לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 40

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2008

שמאל טוק


אחותי קנתה לי במתנה את הספר "שמאל talk", שמביא את סיפורו של המעוט הכי גדול העולם. הוא די מגניב. קראתי בינתיים את הפרק הראשון, עם כל מיני מבחנים כדי לבחון עד כמה אתה שמאלי (מסתבר שממש הרבה) וממש נהניתי. הוא כתוב בצורה משעשעת וקלילה, אבל עוסק בתוכן ומחקרים רציניים לחלוטין.
בעודי קוראת את הספר, נזכרתי בפעם הראשונה בה הטלתי ספק בכך שהתורה היא תורת אמת. זה היה בכיתה ז'. למדנו את ספר ויקרא. כשמפורט על כהנים בעלי מומים שאינם יכולים לעבוד בעבודת המקדש, מצוין שם גם איטר יד ימינו. שאלתי את המורה, בתור השמאלית היחידה בכיתה, מה פתאום שמאלי נחשב בעל מום שלא יכול לעבוד בעבודת המקדש. היא אמרה שפעם שמאליים היו נחשבים בעלי מום. אני אמרתי לה שזה היה ענין חברתי, וברור שזה לא נכון, ומה פתאום אלוהים- שאמור להיות מודע לזה- פוסל שמאליים לעבודה.

עדכון: 
הלכתי לבדקתי. זה לא כתוב. כתובים כל מיני חסרי יד, חסרי רגל, גבנים, "מרוח אשך" (לא הבנתי את הרש"י של זה) לא-סימטרים באופן כללי וכאלה עם בעיות בעיניים (ויקרא כ"א:י"ז-כ"א).
זה הגיוני, כאילו- אתה שילמת ממיטב כספך על פר ושני כבשים, אתה לא רוצה שאיזה פוזל צולע ייקח את הבהמות שלך ויהרוס אותן חלילה, ואז תצטרך לקנות חדשות. חוץ מזה, אלוהים רוצה את הכהנים שלו עם פרופיל של טייס, כדי שהוא יוצג בכבוד במקדש- נראה לי סבבה.
עניין השמאליים הגיע הרבה אח"כ, במשנה ואצל הרמב"ם. שם הכניסו את כל הסיפור של שמאליים בעלי מום, מה שלא נשמע בלתי סביר יחסית לתקופה. אבל רשי" מפרש שם "כל איש אשר בו מום" כ"לרבות שאר מומים". דהיינו- לא רק כל מה שנכתב ב-3 הפסוקים ההם אלא שניתן להוסיף ולהוריד מומים לפי ראות חכמים (ז"א, מה שחכמים חושבים שטוב לחברה), שהרי כהן אמור להיות ייצוגי (הרמב"ם במורה נכובים).
אני שואלת את עצמי- אם היה היום בית מקדש, ואנחנו יודעים שלהיות שמאלי זה לגמרי בסדר- כהנים שמאליים היו עובדים, משלימים עם ההלכה בהרכנת ראש או מרגישים אידיוטים וממורמרים?
נכתב על ידי , 7/6/2008 14:45   בקטגוריות אני  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




115,757
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקאי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קאי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)