לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 40

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2009

מזרחית


עוד בימיי הדייטינג ואתרי ההכרויות הלא-עליזים-במיוחד, היה סוג אחד של בחורים שאפילו אם התמונה וההשכלה נראו סבבה פסלתי בלי להתבלבל. אלה שבסעיף המוזיקה היו כותבים, "הכל חוץ ממזרחית". מעבר לאליטיסטיות המטופשת שהמשפט הזה משמיע, הוא גרם לי לתהות מה זה "הכל". דד מטאל עושה לך טוב על הלב, מוזיקה עממית בוליביאנית מרגשת אותך, והקונצ'רטו לעוגב האחרון ששמעת החזיר אותך לילדות ברמת גן? כנראה שלא.

תחזיקו חזק: מוזיקה מזרחית היא מוזיקה ישראלית לכל דבר. היא נכתבת בעברית ע"י יוצרים ישראלים. המלחינים ישראלים. המבצעים ישארלים. היא מביאה איתה אלמנטים מוזיקליים איתם מזדהים, לכל הפחות, שליש מתושבי המדינה. ב"אלמנטים" אני מתכוונת שאם תקחו את שרית חדד מול אום כולתום, תגלו שהשירים שלה הם פרשנות ישראלית עדינה למוזיקה מזרחית-ערבית.


אחת הטענות החזקות שיש לאנשים נגד מוזיקה מזרחית היא המילים הרדודות של השירים. לא יודעת מה איתכם, אבל אני אוהבת להבין מה מדברים איתי. אני לא צריכה הרמזים מקראיים מתוחכמים. אני לא יכולה להזדהות עם מילים של שיר שהוא כמו סופר-קוילד די.אן.איי (אה?)- ארוז, סבוך, לא משתף אף אחד.

תנסו לדמיין את זוהר ארגוב שר את "למה ליבך כמו קרח" בלחן מזרחי וקצת ח' וע'. או את אייל גולן מבצע את "אל תוותרי עליי" של שלום חנוך. מצד שני, תורידו ממונו את הקצב, הדרבוקות והעוד ותראו איך הוא מתאים לאריק ברמן.


מבחינת הקצב, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהמוזיקה הזאת גורמת לגוף לזוז. או לכל הפחות לתופף עם האצבעות על השולחן. מהבחינה הזאת, אני מוצאת אותה דומה ללטינית. זאת מוזיקה של אנשים, לא של סיגר וקוניאק לבד בבית. היא שמחה, היא מקפיצה, היא עושה כיף.

עכשיו, זה סבבה אם מה שגורם לגוף שלך לזוז זה הרקוויאם של מוצארט. זה גם סבבה אם אתה לא אוהב שהגוף שלך זז בכלל. זה בסדר אם אתה לא אוהב מוזיקה ברזילאית, אירית, צוענית, סווינג, אלקטרונית או ראפ. וזה גם סבבה אם אתה אוהב את כולם. אבל לרדת על מזרחית רק בגלל שהיא מזרחית, פחות.


בכל מקרה, אם אתם מהמתנגדים החזקים, תנסו לא לפתוח רדיו בקיץ הקרוב. אפילו לא גלגלצ. אחרת תאלצו להקשיב לדואט (הנהדר) של קובי פרץ ואישתאר, רחמנא לצלן.


נכתב על ידי , 5/6/2009 09:16   בקטגוריות עם ומדינה  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




115,757
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקאי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קאי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)