לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 40

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2008

מסקנה


אמנם יש עוד שבוע בדיוק עד שאני אוריד מעצמי את עול המסטר, וזה עוד לא ממש הזמן לחשבון נפש, אבל הגעתי למסקנה שאם יש משהו אחד חשוב שלמדתי במהלך התואר (חוץ מזה שאני אשפית אופיס עכשיו) זה צניעות.
לא צניעות מול הקולגות, כן? צניעות מול העולם, או היקום, או מה שזה לא יהיה.
המדע הוא משהו-משהו, אבל היקום כ"כ הרבה מעבר להבנה.
בהתחלה לא הבנתי איך זה שחוקרים עובדים כל החיים שלהם על חלבון אחד, או קבוצת חומרים בודדת, או משוואה יחידה. אני מבינה את זה עכשיו.
בשנה א' לא הבנתי בכלל מה היה כ"כ חשוב במקסוול. מה הוא בסה"כ עשה? לקח כמה משוואות שהיו ידועות בזמנו, שבכלל אנשים אחרים עבדו עליהן, עשה להן קצת קוסמטיקה והציג 4 משוואות יחד. זה בדיוק מה שהיה חשוב בעבודה שלו: הוא הצליח לשלב בחכמה. לא דבר של מה בכך, מסתבר.

***

הכרתי לאחרונה בחור חדש. הוא מסיים בימים אלה תואר ראשון במשפטים, אחרי שעשה לפני כמה שנים תואר שני בפילוסופיה. הוא טוען בתוקף שאילו לא היה עושה את התארים בפילוסופיה (וספרות, לרקורד) הוא היה הופך לעו"ד שונה לחלוטין. לא שעורכי דין צריכים להיות פילוסופים דגולים, כן? אבל אתה מסגל איכויות במהלך הלימודים, בעיקר מבחינת דפוסי החשיבה. האינטרקציה עם מומחים (גם אם אתה רק מקשיב ולא דן איתם) הופכת את העניין לשונה מאוד יחסית ללשבת לקרוא ספרים בבית, גם אם אתה אוטודידקט יוצא מן הכלל.

***

אולי זה הדבר הכי חשוב שאני לוקחת איתי מתואר הזה (חוץ מעור של פיל, ברמה האישית): דפוסי החשיבה. כי לא משנה עכשיו אם אני אמשיך כחוקרת או אחליט לעבור לתחום אחר לחלוטין, האיכויות ישמרו. החשיבה הבקורתית, ההבנה שיש מומחים בכל תחום וכדאי להתייעץ איתם, ההבנה שיש אנשים חכמים יותר ממני, ושככל שזה נראה היום- יש הרבה דברים שאני לא אצליח להבין. ואני לא אצליח להבין אותם דווקא בגלל שאני חכמה ושואלת שאלות.

***

וטיפ אחד לסטודנטים צעירים: אם תכננתם ללכת ללמוד מדעים כדי להבין את העולם, עצרו לרגע. זה לא יקרה. הולכים ללמוד מדעים בגלל איזושהי תשוקה פנימית, שתתגבר על חוסר ההבנה. כנראה הרבה עניין. רסיסי ההבנה האמיתית יגיעו אחרי התארים והלימודים והמבחנים, כשתתחילו לקרוא שוב את החומר משנה א'.

***

סניף סניף. נוסטלגיה. אולי זה היה סיכום תקופה אחרי הכל.


נכתב על ידי , 9/4/2008 11:59   בקטגוריות לימודים אקדמיים, אני, סיכום  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




115,757
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקאי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קאי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)