לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

רק כדי להאיר


...פנסאי, כתפקידו של האיש לפנים, קודם המצאת החשמל, שכל ערב הדליק את פנסי הרחוב.
כינוי: 

בת: 50

ICQ: 149856785 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

11/2005

זה קורה במשפחות הכי טובות


טיילתי לי בין הלינקים שקישרו אלי.

ששתי לגלות שאף אני במגוגלים.

 

הנה,

 

למשל זה

 

 

יש דברים שאפילו אני לא ידעתי על עצמי.

נכתב על ידי , 27/11/2005 15:11  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של asaf ב-6/12/2005 07:06
 



It really, really, really could happen


הסקירה לאחור של שנות הצרכנות הלא- נבונה שלי (שזה בערך מגיל עשר ועד היום) מגלה שקל לעבוד עלי.

הפרסומאים שרוצים למכור לי מוצר , לא צריכים לעמול הרבה. הם רק צריכים לדאוג שבסרטון הפרסומת יהיו מספר מרכיבים חיוניים:

גשם.

מוסיקה טובה.

בחור יפה עיניים וחיוך.

בחורה נאה עם מבט חולמני.

סיטואציה רומנטית.

 

אם יהיה גם פאנץ' מבדר או לחילופין מרגש- תבוא על הפרסומאים הברכה.

 

*

אחת הפרסומות שגרמו לי כמעט ללכת ולרכוש לי מכשיר סלולרי של אורנג' (שביננו, מבין כל חברות הסלולר, אין עליהם בפרסום) הייתה סיטואציה שאתאר להלן והתנהלה לצלילי השיר THE UNIVERSAL של BLUR.

עומדת לה נערה קטנטונת (מה שאהבתי בה זו הפשטות שלה. קטנה וחיננית) בכניסה לבית הקולנוע ומחכה לבן זוגה. פניה דאוגות שכן נראה כי הבחור מבושש להגיע, אך לא. איזו הקלה. הנה הוא פה, החתיך עם המת'יו מקונוהי שיק.

הם נכנסים יחדיו לבית הקולנוע, וברגע שהוא הולך לטפל בעניינים הגסטרונומיים (פופקורן וקולה) היא מביטה בנכנסים לאולם, גברים גבוהי קומה ונשים גבוהות כובע ובכלל, תצוגת אופנה של מגבעות וצילינדרים, כאילו בתקופה הויקטוריאנית היה מדובר. פניה מתכרכמות, היא מצטנפת בתוך כסאה ועיניה מביעות את החשש הגדול: "שיט, למה הייתי צריכה להוולד מטר ושייבה? איך אני אראה את הסרט עכשיו. איך?!"

הבחור חוזר, הקרנת הסרט מתחילה.

נערתנו שמה לב לפתע שכל הכסאות שנמצאים מולה - עד לסוף אולם הקולנוע- ריקים וכל המוני האנשים מאכלסים את מקומות הישיבה שלא מפריעים לשדה ראייתה. היא לא כל כך מבינה מה הולך כאן ואז או אז הבחור הצעיר מנסה להוציא את זוג משקפיו מהכיס הפנימי של מעילו והופ נופלים משם שלל כרטיסים שהוא- כן, כן, הוא- קנה, על מנת שאהובתו תוכל לצפות בסרט בצורה נעימה וטובה.

ראיתי, חייכתי ויחם לבבי.

 

*

לא מצפה לכאלה מחוות מאף אחד.

כזה יש רק בפרסומות.

גם הצעת הנישואין שאזכה לה מתישהו (היי! שמתם לב לנימה האופטימית? יש תקווה להצעת נישואין!) תהיה מן הסתם משהו כמו: "אז מה את אומרת, מתחתנים?"...

 

אבל אני מקדימה את המאוחר. קופצת לעתיד שלמרבה השמחה הוא ורדרד, אבל עד אז יש את הבינתיים הגדול.

 

ומה שמשאיר לי הבינתיים הגדול זה חורף קצת בודד.

אוברדראפט בגודל הגראנד קניון.

חלומות גדולים יחד עם ידיעה שרובם לא יתגשמו.

ורביצה מול "יומנה של בריג'יט ג'ונס" עם פופקורן מהמיקרו וזוג גרבי חימום לא תואמות.

כי אחרי הכל- פיג'מה דהויה וקוקו מרושל הם פריבילגיה של החיים לבד.

 

*

 

אבל הוא הבטיח לי,

הוא הבטיח שם בשיר...

 

No one here is alone, satellites in every home

Yes the universal's here, here for everyone

Every paper that you read

Says tomorrow is your lucky day

Well, here's your lucky day

 

It really, really, really could happen

Yes, it really, really, really could happen

When the days they seem to fall through you, well just let them go

 

 

וזה איכשהו, אפילו טיפה,

מעודד.

נכתב על ידי , 21/11/2005 16:08  
69 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מלוכסנת רחוקה ב-27/11/2005 10:24
 



בסוף הנפילה.


אמא שלי נפלה היום ברכבת.

הכל בסדר, תודה-תודה לאל.

עכשיו היא ישנה ומידי פעם אני שומעת נשימות קצת יותר כבדות מהאחרות, אבל היא בסדר גמור. תודה לאל.

 

*

 

למעשה אמא שלי גרה לבד בחצי שנה האחרונה.

קצת עצוב לה, הלבד הזה.

היא מוצאת את עצמה מטלפנת תדיר, על כל פיפס, אלינו. ואני, בעוונותי, לא תמיד עונה לה בסבלנות. לפעמים גם כועסת על שיחות סתמיות מצדה באמצע היום.

החלטתי להביא אותה השבוע אלי. קצת טיולים, קצת קניות, קצת הרבה מהים שהיא כל כך אוהבת.

נסעתי אתמול הבייתה והיא, עם כל ההתרגשות סביב זה, הייתה כזאת חמודה ועם זאת התעורר בי כאב עצום לראות אותה ככה, מתלהבת מנסיעה סתמית, יחסית.

היא תמיד אהבה לנסוע איתנו. לראות נופים בדרך, לפגוש אנשים, לבקר משפחה וחברים בקצה השני של הארץ.

עם השנים זה הפך ממצב בו אמא הראתה לנו, אמא קנתה, אמא מסבירה, אמא לוקחת, למציאות קשה יותר בה אנחנו מובילים אותה ולוקחים אותה ומסבירים לה.

 

*

 

היא פחדה שהרכבת תסע לפני שהיא תספיק לרדת. זה היה החשש הכי גדול שלה.

הבטחתי לה שיהיה בסדר.

ובאמת, עשיתי הכל על מנת למקם אותה במקומות נוחים. קרובים לשירותים ולדלת היציאה. ליוויתי אותה בכל שלב.

גם לשירותים.

בשניה שפתחתי את הדלת בשביל לסייע לה להכנס הרכבת עצרה וטילטלה אפילו אותי, שעמדתי איתנה וזקופה, מושיטה ידיים לאמא.

אמא נאחזה רק במקל ההליכה שלה ולא הספיק לאחוז בי ונפלה לאחור.

 

היא בסדר. היא בסדר גמור, באמת.

 

אבל המראה הזה. וחוסר האונים הזה. והכאב הזה. שלה ושלי.

היה לי בלתי אפשרי.

בעיקר הדמעות שירדו מעיניה כששלב הקימה הפך למסובך יותר לאור תזוזות הרכבת.

 

*

אמא שלי הגיעה לארץ בגיל 17. נערה יפהפיה עם מום בלב.

היא עברה ניתוח לב בימים שניתוחים כגון אלה לא היו עניין של מה בכך.

לאחר כמה שנים נישאה לאבי.

הוא היה מבוגר ממנה ב-13 שנים, גרוש ואב לשני ילדים. דווקא אותו היא רצתה. למה?

"כי אני חולת לב ולא ידעתי אם אוכל להביא ילדים. לא היה הוגן מצדי להתחתן עם רווק ולמנוע ממנו להיות אבא".

ובכל זאת נולדנו להם. שלוש בנות.

במרוצת השנים עברה ניתוח לב נוסף , פתוח. וניתוחים נוספים אחרים.

ותמיד שידרה חוסן.

אבא שלי אמר לי שהוא היה בוכה ולחוץ והיא תמיד הראתה רוגע וביטחון מלא- ואת זה השרתה עלינו.

לאחרונה, לאחר שני אירועים מוחיים שעברה (בפער של 10 שנים) התגובות שלה, הרגשיות וכמובן הפיזיולוגיות, אינן כשהיו.

היא בוכה כמעט מכל דבר. שמח או עצוב. היא פחות בוטחת , פחות מראה אומץ ובעיקר- מרגישה נטל.

הדבר שהכי משמח אותה זה לבשל ולשמוע תגובות על בישוליה.

 

כשהייתי בכיתה י"ב - היה לה האירוע המוחי הראשון.

זה היה באיזור ט"ו בשבט.

כשהשתחררה מבית החולים היו אלה ימים של טרום פורים. ימים של אפיה והכנה של עוגות ועוגיות למשלוחי המנות.

העוגיות הראשונות שניסתה להכין- נשרפו לה.

אז ראיתי אותה בוכה לראשונה.

 

מאז- תודה לאל- הדברים, בתחום הזה לפחות- הסתדרו. כשבאים אורחים לשבתות או בכלל- הם נהנים מאוד ומשבחים אותה והיא קורנת מאושר.

אנחנו לא כאלה אכלניות מה שלא מאפשר לה להשקיע בבישול, אבל בכל פעם שיוצא- היא מגוייסת לטובת העניין. פחות בשביל החיך של אחרים. יותר בשביל החיוך שלה.

 

*

 

אז אמאל'ה שלי פה עכשיו.

גוייסה גם לערב קוסקוס שהיא מתרגשת ממנו כמו ילדה (כל שניה בודקת מה יש לי במקרר, באריזות התבלינים, בארונות המטבח).

וזה כיף לראות אותה ככה.

 

*

 

חזרתי איתה עכשיו מ"טוליפ". זו מסעדה על חוף הים בנתניה. מקום מקסים ושליו.

היא הייתה ילדת ים, אמא שלי. נולדה בג'רבה שזה אי קטנטן ליד טוניס.

כל הזמן טיילה על הגגות (ממש כמו בסרט "ילד הגגות") והתרוצצה ברחבי האי כשמכל כיוון היה לה את הים שאותו היא אוהבת.

ישבנו יחד ודיברנו

וכל אותו זמן התמונה של הנפילה אחורה נמצאת לנגד עיני ואני מתאמצת לעצור את הדמעות.

 

*

פעם התביישתי בה.

באמא שלי, שחייה רצופי המכאוב והקושי, הפכו אותה למבוגרת יותר, מוגבלת יותר, "זקנה".

קנאתי תמיד בחברות שלי באולפנא שאמהותיהן היו מגיעות, צעירות ורהוטות, לאסיפות הורים או ביקורי פתע "לצאת עם הבת לגלידה" או משהו.

הרגש הזה שלי הוביל ללא מעט ויכוחים והתקפות זעם שלי עליה ועל החיים שלי במחיצתה ועל זה ש"אף אחד לא מבין כלום בבית הזה".

 

*

היום כשהיא ישבה מולי.

מכרסמת את הדג , מביטה מידי פעם בים ומספרת על משהו שהיה בשבת כשחברותיה הגיעו לבקר,

הבטתי בה,

ולא היה אכפת לי שהיא אוכלת את הדג עם הידיים במסעדה מכובדת (היא לא כל כך מרגישה את התחושה ביד שמאל ולכן נופל לה הסכו"ם לפעמים).

ולא היה אכפת לי שלוקח זמן רב להוליך אותה לנוחיות.

ולא היה אכפת לי שהבגדים מונחים עליה ברישול- מכיוון שהמחוייטים מגבילים את תנועותיה.

ולא היה אכפת לי מהעברית העילגת שלה כשהמלצר פנה אליה.

 

היא דיברה ומצאתי את עצמי מחייכת ומאושרת מהעובדה שהיא נהנית למרות שקצת כואב לה מהנפילה.

 

כי בסוף הנפילה ההיא,

מצאתי את שתינו במקום הרבה יותר טוב.

 

*

 

אבא שבשמים- בורא כל,

רק תשמור לנו עליה שמחה ומאושרת.

נכתב על ידי , 15/11/2005 19:22  
85 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מירב ב-28/11/2005 21:33
 



לדף הבא
דפים:  

151,242
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפנסאית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פנסאית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)