה מטורפים לחלוטין- היא מתפרנסת מזה. אני מצפה ממנה לקצת יותר כבוד. ואני לא רוצה לשמוע את ירין אומר שבמקום סומק קרם אפשר להשתמש בשפתון, שהרי "הכל אותו חרא".


2. המתרגלים: אכן, כמובטח, יש מתרגל אחד לכל 3-4 זוגות. היחס הוא אישי והמתרגלים באמת בודקים את כל שלבי העבודה. מה הבעיה בכל זאת? למתרגלים אין שמץ של מושג מה למדתם בשיעור. ינסו לפתור אתכם ב"לכל מאפר יש את הטכניקה שלו" וכאלה, אבל באמת שקצת יותר תאום בין המרצה למתרגלים לא היה מזיק.

באופן כללי, נראה שההוראה הכללית שניתנת למתרגלים היא לבנות את הבטחון שלך. כל מה שתעשי יהיה "מקסים" ו"מהמם". זה נחמד ככה שהכל מצליח לך אבל פידבק אמיתי קשה לקבל. ובלי פידבק אמיתי קשה להשתפר.


3. הסטודיו: במהלך הקורס יש שלושה ימי צילום. אחד מהם- האחרון- הוא בחינה עם ציון. כמובטח, מקבלים תמונה אחת בחינם מכל יום צילום. אממה? תמונה זה תמונה. נייר. מודפסת. לא הקובץ של התמונה. אם את רוצה להעלות את העבודה שלך לאתר אינטרנט (ומי שמתכוונת לעסוק בזה חייבת להקים אתר) את צריכה לקנות את הקובץ. אבל את לא יכולה לקנות את הקובץ של התמונה הנבחרת בלבד- את צריכה לקנות את הדיסק עם כל הצילומים. הדיסק הזה עולה 200 ש"ח. זה גם מה שיעלה לך הדיסק בכל יום צילום נוסף. פרט שולי.


4. פגישות אישיות עם ירין שחף: מובטח שבמהלך הקורס יהיו לך שתי פגישות אישיות עם ירין שחף- אחת אחרי היום צילומים הראשון, השניה בסיום הקורס. בפועל, הפגישה הראשונה היא בקושי 5 דקות באמצע התרגול של שיעור אחר. בפגישה הזאת תקבלי פידבק בסגנון "מהמם. ממש מהמם. רק תשתלי לעבוד טיפה יותר על X, אבל באמת מהמם". לא פידבק שבאמת אפשר ללמוד ממנו משהו. השניה היא 5 דקות בהן עוברים על צילום הבחינה שלך יחד עם גלי, עליה דיברנו קודם. שם תקבלי פידבק אמיתי יותר, הם הרי צריכים להסביר לך למה לא התקבלת לסוכנות המאפרים של ירין שחף.
פגישות אישיות? יש. האם אפשר להפיק מהן משהו? לא ממש.


5. הישגים אישיים: אמנם התאכזבתי כבר בשיעורים הראשונים מהרמה המקצועית, אבל התחושה שאין שם יותר מעסק משומן מאוד באה בשלב יחסית מאוחר, כשהתקשרו לשאול אם אני מעוניינת להרשם למגת הלימודים המתקדמת לאיפור לקולנוע וטלויזיה. מסתבר ש"ההישגים האישיים" הדרושים כדי להרשם הם הגשה של עבודה אחת במהלך הקורס. שלא נאמר, העבודה ה*יחידה* שצריך להגיש במהלך הקורס. זאת אומרת- גם את את גרועה וברור כשמש שאף אחד לא ייתן לך להתקרב עם כרית פודרה אפילו לניצב בסרט סטודנטים, את יכולה להתקבל למגמה המתקדמת ביותר של בית הספר על סמך ההישגים האישיים שלך. כל הכבוד.


בשורת התחתונה, זה הכל עניין של מיתוג. ירין שחף בכבודו אמר בשיעור האחרון שהדבר הראשון שאנחנו צריכות לעשות עם סיום הקורס זה להדפיס כרטיסי ביקור. כי כשבאנו לבי"ס לראשונה ראינו מקום מסודר, עם לוגו, קטלוגים, מעטפות וניירות מודפסים- וזה עשה עלינו רושם של מקום רציני. הוא כנראה מבין על מה הוא מדבר, הרי הוא בנה מעצמו את אחד המותגים החזקים בישראל.

לדעתי, הקורס לא מקצועי. הוא בנוי בשביל אנשים לא חכמים במיוחד ומספיק לא מנוסים כדי שלא ישימו לב. קצת ציפיתי לזה, אבל ממש לא ציפיתי לרמת הזילזול במקצוע שנתקלתי בה בחלק מהשיעורים. אולי זה בכל זאת הקורס הטוב ביותר בארץ, לא בדקתי אחרים.


אז למי הקורס מתאים? למי שיודעת שרוצה לעסוק בזה ומוכנה לקבל על עצמה את החוקים: להגיד "מהמם" על כל דבר, ללקק לצלם ולעוזר הצלם ולהגיד לכל שואל שזה הבי"ס הטוב ביותר (בלי להעביר ביקורת) וירין שחף מאפר על. אם את עושה את זה בשביל ההובי, יכול להיות שתמצאי חומר לימודי טוב יותר באחד מהספרים האלה וכמובן אצל האחת והיחידה.

דבר אחד אחרון: כל אחת יכולה לאפר, אבל לא כל אחת יכולה להתפרנס מלהיות מאפרת.

אני? אני הולכת להדפיס כרטיסי ביקור ולהקים אתר. כי גם אני מותג. ויש לי יד דווקא. ואני אמנם לא הולכת להתפרנס מלהיות מאפרת, אבל גם ככה אני קונה כמויות בלתי סבירות של איפור ויודעת המון- אז למה לא לחלוק את זה עם העולם?

לשאלות נוספות, המייל שלי כמובן כאן.
נכתב על ידי , 15/2/2009 18:49   בקטגוריות סיכום, אני, איפור  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




115,757
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקאי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קאי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)