לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

רק כדי להאיר


...פנסאי, כתפקידו של האיש לפנים, קודם המצאת החשמל, שכל ערב הדליק את פנסי הרחוב.
כינוי: 

בת: 50

ICQ: 149856785 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2005    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

12/2005

בקטנות


 אתמול הייתה החתונה של מנחם, מנהל אתר היצירה "צורה" הידוע וזכור לטוב. היה יפה ומרגש ונהנתי לאללה. אבל הכי-הכי היה לי כיף מהרומנטיקה של הסיפור. ומעשה שהיה- כדלקמן הוא:

מנחם כתב יצירה. שיר. המילה הראשונה של השיר הייתה "כשתבואי". הגיבה לו אחת, "נעמה לי": מתי לבוא?. 

משם זה עבר למסרים אישיים והמשיך לפגישות ואתמול הייתה תחילת דרכם המשותפת.

בקרוב אצלכם ככה יפה.

 

 הדודה הרעה חגית בעת צפיה משותפת בטריילר של "נרניה": ראיתם, אחייני היקרים, איזה יופי הסיפור הזה? האריה מת בסוף, אבל לא ממש.

האחיין הבוגר יפתח: למה את עושה לנו את זה?! את ת-מיד מגלה סופים!

הדודה האכזרית חגית: נו, אבל מיד אמרתי שהוא לא ממש מת בעצם. אז תלכו לסרט עם תהיות. אתם עדיין תהיו במתח.

האחיין המתוק אילון: האריה הוא הרע?

הדודה המרשעת חגית: לא. המכשפה היא הרעה.

האחיין הממי יואביק: אני רוצה ללכת לראות את האריה! קחי אותנו לסרט הזה!

הדודה המכשפה חגית: הייתם רוצים. יש גבול לכמות הדיבוב שאני יכולה להכניס לנשמה. הספיק לי "צ'יקן ליטל" והרסתם לי את כל ההנאה מדיסני!

 

רעה. פשוט רעה. אני יודעת.

 

 מעלילות הדייט שלי עם אילון לסרט צ'יקן ליטל:

אילון למד ש"ליטל" זה קטן באנגלית- אז הוא ביקש משקפת כדי לראות את התרנגול הצעיר ההוא, גיבור הסרט, יותר טוב.

קניתי לו משקפת.

"יאללה אילוניק, בא נלך לסרט. מה לקנות לך במזנון?"

"פופקורן!"

"וקולה?"

"כן! לא... בעצם קולה זה לא בריא, אז אני רוצה במקום מיץ תפוחים!"

כן, גם אני תהיתי. ביררתי שוב. הוא לא מאומץ.

(כפרה עליו ועל הסופר אגו הנוקשה שלו. הילד היחיד שמקשיב לשינניות!)

 

 להדלקת נר שני של חנוכה הגיע בן הזוג של דיתי. תנו כבוד, זה רציני וכו'.

יתרונות: הוא דתי.

חסרונות: הוא דתי לשעבר.

איך אנחנו עם זה?

ובכן, אמי היקרה נשאה לאבי בתקופת הדתל"שיות שלו שהייתה מהודרת במיוחד. היו קוי יסוד ברורים לגבי הקשר בינהם ולגבי התנהלות הבית וחינוך הילדים.

אני חושבת שהצליח להם לא רע :))

 

גם אני מתחילה להתייאש ממגזרנו הקדוש.

אבל זה, אולי, לפוסט אחר.

 

התחלנו ברומנטיקה- אז נסגור מעגל

קחו את השיר ההוא מהקטע הראשון. ותחייכו:

 

*

 

כשתבואי אלי
בואי כמו האלף של ויקרא
לשון חיבה,
בואי כמו תפיליי, זוג יונים,
נכרכות עלי - בלי טיפת פרובוקציה
לעשרים דקות,
בלי קהל צופים, באין מגע עדת מעריצים
ולא נודע כי באו. (היד כהה)
(אהה אהה הללי)
אל תשחקי אותה בלעם
אמשוך אותך בלשונך
השגורה בי, כמו חריצים באדמת מדבר
כשתבואי
בואי כישראלית,
מלאך שלי,

 

(מנחם דוד)

 

 

חנוכה-זהירות-עם-הסופגניות-זה-400-קלוריות-ליחידה-שמח לכולם!

 

 

נכתב על ידי , 29/12/2005 17:51  
77 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביליו ב-2/1/2006 22:45
 



רק שימו נר על החלון


לפני הפוסט עצמו, אני מבקשת רק, אם לא קשה לכם, להעלות את הקישור הזה שיהיה ככה, ברקע.

אמנם בהתחלה מובאים דברים שמדברים על אחד מהפסוקים היותר ידועים בישעיהו "נחמו נחמו עמי", זה קצרצר.  הקטע עצמו הוא עיבוד אינסטרומנטלי ללחן של הרב שלמה קרליבך.

גם מי שלא הכי מחובר לנושאים חסידיים וכדו'. תנסו. מי שאחראי לקטע זה הוא הסדרניק צעיר וכשרוני בשם אוריאל דגן.

 

חנוכה לנו.

נצחון בני האור על בני החושך, פך שמן טהור שהספיק לשמונה ימים, מעטים מול רבים.

אין עוררין על המופתים שחוו אז עם ישראל. את הנסים ראו עין בעין ועד היום אנחנו מצווים להדליק את החנוכיה במקום שיאפשר לציבור שמחוץ לבית לחזות בה משום פרסום הנס.

 

*

ביום חמישי שעבר הייתי בחתונה של ת'. כולם זוכרים אותה.

היא נשאה לבחור צעיר ממנה בכשש שנים, רווק, הסדרניק ומעל לכל- קסם של בחור בחן ותבונה.

ראיתי אותה לקראת ההליכה לחופה. ראיתי אותה במעמד עצמו, ראיתי אותה כשרקדה עם אמו, אתנו, עם בתה הבכורה.

אומרים שהקב"ה, עם סיום בריאת העולם, מתעסק רק עם דבר אחד- זיווג זיווגים. ומוסיף המדרש שקשה עליו המלאכה כקריעת ים סוף.

ואני, שיחסית מצליח לי פה ושם להכיר בין בני זוג, חשבתי לעצמי במהלך החופה, שבחיים לא הייתי חושבת על שידוך כזה. לא רק מבחינת פער הגילאים, הסטאטוס והטרגדיה הקשה שעברה על ת', אלא גם מבחינת ההשקפה. ת' היא אמנם בחורה דתיה אבל הייתה, מה שמכונה, דתיה מכנסיימית בעוד עלם החן הוא בני"ש בעל אוריינטציה דוסית.

אבל נפל דבר ונוצרה היכרות. בתחילה- וירטואלית, בהמשך- ידידות נעימה ולבסוף חתונה מרגשת וחיים משותפים שנכונים להם.

זה נס.

לא אני ולא אף אדם אחר היה חושב לקשר בין שני טיפוסים שעל פניו נראים כל כך שונים.

אבל דווקא לילה אחד של געגוע ובדידות, של כאב מתסכל, שהביא למפלט לעולם הוירטואלי ושם, דווקא שם, נמצאה התשועה לשניהם.

 

*

ראיתי את זה וחשבתי על כך שלפני שנה וחצי בקירוב עולמה של ת' היה בתהומות שלא נבין ושלא נדע. קשה היה להעריך את המשך החיים לאחר אלמנות כזאת נוראה.

 

אבל, אמרנו כבר, נס.

אמנם קשה עליו המלאכה כקריעת ים סוף, אבל מה היה בקריעת ים סוף- כולנו זוכרים. לרבות את הקפיצה של נחשון בן עמינדב למים מתוך אמונה שיהיה נס כזה. היה מעשה שלנו מלמטה שעורר את הקב"ה מלמעלה.

 

ככה שכמו שכולכם אמרתם ממש יפה בתגובות הפוסט הקודם, כדאי שאני אזיז את עצמי בחזקת התערותא דלתתא. אולי משהו יזרז את רבונו, שמחכה בדיוק לסימן מהסוג הזה :)

 

ועוד מעט אני פונה להדליק את הנר הראשון לחג האורות שלנו. ממש פה על אדן חלון המטבח שפונה לרחוב, מקווה שמי שעוד מטייל לו בחוץ בימים גשומים להפליא (תודה על שבת ברוכה, אבא!), יראה את הבהוב הנרות שיחמם את לבו. זכורים לי הטיולים ברחבי בני ברק והאושר המציף כשראיתי את החנוכיות בחלונות הבתים.

ואם תקלעו במקרה לרחוב שלי, ותראו את האורות בחנוכיה מאולתרת תדעו שלהבתם מפרסמת את הנס הידוע ההוא, יחד עם התגלמות הנס שחזיתי בו השבוע. יחד עם נסים יומיומיים שיש, בטח שיש, ויהיו- לכולנו.

 

אני רק מספרת לכם,

מנסה, אתם יודעים,

מנסה להאיר.

 

חג אור

 

 

נכתב על ידי , 25/12/2005 16:51  
74 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אסף ספיר ב-30/12/2005 15:09
 



עוד מעט שלוש לפנות בוקר.


מחר יום עמוס לי.

מבחן בהיסטוריה אצל הבנים ומיד לאחר מכן ישיבה עם הורים של אחת הבנות.

בשבת- בנות י"ב יוצאות לסמינריון בצפת וכעת סיימתי להכין את הצ'ופר (שקיק מבושם לברכת "בורא מיני בשמים", עם מדרש נחמד מפרשת השבוע) וצריכה להתארגן גם עם השירונים לשבת.

מחר בערב החתונה של ת' בעיר הקודש. וזה כיף לי, עיר הקודש.

הדירה מבולגנת. בין השאר משאריות היצירה דלעיל ונשפך גם מיץ על הרצפה.

 

פרודוקטיביות היא דבר שעושה לי טוב.

האדם החי מבכר דינאמיות ועשיה על פני פאסיביות וחידלון, וכבר הרבה זמן שאני אמנם עושה- אבל מתוך חידלון.

עושה- מתוך חוסר.

בכח או בחשק או בשניהם.

 

ואני משתדלת להיות שמחה. אני חושבת שלרב זה מצליח. לרב אני מקרינה את האור שלשמו נתכנסתי.

אבל למעשה אני סתם חתיכת יומרנית.

"רק כדי להאיר".

נסיון נפל של שדרוג ה"רק כדי להעיר" שהתאפיינתי בו תקופה ארוכה, כי אני הו אני, יודעת הכי טוב.

 

הרבה זמן לא יצא לי לכתוב כשמסך המחשב ככה, מטושטש.

אבל מטושטש לי.

טישטוש שלא מאפשר בטחון מוחלט בבוראי ובעצמי.

ואני מכירה דמעות של שלמות. הן מנקות ומבהירות הכל. זה לא כזה.

 

לא מוצאת את עצמי הרבה זמן. לא שלימה עם מה שעושה. לא שמחה עם מה שעושה.

השנה מסיימת שמונה שנים במערכת החינוך ומרגישה לאחר מאה.

אולי שבתון הוא הפתרון אבל מסתבר שגם זה לא פשוט.

גם ה"לחזור ולהמשיך לתואר שני"- לא עניין של מה בכך למרות שהתקבלתי מזמן לתחום בו אני חפצה.

והכל תקוע-תקוע-תקוע.

 

*

האסופית שלי, אן שרלי, תמיד הייתה מופת עבורי.

כזאת מורה אני רוצה להיות. כזה אדם חיוני אני רוצה להיות. כזאת יפה אני רוצה להיות. וכזאת כשרונית.

אבל לאחרונה אני רואה בי את האנטיתיזה. את המנהלת חמורת הסבר ההיא ש"מכבה כל ניצוץ של שמחה שרוחש סביבה".

בספר- אן הצילה אותה.

 

מי יציל אותי?

 

 

 

 

נכתב על ידי , 22/12/2005 02:33  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יורה דעה ב-25/12/2005 14:10
 



לדף הבא
דפים:  

151,242
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפנסאית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פנסאית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)