לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

רק כדי להאיר


...פנסאי, כתפקידו של האיש לפנים, קודם המצאת החשמל, שכל ערב הדליק את פנסי הרחוב.
כינוי: 

בת: 50

ICQ: 149856785 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

12/2006

היבהוב...


ואיך את רוצה להאיר, כשאת, כמו נורה שחוט הלהט שלה על סף פקיעה, מהבהבת לעייפה?

 

*

 

לא. לא עצובה.

פשוט עייפה.

זו השנה התשיעית שלי במערכת החינוך ואני כל כך רוצה לנוח.

ללמוד מה שאני רוצה, לטייל לאן שאני רוצה, לעשות מה שאני רוצה...

לעבות את סדר היום שלי לתחומים שאני לא מחוייבת אליהם, אלא רוצה בהם. נהנית מהם.

מחייכת אותם.

 

אני צריכה שנת שבתון כל כך כל כך. אבל אין לי מושג בפרוצדורות הנדרשות או בכל החוקים הדרקוניים האלה והביורוקרטיה והריצות סביב משחקי הטופסת (כל הזכויות שמורות לקישון הגדול).

 

אני זכאית לשבתון מהשנה שעברה.

אבל רק עם סיום השנה הזו אמורה לקבל קביעות בבית הספר הזה. כך שרשמית גם מצד מקום העבודה הספציפי זה אמור להיות בסדר.

מצד שני אני מחנכת כיתה י"א ולעזוב אותן לקראת י"ב...

לא מאמינה שיהיה מי שיתן לי לעשות כן ולא מאמינה שאני אתן לעצמי לנהוג בצורה כזאת. להזניח אותן ככה.

 

ויש את המסע לפולין , ובגרויות החורף, ואסיפות המורים וההורים, וחלוקת התעודות והמפעלים השונים שהם חלק ממעגל השנה ומחייבים את כל המורים.

מצבורים של חובות שאני אמורה להנות מהם ועפ"י רוב נהנית  ולא מתייחסת אליהם רק כחובת התפקיד.

אבל זה כבר לא זה.

 

בעיקר כשאין גם זמן לחלום.

 

*

חלומות גדולים יש לי. מי שמכיר את הבלוג הזה הספיק לדעת על החלום הירושלמי שלי. חלום ילדות.

ועל החלום ללמוד עוד

ועל החלום למצוא...

 

לפעמים חלומות מתגשמים.

לפעמים לוקח להם קצת יותר מידי זמן.

ולפעמים הם פשוט לא.

 

*

 

אני יודעת שאין לי לתלות את אושרי בשום גורם חיצוני לי.

אבל אני ממש צריכה שהוא יציל אותי מהשגרה הממיתה הזאת.

הוא.

מיהו זה ואיזה הוא?

לא יודעת.

אבל שיבוא כבר ויציל כבר.

והכי חשוב... שיתן לי טיפת כח.

אני ממש עייפה.

 


 

ולעניין אחר... (לחלוטין אחר. בגלל זה יש קו מפריד. קו גדול שיפריד בין ההוא שלי, מי שלא יהיה, לבין האלה פה למטה)

 

מרגישה צורך להתנצל על תחושות כאב ורחמים שהיו לי כשראיתי את התמונות של בני סלע בידי השוטרים. זה קרה לי גם כשראיתי את התמונות של סדאם חוסיין כשנתפס או כשנגזר גזר דין מוות על איוון האיום , אי אז כשהייתי נערה.

אומרים שמי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים.

מפחידה אותי האמירה הזאת.

כי כשראיתי, הסטתי את המבט כי לא יכולתי לראות

לא יכולתי שלא... לרחם.

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 11/12/2006 15:34  
69 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שיר-דמע ב-20/12/2006 16:08



151,242
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפנסאית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פנסאית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)