לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 40

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2006

מי רוצה להיות ביוכימאי?


אני ביום חופש. לא שאני לוקחת ימי חופש או משהו כזה, אני פשוט לא מגיעה למעבדה. למה? כי מסתבר שיום חופש אחד בשבוע (שבת) לא מספיק. בטח לא כשהוא עמוס בלעשות כל מיני דברים.

הבעיה היא שהיום חופש הזה יצא לי מוקדם מדי- ביום שני. אבל זה בסדר כי אתמול עבדתי ממש קשה ומצפה לי עבודה ממש קשה בהמשך השבוע. וגם הסמסטר מתחיל, שזה איכסה. צריך לאגור כוחות.

 

אתמול הייתי מוטרת מהעניין שביג' פרופ' רוצה שאני אגיד לו מה הגודל של החלבון שאני עובדת איתו (מבחינת אורך ורוחב) וכל מה שאני מוצאת בכל מקום זה מה הגודל שלו בקילודלטון. ביוכימאים ארורים. אז במקום לבוא אליו כמו ילדה מפגרת ולהגיד "לא מצאתי את זה בספרות" החלטתי לעשות מעשה ולהוריד את החלבון אליי למחשב. נשמע לכם הזוי? גם לי זה היה נשמע הזוי בשנה ב'.

 

יש תוכנה, שאיתה אפשר לשחק בחלבונים. לראות אותם מכל כיוון, לצבוע אותם לפי כל קריטריון שרוצים, לראות קשרי מימן, קשרים די-סולפידים (ראש החוג שלי לימד אותי להקפיד לא לקרוא להם קשרי SS), למדוד זויות ומרחקים ואפילו לעשות להם מוטציות ולראות איך הם יראו איתה. ומאיפה יש לי את החלבון? יש מאגר מידע של חלבונים בשביל התוכנה. כל פעם שמישהו מפענח מבנה של חלבון הוא מכניס אותו למאגר וככה נותן לכל מי שרוצה לשחק עם החלבון שלו גם. כן, זה חינמי.

 

אז גודלו של ה-EGFP* שלי הוא כ-25A**, שזה מידע חשוב מאוד. זה אומר שאם שניים כאלה קרובים מספיק הם יכולים להעביר בניהם אנרגיה (***Forster טוען שהאנרגיה שלו יכולה לעבור עד מרחק של 100A). ז"א, הגודל של החלבון זה לא מה שימנע מהם לעשות את זה.

 

ובעניין אחר לגמרי- ראיתם את הפרסומים של "גם אתם יכולים לעזור לקליטת העולם האתיופיים"? Well, זה יפה שבמשרד הקליטה נזכרו בהם אחרי 30 שנה. 

 


* Enhanced Green Fluorescence Protein. זה חלבון גדול שבתוכו יש חומר צבע קטן שזוהר באור ירוק כשמאירים עליו באור כחול. שימושי מאוד, בעיקר כי אפשר להכניס אותו לתאים ולקשור אותו לחלבונים אחרים בהנדסה גנטית. הוא סמן צבע נהדר. לויקי יש מאמר ממש קצר בעניין. בכלל, עשו לחלבון שמצאו, GFP, כל מיני שינויים כמו פיקי בליעה יותר ברורים (זה ה-enhanced) וגם עשו את הסמנים בצבעי כחול וצהוב, הלא הם CFP ו-YFP.

** Angstrom. הסימון הוא A עם עיגול קטן למעלה. היחידה שווה ל 10-^10 מטר.

*** Forster (כותבים את השם שלו עם שתי נקודות מעל ה-O) מצא שיש מעברים אל-קרינתיים של אנרגיה דרך אינטרקציה בין דיפולים. ואל תאמינו להם כשהם אומרים ש-FRET זה fluorescence resonanse enrgy transfer. האנרגיה שעוברת היא, כאמור, אל-קרינתית ולכן להגיד שכביכול עובר שם אור פלואורסנטי (אנרגיה קרינתית) בין המולק' זו טעות, אם כי מאוד מקובלת. כל שאר המאמר סבבה.

נכתב על ידי , 27/2/2006 10:48   בקטגוריות פסאודו לימודים אקדמיים  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




115,757
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקאי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קאי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)