לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 40

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2007

הגבלת פרסום אלכוהול


ראיתי את העניין הזה עם הגבלת הפרסום על אלכוהול, ואני פשוט בשוק.

אני מכירה קצת את "הנוער", זה שהולך ופוחת וכו'. אני מתנדבת כבר 3 שנים בעלם, שזה יותר קשר עם נערים מכל חבר כנסת או איש ציבור אחר.

זה נכון שצריכת האלכוהול בקרב בני נוער עלתה משמעותית בשנים האחרונות. נכון גם שהעליה הזאת באה על חשבון ירידה משמעותית בצריכת סמים. למה? כי אלכוהול הוא חוקי וסמים הם לא, ורוב הנערים והנערות מבינים שהמרד הזה יעבור להם מתישהו (בדר"כ הם שמים את הצבא כדד-ליין), וחבל להסתבך עם תיק במשטרה בשביל לעשות קצת רוח על ההורים. רובם גם לא רוצים לסכן את השיבוץ בצבא, ובטח שאין להם כוח לשיחות באל-סם וקציני מבחן. שינסו? ינסו. אבל רוב הזמן יתמקדו באלכוהול. זה גם זול יותר.

השאלה הנשאלת היא מאיפה, לכל הרחות, חבורה של בני 15 משיגה בקבוק וודקה. והתשובה פשוטה: בפיצוציה המקומית, אחת מתוך השתיים שמוכרות אלכוהול לקטינים בעיר, ולגמרי מוכרת למשטרה. עוד שיטה, בעיקר של בנות, היא לבקש מאיזה מישהו לקנות להן (ואז אנחנו מדברים על התנהגות סיכונית של שתיית אלכוהול עם זר מבוגר, אבל זה לשיחה נפרדת). ואתם חושבים שאם 5 חברה שמים כסף לקנות ודקה ביום שישי הם יקנו אבסולוט? לא. הם תמיד יקנו איזו וודקה זולה, 20 שקל גג. במקרה הטוב זה יהיה קייגלויץ' תות. בענייני בירות, הם פשוט יקנו את הבירה עם התמורה הכי גבוהה למחיר, גם אם זה אומר פחית חצי ליטר של איזו בירה רומנית.

אם הפרסומות יגרמו לנוער לשתות אבסולוט במקום השמן מנועים הזה שהם שותים, אין לי שום בעיה עם זה. אדרבה. הם הרי ישתו בכל זאת- כי זאת בדיקת גבולות, כי זה למרוד בהורים, כי זה לעשות משהו אסור שהוא בעצם חוקי לחלוטין ואין מה להפסיד. האיסור הוא על הספקת אלכוהול לקטינים, אין שום חוק שאוסר על קטינים לשתות.

אין פתרון אחר: חייבים לחנך את הנוער לשתיה נכונה מבחינת כמויות, מבחינת האנשים שסביבם ומבחינת השפעות האלכוהול על קבלת ההחלטות. אבל בגלל שאין אף אחד עם מספיק ביצים להכניס לבית ספר תוכנית שתסביר על השפעות האלכוהול (והם בטח לא יכולים לעשות את זה פשוט כמו עם סמים וללכת על "מבירה אחת תגיעו לשיבס! אוי ואבוי לכם!"), אני עכשיו אצטרך (אולי) לראות שלט לבן על זה ששתיית אלכוהול גורמת לאיבוד צלילות הדעת מעל כל פרסומת צבעונית לבריזר.

וחדשות טובות לח"כית: שתיית אלכוהול זה באמת כיף ומותר. אם זה נכון או לא עבור בני נוער כבר החליטו בשבילם כשאסרו בחוק על מכירה לקטינים. מפה והלאה, הרשויות רק צריכות לעשות את העבודה שלהן.
נכתב על ידי , 13/12/2007 12:36   בקטגוריות עם ומדינה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




115,757
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקאי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קאי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)