לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי: 

בת: 40

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2006

מי רוצה להיות ביוכימאי?


אני ביום חופש. לא שאני לוקחת ימי חופש או משהו כזה, אני פשוט לא מגיעה למעבדה. למה? כי מסתבר שיום חופש אחד בשבוע (שבת) לא מספיק. בטח לא כשהוא עמוס בלעשות כל מיני דברים.

הבעיה היא שהיום חופש הזה יצא לי מוקדם מדי- ביום שני. אבל זה בסדר כי אתמול עבדתי ממש קשה ומצפה לי עבודה ממש קשה בהמשך השבוע. וגם הסמסטר מתחיל, שזה איכסה. צריך לאגור כוחות.

 

אתמול הייתי מוטרת מהעניין שביג' פרופ' רוצה שאני אגיד לו מה הגודל של החלבון שאני עובדת איתו (מבחינת אורך ורוחב) וכל מה שאני מוצאת בכל מקום זה מה הגודל שלו בקילודלטון. ביוכימאים ארורים. אז במקום לבוא אליו כמו ילדה מפגרת ולהגיד "לא מצאתי את זה בספרות" החלטתי לעשות מעשה ולהוריד את החלבון אליי למחשב. נשמע לכם הזוי? גם לי זה היה נשמע הזוי בשנה ב'.

 

יש תוכנה, שאיתה אפשר לשחק בחלבונים. לראות אותם מכל כיוון, לצבוע אותם לפי כל קריטריון שרוצים, לראות קשרי מימן, קשרים די-סולפידים (ראש החוג שלי לימד אותי להקפיד לא לקרוא להם קשרי SS), למדוד זויות ומרחקים ואפילו לעשות להם מוטציות ולראות איך הם יראו איתה. ומאיפה יש לי את החלבון? יש מאגר מידע של חלבונים בשביל התוכנה. כל פעם שמישהו מפענח מבנה של חלבון הוא מכניס אותו למאגר וככה נותן לכל מי שרוצה לשחק עם החלבון שלו גם. כן, זה חינמי.

 

אז גודלו של ה-EGFP* שלי הוא כ-25A**, שזה מידע חשוב מאוד. זה אומר שאם שניים כאלה קרובים מספיק הם יכולים להעביר בניהם אנרגיה (***Forster טוען שהאנרגיה שלו יכולה לעבור עד מרחק של 100A). ז"א, הגודל של החלבון זה לא מה שימנע מהם לעשות את זה.

 

ובעניין אחר לגמרי- ראיתם את הפרסומים של "גם אתם יכולים לעזור לקליטת העולם האתיופיים"? Well, זה יפה שבמשרד הקליטה נזכרו בהם אחרי 30 שנה. 

 


* Enhanced Green Fluorescence Protein. זה חלבון גדול שבתוכו יש חומר צבע קטן שזוהר באור ירוק כשמאירים עליו באור כחול. שימושי מאוד, בעיקר כי אפשר להכניס אותו לתאים ולקשור אותו לחלבונים אחרים בהנדסה גנטית. הוא סמן צבע נהדר. לויקי יש מאמר ממש קצר בעניין. בכלל, עשו לחלבון שמצאו, GFP, כל מיני שינויים כמו פיקי בליעה יותר ברורים (זה ה-enhanced) וגם עשו את הסמנים בצבעי כחול וצהוב, הלא הם CFP ו-YFP.

** Angstrom. הסימון הוא A עם עיגול קטן למעלה. היחידה שווה ל 10-^10 מטר.

*** Forster (כותבים את השם שלו עם שתי נקודות מעל ה-O) מצא שיש מעברים אל-קרינתיים של אנרגיה דרך אינטרקציה בין דיפולים. ואל תאמינו להם כשהם אומרים ש-FRET זה fluorescence resonanse enrgy transfer. האנרגיה שעוברת היא, כאמור, אל-קרינתית ולכן להגיד שכביכול עובר שם אור פלואורסנטי (אנרגיה קרינתית) בין המולק' זו טעות, אם כי מאוד מקובלת. כל שאר המאמר סבבה.

נכתב על ידי , 27/2/2006 10:48   בקטגוריות פסאודו לימודים אקדמיים  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דברים שאני שונאת


לאחרונה יצא לי לשמוע כל מיני דברים מעצבנים, החל מבורות מבישה ועד טפשות לשמה. התכבדו.

 

1. איזה אוכל רוסי כבר יש? דוב סיבירי ממולא?

2. איך הסינים זכו במדליית כסף בכלל? היא הרי ממש התרסקה שם על הקרח!

3. אין למי להצביע, אז אני מצביע אולמרט

4. ביקשתי בבנק הלוואה בסך 10000 דולר לקניית מניות, והם רצו ממני ערבות. אמרתי שהמניות עצמן יהיו לי לערבות, והאידיוטים האלה לא נתנו לי.

5. קיבלתי באי-מייל איזה קליפ של רונלדיניו... הוא חבל על הזמן. הוא עושה דברים שמראדונה לא היה חולם עליהם אפילו

 

וסיטואציה לסיום: אתם מכירים את זה שאתם מחפשים משהו באיזו תוכנה ועומד מאחוריכם איזה מישהו שאפילו לא יודע מה אתם מחפשים ומעיר הערות, ואז הוא אומר לכם מיליון פעם ללחוץ על איזה משהו ואתם יודעים שזה לא קשור ולא ייתן שום דבר אבל אתם לוחצים רק כדי שהוא יסתום, ואז הוא רואה שזה לא קשור ופולט "אה, זה לא שם"? אז גם את זה אני שונאת.

נכתב על ידי , 24/2/2006 00:40   בקטגוריות אני  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מי מפחד מרופא שיניים?


לפני שנה הייתי בבדיקה תקופתית אצל רופא שיניים. חורים בשיני בינה, הוא אמר, כדאי להוריד את כולם. לכי שיקבעו לך תור אצל כירורג. הכירורג מקבל רק בימי חמישי אח"צ ויש תור רק לעוד חודש וחצי, אמרה המזכירה.

אז גם שיעקרו לי 4 שיניים וגם שאני אחכה בשביל זה חודש וחצי, ואני אפספס לימודים כדי להגיע לתור המזדרגג? לא ולא. ובכלל, ממתי עדיף לעקור שיניים על כל טיפול אחר?

ברחתי.

 

מאז עברה שנה והגיע הזמן לבדיקה תקופתית אצל רופא שיניים. החלטתי לבדוק רופא שיניים אחר, לא של הקופה. הייתי אצלו היום והוא אמר שיש לי חורים ב-2 שיני בינה, והשתיים האחרות בסדר גמור אבל כדאי לעשות להן איטום חריצים כי לא ממש מגיעים לשם כשמצחצחים שיניים ולכן קל שיהיו בהן חורים. אז סבבה- שתי סתימות ושני איטומי חריצים זה לא לעקור 4 שיניים!

 

עכשיו, יש אצל הרופא שיניים הזה קטע ממש מגניב שהוא בודק לך את הפה עם מצלמה קטנה, ואתה יכול לראות את כל האיכסה של הפה שלך על מסך. אתם מבינים?

1. אני רואה שעצמי שהגיע הזמן ללכת לשיננית (לא הייתי שבעה חודשים)

2. אם יש חור, אני רואה אותו גם.

בקיצור, הוא הרבה יותר אמין מהרופאי שיניים של הקופה. והשיננית שלהם חמודה ממש.

נכתב על ידי , 21/2/2006 18:53   בקטגוריות חוויות אחרות  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מעגל כמעט סגור


לפני 10 שנים מינוס שבוע-שבעיים היינו כל המשפחה בפריז. קיבלנו צ'ופר מחברת הנסיעות, ששיכת לבן דוד של אבא שלי, 3 ימים בפריז אחרי שהיינו חודש בארץ.

נכנסנו שם לחנות מתנות. כמובן, חנות מתנות שם היא לא כמו "הפנינג" בקניון אצלנו, אפילו לא לפני 10 שנים. היו שם כל מיני דברים מגניבים. למשל, שחמט פלינסטונס: יש את פרד ווילמה בתוך מלך ומלכה, הסוסים שלהם היו דינו, הרצים האוטו וכל מיני כאלה, ומולם הייתה משפחת ראבל*, עם כל מיני דברים מיוחדים משלהם.

בכל אופן, ההורים שלי קנו שם לדודים שלי מתנה שנורא עניינה אותי בזמנו אבל הייתי מנועה מלהגיד על זה משהו. למה? כי הייתי בת 12. מה אני יכולה להגיד על זה בגיל 12? ואם יש לי מה להגיד על זה, אני לא רוצה שההורים שלי ישמעו.

אתמול עשיתי כל מיני קניות. בין היתר הייתי באנטר בעזריאלי, וראיתי את מה שקנו אז ההורים שלי לדודים. כשניגש אליי המוכר לשאול אם אני צריכה משהו, אמרתי שאני סתם מתפלאה לראות שם משהו שראיתי ממש ממש מזמן בחו"ל. הוא בתגובה הסביר לי שיש את זה בארץ כבר שנה (!).

אז במה מדובר? 2 קוביות. Kama Sutra Dice. אלו שש הפאות של הקוביה:

את הוראות המשחק תקבעו לבד.

*תודה לדלמוז על העזרה. בספרדית קראו להם משפחת Marmol, שתדעו.

נכתב על ידי , 21/2/2006 01:08   בקטגוריות חוויות אחרות  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סטירת לחי מצלצלת


יש ימים, כמו היום, שאני באמת מרגישה שאני לא בתחום הנכון. וזה לא שאני שוקלת ללמוד פסיכולוגיה או משהו. אני אומרת, בכלל לא בתחום הנכון. אולי היעוד שלי בחיים זה להיות מוכרת בגדים בקסטרו, נציגת שירות לקוחות באורנג' או מסווגת אתרי פורנו.

 

עכשיו, ברשותכם, אני הולכת לבכות.

נכתב על ידי , 16/2/2006 16:49   בקטגוריות לימודים אקדמיים  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מורל


מי הולכת לקבל 100 מחר?

אני!!!

נכתב על ידי , 15/2/2006 21:41   בקטגוריות פסאודו לימודים אקדמיים  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דברים שיקרו לך בבר אילן


עכשיו שאני לומדת למבחן בתרמו, נזכרתי בכל מיני דיונים שהיו בכיתה. דיונים כאלה שקשה לי להאמין שיערכו באוניברסיטה אחרת. למה? כי איפה עוד יש לכם מסורת יהודית ומצוינות אקדמית, אה?

 

1. אם יש לנו כלי עם בוכנה שבצד אחד שלו יש גז- אם נשחרר את הבוכנה והגז יתפשט, הוא יתפוס את כל הכלי. בעיקרון, יכול להיות שהגז יישב כולו בצד אחד של הכלי, אבל מה שמנצח פה זו הסטטיסטיקה. יש לנו חצי בחזקת N סיכויים שכל הגז יהיה בצד אחד של הכלי, כש-N שואף לאינסוף. הסיכוי אפסי. המשיך המרצה ואמר שגם המים בכלי מפוזרים בכל הכלי מאותה סיבה, ויש חצי בחזקת N סיכויים לקבל את המים רק בחצי מהכוס (עזבו אתכם גרביטציה. היא לא משחקת תפקיד כשאנחנו מדברים על חלקיקים קטנים כאלה). אז אורן, הפיזיקאי הכי יפה בשנתון, שאל האם קריעת ים סוף היא אירוע לא לחלוטין בלתי מסתבר. המרצה חייך בסיפוק ואמר שסיכויים כאלה נמוכים, לא הגיוני לראות אותם באורך חיי היקום. אז למה אנחנו קוראים ניסים? כשאנחנו עדים לארוע בלתי מסתבר (כמעט) לחלוטין.

 

2. למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים שהטמפ' של אמבט החום לא משתנה? ברור שהיא משתנה, רק שהיא משתנה בכזה שיעור קטן שלא משנה לנו, או שאנחנו לא יכולים למדוד.  מה קורה במזגן? אנחנו מקררים את החדר, וזורקים את כל החום לאוויר. נכון שאם אמבט החום שלנו הוא כדור הארץ זה לא משנה, אבל אם אמבט החום שלי הוא הבית של השכן, ובמקרה אין לו מזגן, אני צריך לחשוב האם מוסרית זה בסדר לקרר את הבית שלי ולחמם את הבית שלו. בכלל, להומלסים בת"א יותר חם, כי האוויר שלהם מחומם ע"י כל המנועים של כל המזגנים בעיר. זאת שאלה מוסרית עמוקה האם להפעיל מזגן.

 

3. אי אפשר להפוך את כל החום לעבודה- זה סותר את החוק השני של התרמודינמיקה. זה כמו שאתה לא יכול לקחת את כל המשכורת שלך לעצמך- אתה חייב לתת צדקה. אתם מבינים? צדקה זה לא עניין של מוסר, זה חוק טבע.

 

ולסיום, סתם תשובה חביבה לשאלה "למה זה יוצא ככה?": ככה זה יוצא מהמשוואות. הפיזיקה באה לתאר לך מה קורה בעולם. אם לא מוצא חן בעיניך מה שמתואר כאן, אתה יכול ללכת ללמוד היסטוריה ולתאר את זה אחרת. או שאתה יכול להתעסק בדברים כמו פסיכו-פיזיקה וכל מיני דברים כאלה, כמו שעושים כמה פיזיקאים משועממים. רק שאז את הפיזיקאים האחרים זה לא מעניין, הפסיכולוגים לא מבינים מה אתה רוצה מהם, וככה יוצא שאתה כותב מאמרים לעצמך.

נכתב על ידי , 14/2/2006 16:57   בקטגוריות לימודים אקדמיים  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

115,757
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקאי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קאי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)