לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 40

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

שיעור בהסטוריה


אתמול אמא שלי אמרה בצחוק שנראה לה שמאז שהיא בארץ היא הצביעה יותר מכל החיים שלה בארגנטינה. אני החלטתי לחשב.

אמא שלי נולדה ב-58. זה אומר שהייתה לה זכות הצבעה לראשונה בשנת 76. בשנה הזאת הגרילה העיפה את פּרוֹן מהשלטון, אליו עלה ב-73. דומינגו פרון, האיש והאגדה, נפטר ביולי 75. אישתו- לא אוויטה אלא אישתו השניה, Estela Martinez, החליפה אותו, ואותה בעצם העיפו מהשלטון ב-76. כך התחיל משטר צבאי שנמשך עד שנת 83.

אַלפוֹנסין, הנשיא הארגנטינאי הראשון אחרי אותו שלטון צבאי, עלה לשלטון יום לפני שנולדתי. מה שאומר שנולדתי בשחר של עידן חדש, פשוטו כמשמעו.

 

 

אז הבחירות הדמוקרטיות הראשונות של אמא שלי היו בשנת 83. השלטון שם היה אז יציב והיו בחירות כל 4 שנים. זה אומר שעוד 3 פעמים היא הצביעה, האחרונה ב-95 ואנחנו עלינו ב-97.

אלו הבחירות הרבעיות שלה בארץ, בתקופה של 9 שנים. זה לא יותר, אבל תחשבו כמה זה משעשע להצביע סה"כ 4 פעמים עד גיל 35, להגר ופתאום להצביע עוד 4 ב-9 שנים בלבד.

 

 

קוריוז היסטורי: הבחירות בארגנטינה הן חובה. ז"א, אם אתה לא הולך להצביע אתה צפוי לעונש מאסר. ומה אתה עושה אם אין לך למי להצביע? אתה שם פתק לבן. בשנת 63 היו בחירות, ופרון לא היה שם- הממשלה גירשה אותו והוא התגורר בספרד. מספרד הוא אמר לקהל הבחורים שלו לשים פתק לבן וזה בדיוק מה שהם עשו. באותה שנה, היה "ניצחון" של הפתקים הלבנים.

נכתב על ידי , 28/3/2006 19:11   בקטגוריות סיפורים ומשלים, עם ומדינה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




115,757
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקאי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קאי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)