לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

רק כדי להאיר


...פנסאי, כתפקידו של האיש לפנים, קודם המצאת החשמל, שכל ערב הדליק את פנסי הרחוב.
כינוי: 

בת: 50

ICQ: 149856785 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2006    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

1/2006

היומן


"אז זהו, בסך הכל די התמקמנו כאן. הילדים מתרגלים לאט לאט. חצי מהישוב שלנו, שזה 250 משפחות, גרים כאן, אז אנחנו שומרים על מבנה קהילתי חברתי במידה מסויימת. את יודעת, גנים, פעילויות חברתיות. אפשר לומר שאספנו את עצמנו. אנחנו בסדר".

"וואו, ניריתי. נהדר לשמוע. כל הבלאגן הזה באמצע הדוקטורט. ואיך העסק הזה מתקדם?"

"מתקדם" היא צוחקת "לפעמים אני מודה לאל שיש לי את הדוקטורט שיעסיק אותי. אבל עזבי אותנו, מה איתך? את יודעת שחשבתי עליך הרבה לאחרונה? וגם על דיתי. מה איתה?"

"דיתי? מצויין. יוצאת קבוע עם בחור נחמד"

"כן?"

"דתל"ש"

"כן?!?!?"

"כן... אבל עושה רושם שזה מתקדם בסדר גמור..."

"ואת? מה קורה איתך, חגה? היומן עוד שמור אצלי, את יודעת..."

"היומן? איזה... איזה יו

הו, אלי הטוב, היומן!"

 

*

 

אם הייתי מספרת לכם על אדם מושלם מכל הבחינות. חיצונית, פנימית, אישיותית.

אדם ללא רבב.

למעשה, אדם ,שגם אם מאיזושהי סיבה עלומה הייתם טורחים לחפש- לא הייתם מצליחים למצוא בו ולו חיסרון אחד.

הייתם מאמינים לי?

 

כזו הייתה נירית.

נירית למדה איתי באולפנא.

אני לא יודעת איך הצלחתי לצלוח את כיתה ט' באולפנא, אבל ללא ספק לנירית יש חלק גדול בכך.

לא מדובר במלכת הכיתה. לא רק בגלל שלא היה דבר כזה, אלא בגלל שלדמות הזאת, "מלכת הכיתה" יש קונוטציה שלילית. נירית הייתה יותר... "פיית הכיתה"- הבחורה הכי חכמה, בעלת יופי מדהים וטבעי, אך מעל לכל- אופי ללא דופי: נדיבה, תורמת, עוזרת, מחכימה, מתנדבת והכל מתוך ענווה ומסירות כנה.

כן. מדובר בבן אדם, אני יודעת. ואין אדם מושלם.

או כמו שכבר אמרה מישהי באיזה סשן מעניין שהיה לנו, כמה בנות, באחד החדרים.

"נירית לא מושלמת כי זה לא יתכן. היא פשוט יודעת לנטרל את החסרונות שלה ולהסתיר אותם"

"הו, כן?" שלפתי ציפורניים "נו, תגידי את. תגידי לי חסרון א ח ד שלה"

"אני לא יודעת" ענתה "היא מסתירה אותם נהדר..."

 

לכיתה ט' הגעתי מבית ספר היסודי (לא היו חטיבות ביניים בעירנו). נחשבתי הילדה הכי טובה בכיתה.

משם- לאולפנא המאוד סלקטיבית שלנו, שם היו כולן הכי טובות. וגם באו בחבורות מבתי הספר השונים.

פתאום לא הייתי הכי טובה.

והייתי לבד.

הייתי צריכה לנסות לבסס מעמד חברתי שאליו הורגלתי ולהתמודד עם כל מה שיכולים החיים מחוץ לבית לזמן- כשאני ל ב ד.

הייתה לי שנה קשה מאוד. שנאתי כל מה שהיה קשור באולפנא. שנאתי את הנסיעות לשם מהבית וניסיתי את כל הדרכים בשביל לא להיות שם בשבתות האולפנא.

יחד עם זה היו לי כל מיני התמודדויות של... אתם יודעים... כל הבלאגן של הטיפשעשרה.

התאהבויות במדריך שלי מבני עקיבא והתלהבות מכל עיפעוף עיניים שלו.

אבל דבר אחד אהבתי.

כל הבנות שנאו את הנוף הצחיח שהקיף את האולפנא. ואני - לא. אני אהבתי את המדבר המדהים הזה. את השקיעות והזריחות. את חליל הרועים שהיינו שומעות ממש מתחת לחלון הכיתה שלנו (האולפנא נמצאת בקצה העיר המדברית- ערד), כשרועה בדואי עבר עם עדר הצאן שלו.

הייתי יורדת לא אחת לואדי ונושמת את הנוף, ולאחר שהכל היה נספג, גם הדמעות, הייתי חוזרת לחדר.

 

וכתבתי יומן.

היה לי קלסר קטן, תכלכל, שלתוכו שירבטתי את קורותי ממסיבת סיום כיתה ח' דרך מאורעות אותה שנה. כאבי פרידה מהבית, געגועים, יסורי אהבה (מה יש במדריכים האלה של בני עקיבא? התאהבתי בהם אחד-אחד...), תסכולים מהלימודים, פחדים ויחד עמם רגעי אושר ונצחונות קטנים שהיו לי בשנה הזאת.

הודות לנירית הייתה לי השנה ההיא נקודת מפנה משמעותית בתהליך ההתבגרות שלי. את ההתמודדויות שלי עברתי בצורה הכי מוצלחת שיכולה להיות- והרבה מזה בזכותה. בזכות הנערה הבוגרת והנבונה הזאת שלאושרי התאפשר לי להיות איתה בחדר. להכיר. לראות. ללמוד. אולי גם לקנא- אבל קנאה מהסוג החיובי :)

אני זוכרת שיום אחד היא חטפה לי את היומן מהיד וכתבה בו עמוד שלם, מנער כזה, שיוציא אותי מכל ההתכנסות העצמית שלי והדריכה במקום, וההיתפסות לכל מיני חלומות שיבוא איזה נסיך ויציל אותי מהאומללות שלי.

... האומללות שלי.

כן, היא גם זאת שהוציאה אותי מכל העניין הפתטי של הרחמים העצמיים האלה.

 

בסוף כיתה ט' כתבתי את העמוד האחרון ביומן. סיכמתי תקופה. העמוד הזה היה מאוד מפוכח. בוגר. שונה.

הייתי לקראת כניסה להדרכה בתחילת כיתה י' (סוף סוף להיות בצד הזה שמתאהבים בו ולהיות בעלת ההילה ההיא... מדריך...).

בסוף השנה, כשארזנו לקראת היציאה לחופשה נגשתי לנירית ואמרתי לה שאני מבקשת שהיא תשמור לי את היומן. מתישהו, באיזה זמן, אקח ממנה אותו שוב.

"מתי?" שאלה והכניסה אותו לתרמיל

"אההה... לא יודעת... אולי בחתונה שלי?"

"דיל".

 

אז עכשיו, מעל ל-15 שנים אחרי, היומן שלי נמצא באחת מהמכולות הגדולות של מפוני גוש קטיף. כמעט שכחתי אותו לגמרי- אבל הוא שם, מחכה לי ויגיע לחתונה שלי ויזכיר לי חלק מכברת הדרך שעברתי עד לכאן.

 

אני לא יודעת מה מידת הסקרנות שלי לקרוא אותו, אבל גיל 15 או לא גיל 15- אם כתבתי שם "אני יגיד", "אני יבוא", "אני יצרח"-

 

אני יזרוק אותו לפח... (אני יודעת שזה אזרוק! אלוקים, מחלחל אותי לכתוב את זה אפילו בצחוק...)

 

ולסיום- הרי עדכון:

לקטנטונת שלנו, החדשה והקצת צהבהבה (מתחת לפלורסנטים המעצבנים האלה) קוראים עידית.

אין מה לומר,

המובחר שבמובחר.

 

שמרו על עצמכם.

נכתב על ידי , 31/1/2006 16:58  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איפי טומבי ב-2/2/2006 21:57



151,242
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפנסאית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פנסאית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)