לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

רק כדי להאיר


...פנסאי, כתפקידו של האיש לפנים, קודם המצאת החשמל, שכל ערב הדליק את פנסי הרחוב.
כינוי: 

בת: 50

ICQ: 149856785 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2004    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

5/2004

סוף הדרך...


 

בוודאי יוצא למי שמכור לא רק לנט ולמציצנות בחיי האחרים, לצפות בפרומואים החוזרים ונשנים של ערוץ 2 לגבי איזו תכנית מציאות חדשה שנפלה על חיינו: סוף הדרך.

 

מעשה שהיה כך היה:

 

לפני כחצי שנה, באחד מימי השבוע הקרירים, שמתי פעמי לבירת הנגב, לפגוש את מאורי שלי לבליסה השבועית המסורתית (אני על מרק דלעת הוא על כל שאר התפריט). שעת צהריים הייתה זו ובהיתי לי בנוף היפה, הפסטורלי והנדיר בירקרקותו, שכן נוף כזה נצפה במחוזותינו רק בתקופה הזאת של השנה. צלצול טלפון צורמני ומעיק קטע את הזיותי השלוות ועל הצג מספר המעיד שהשיחה מחו"ל, יעני, תל אביב...

"שלום, אני מדברת עם חגית?"

"בכבודה ובעצמה. עם מי יש לי הכבוד?"

"שלום חגית, מדברת שרית מערוץ 2. קיבלתי את הטלפון שלך מרפי, וזה בנוגע לאיזו תכנית שאנחנו מפיקים שקשורה ב"צו פיוס", דתיים וחילוניים וכו'".

"יפה לכם. זה חשוב מאוד בימים קשים אלו של עם ישראל. לכו מחיל אל חיל. המון הצלחה. ביי".

"מה ביי? אני מחפשת שתשתלבי. קיבלנו עליך המלצות חמות בכל מה שקשור למפגשי דתיים חילוניים ותחומים חברתיים אחרים"

"או קיי, עכשיו אנחנו מדברים... קצת התחנפנויות ואני מוכנה להקשיב"

צחקוקים מנומסים ואז, מצדי, השאלה הבלתי נמנעת:

"אז... לא ממש הבנתי מה בדיוק אתם רוצים ואיך זה בדיוק נוגע אלי?"

"אנחנו מעוניינים לשלב אותך בתכנית. זו תהיה תכנית תחרותית בידורית בה יתחרו זוגות מעורבים: דתי וחילוני בכל זוג"

"כאילו, שיראו אותי? בטלויזיה?!"

"כן, בעיקרון... הלו? הלו?.."

"אני פה, רק השתנקתי לרגע. תגידי השתגעת?! את לא יודעת שטלויזיה מוסיפה חמישה קילו?! אני לא אכנס ל"פרם"..."

גיחוכים קלים.

"תראי, אני לא בטוחה שאוכל להשתלב בזה. נראה לי יותר בידורי ופחות "חינוכי", למרות הערך הנשגב של התכנית"

"ויש לך בעיה עם זה?"

"לא, אבל אני מניחה שיום למחרת הופעה בינלאומית סוחפת מהסוג הזה- אני אמצא את עצמי מועפת בטיסה מהמוסד החינוכי בו אני מלמדת... לא נראה לי שהם יראו בעין יפה השתלבות שלי בתכנית מהסוג הזה. אם זו הייתה תכנית דברת, מילא, אבל משהו סטייל הריל טי וי, לא נראה לי שייך".

"אויש, חבל. את אולי מכירה אנשים?"

"בטח! יואו, יש לי בחור חילוני חמווווווד! אתם ממש תאהבו אותו, הוא החילוני מחמד שלי והוא יכול להתאים מאוד!"

"כן, יו, ממש תודה לך. אני משאירה לך את הטלפונים שלי ואם יהיו לך שמות נוספים - אשמח לסיוע"

 

נתתי לה את הטלפון של מאור. הוא היה שם במיונים. עבר את השלב הראשון- והתאהבו בו (אי אפשר שלא). בשלב השני, של הראיונות, שרון טייכר ראיין אותו וגזר הדין היה: אתה לא יכול להשתתף בתכנית כזאת. אתה טוב מידי, חמוד מידי, אהוב על הבריות מידי- וצריך שיהיו כל מיני דיונים, ויכוחים וקצת כסאח מילולי...

בערב טילפנה אליו המפיקה ואמרה לו שהוא מצא חן בעיניה מאוד, הוא עובר מסך נהדר והוא מאוד שנון ומצחיק ושהיא תזכור את השם שלו בשביל הפקות נוספות אחרות.

 

ואז ראיתי את הפרומואים.

אנשים, מדובר בשילוב קטלני של "השרדות", "הבוקר עם גלעד ינקלביץ'", "מרתון תכניות ה- WWF" וקצת קצת "פופוליטיקה" ( יעני טוק שואו- אבל יש מכות גם שם...)

עכשיו דמיינו אותי רצה מיוזעת בג'בלאות, בסיורים רגליים בטיז א נבי או בסנפלינגים מאולתרים במדבריות ארצנו- כל זה תוך אימוץ התנהגות חברית עם בן זוגי לטראקים, ונסיונות גישור על הפערים האידיאולוגיים-ערכיים-דתיים ביננו.

 

קשה לכם לדמיין? הנה סיטואציה אפשרית (משחקי הנדמה לי הולכים אצלי יופי לאחרונה. נו, "בעלת חלומות" איז מיי סקנד ניים):

"טוב, חגית, יאללה, צריך להמשיך"

"מה להמשיך? נחנו רק עשרים דקות..."

"עשרים דקות? זה 19 דקות יותר מידי, יאללה, אפ על הרגליים, שלושים שניות והיינו פה. הפתק הבא מחכה לנו ואנחנו בפיגור"

"אל תדבר אלי כאילו אני אחד מהפקודים שלך! מה זה "אפ על הרגליים"? כבר אין לי רגליים... לך, חפש את הרגליים שלי ואז נמשיך"

"אם היית הולכת לצבא ולא היית משתמטת כמו כל הדוסים, היית מבינה את הביטויים הצבאיים שלי, שלא לדבר על זה שהיית מתזזת את עצמך"

"אמש'ך משתמטת, עשיתי שנתיים שירות לאומי במקום להגיש קפה למפקד זחוח או להיות המזרן של החבר'ה... ואת הניבים הצבאיים שלך אני מבינה טוב מאוד. לא צריך להיות בצבא בשביל להבין דיאלקט כזה דפוק"

"מזרן של החבר'ה?! היית מתה..."

"יו! מה אתה מנסה לרמוז? חצוף! תמשיך לבד!"

"זה בטח יהיה יותר מהיר... יאללה, תזיזי את עצמך, אני לא יכול להמשיך לבד- צריך להגיע לפיניש ביחד. נו כבר! הצמד השני עוקף אותנו בטוח. הלוואי והייתי עם הבלונדינית- נראית לי בכושר חבל"זי. נו, ככה זה אצלנו, הבחורות לפחות משקיעות בכושר ולא רק מתפללות כל היום כמוכן".

"צודק, אם היית איתה הייתה לכם גם שפה משותפת שלא כוללת מילים בנות יותר מהברה אחת, בעצם... גם זה דו שיח אינטיליגנטי מדי עבורך..."

 

כאן אנחנו רבים מכות והצלמים מפרידים ביננו. תמונות הסיום עם הכתוביות יראו את פרצופו החבוט וחוטמו זב דם ואותי מרוטת שיער.

THE END

 

מישהו אמר "צו פיוס" ולא קיבל?

 

 

 

 

נכתב על ידי , 27/5/2004 14:09  
59 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-4/6/2004 05:38
 



זה לא יקרה לי...


 

צעירה אוסטרלית התחילה עם הנסיך הדני בפאב- וקיבלה ממלכה.

... בימי אולימפיאדת סידני, לפני כארבע שנים, נפגשו שני צעירים בפאב בעיר.

הצעיר הזדהה ב"פרד", תייר מדנמרק, בפני מרי דונלדסון, הצעירה המקומית שהתחילה איתו. רק מאוחר יותר התברר למרי האוסטרלית, כי הצעיר החביב אינו אלא יורש העצר פרדריק מדנמרק, נסיך שדם כחול זורם בעורקיו.

הסיפור המלא כאן.

 

יפה לה.

 

כמו שכולכם ראיתם, הפוסט הזה פותח ב"לי זה לא יקרה". האופטימיים הנצחיים ישאלו וודאי: "למה? למה שזה לא יקרה לך אם זה קרה למרי דונלדאק?" ואני, הורסת מסיבות מדופלמת שכמותי, אפשיל שרוולים ואשמח להסביר למה זה לא יקרה לי.

 

... לא. בעצם אני אעשה משהו יותר משכנע. הא לכם רצף האירועים במפגש החלומי הזה עם פרינס צ'ארמינג. בואו, יקירי, נפליג על כנפי הדמיון למחוזות עלומים... ליפה שבערי תבל (כך אומרת השמועה): סידני.

 

הימים ימי אולימפיאדת סידני. חברה טובה ואני שהגענו איכשהו לסידני במסגרת ביקורי נציגי הסוכנות היהודית אצל אומללי המשלחת האוסטרלית מהמכביה, יצאנו לחגוג בבית קפה של חב"ד את המדליה היחידה שקיבלנו עד כה במשחקים האולימפיים: ההוא מהקיאקים (מיכאל משהו...)

"בואי נתפרע באמת" אומרת לי חברתי. נקרא לה דיצה (אני איתכם, אופטימים יקרים שלי) "בואי נלך לפאב ממול"

"פ א ב?!" שאלתי פעורת עיניים "מה לי ולפאבים? אני בחורה צנועה וחסודה מארץ הקודש!"

"צנועה וחסודה ושקרנית?" שלפה דיצה את הראיה המרשיעה שהכריעה: הולכים לפאב ממול.

התיישבתי לי באחד הכוכים בעוד דיצה הלכה להזמין לי מים מינרליים.

בכורסה ממול ישבו שני בחורים נאים למראה. אמנם היה קשה לשפוט בגלל מסך העשן אבל קוי המתאר הוכיחו שיש פוטנציאל לא רע לפחות לאחד מהם.

"פססססט, דיצה, אל תסתכלי עכשיו אבל בשעה שלוש יושב בחור חתיך במיוחד... אמרתי אל תסתכלי עכשיו!"

פדחנית.

"מי, הוא? הוא נחמד. זה פרדריק נסיך דנמרק"

"מה? מנין לך? ואיפה הפמליה?"

"נו, הוא ישב במשחקי הטניס ביציע המכובדים וגם שמעתי את הכרוז מכריז על בואו"

"שיט. גוי. שייגעץ. בואי, חוזרים לקפה של בית חב"ד. לפחות שם יש סיכוי לציד... אולי הבן של גוטניק או משהו".

 

אתם תופסים?!

נולדתי לאומה הלא נכונה...

 

טוב, ארז, אני יודעת שהבטחתי פוסט על אהבה.

קבל משהו ממוחזר.

 

 

 

 

 

ומצד שני... "לי זה לא יקרה"?!?!

מי יודע? הרי את האיש שלי אמצא ובשבילי הוא יהיה לא סתם נסיך דני.

בשבילי הוא יהיה מלך העולם.

 

(הבאתי לך אותה בסיומת, ארז. תודה שכמעט התייאשת ממני).

נכתב על ידי , 22/5/2004 22:32  
53 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אגפית ב-27/5/2004 18:24
 



ספינ(ינג) אוֹף.


 

לא יודעת אם סיפרתי לכם על הקוסמטיקאית שלי, אתי, אבל היא משהו מיוחד.

א. היא מצליחה לעשות ממני בת אדם.

ב. היא מבוגרת ממני בשני עשורים ונראית נ ה ד ר.

היא דווקא לא יפה באופן מיוחד , לא חריגה בטיפוח שלה או משהו כזה. יש רק דבר אחד שהיא משקיעה בו את הנשמה. כושר.

 

תמיד כשאני באה לטיפול היא מתחקרת אותי לגבי סוג הפעילות הגופנית שאני עושה, בהנחה אופטימית שאני אכן עושה. בהתחלה הייתי מתלהבת לה:

"אתי! היום הגעתי אליך ברגל מהבית שלי!" (למי שאינו מעורה במפת העיר באר שבע מדובר בהליכה נעימה של 20 דקות). בהמשך, כשגיליתי שנורא קשה להלהיב אותה- הפסקתי להגיד לה את זה. וגם לבוא ברגל...

למה קשה להלהיב אותה?

איכשהו כל מה שעשיתי- היא עשתה טוב יותר:

 

"אתי, אתמול הייתי בסטודיו סי בערב ויותר מאוחר יצאתי להליכה של חמישים דקות".

"רק חמישים? אני כל בוקר מתעוררת בחמש ולא יורדת מהשעה וחצי הליכה"...

 

"היי אתיקה! וואו, אני קרועה מעייפות. השעה שלוש, לא טעמתי כלום ומהבוקר אני בהתרוצצויות".

"ממתי לא אכלת? הארוחה האחרונה שלי הייתה אתמול בצהריים..."

 

"אויש אני מותשת! באתי מריקודי עם ולאחר מכן אני יוצאת להליכה עם חברות עד ליציאה מהעיר ובחזרה".

"נו, באמת חגית... לא קוראים לזה הליכה... זה טיולון לילדים"

 

"היי אתי, מה העניינים? את לא יודעת איזה מעייף היה לעשות את כביש שש ולהגיע מואדי ערה עד לבאר שבע בעשרים דקות ושש שניות! מזל שהגעתי בזמן לטיפול"

"יקירה שלי, רק הבוקר יצאתי מביתי לכיוון הירח דרך שביל החלב ובחזרה. לא צריך לקחת יותר מרבע שעה".

 

השיגעון החדש של אתי- ספינינג.

בין מריטת גבות למניקור היא הצליחה לשכנע אותי לבוא איתה לשיעור אחד על מנת שאראה כמה שזה משהו "נפלא ולא מן העולם הזה".

עקרונית- יש לי טראומה מאופניים. אני לא יודעת לרכב על אופניים כי כשהייתי קטנה נפלתי מאופניים עם גלגלי עזר ומי שנכווה בצוננין נזהר באבו אבוה ברותחין (יודעת שאני מעוותת את חז"ל וזה הפוך... באט איי גאט א פויינט דר!) אבל היא הבטיחה לי שזה לא ממש אופניים אלא כמו אופני כושר: מדוושים ונשארים במקום.

עסק לא רע- ככה אני גם לא אקרטע מאחורה.

 

כל מי שהולך לחדר כושר בפעם הראשונה דואג לסדר לעצמו הופעה א לה דליה מנטבר.

כולל הסרט הורדרד סופג הזיעה למצח.

דא עקא, לא כולנו נראות מדגימות בקלטות של סינדי קרופורד. אנחנו מבינות את זה רק כשהטייטס מחשב להתפקע והסרט הוורדרד שקנינו במיוחד, מטפס לו במעלה המצח המזיע (ולא בחינניות) ואת נראית יותר דומה לחנה לסלאו בגירסת קלרה המנקה.

 

בהתחלה זה היה נחמד. דיוושתי להנאתי לצלילי מוסיקה קצבית והרגשתי רוקי ממין נקבה, מה שהגביר את המוטיבציה: אני אראה להם! אני אראה לכולם! אני אצא מכאן שאפה!

גם המדריך היה חמוד ממש.

העונג הצרוף נמשך חמש דקות.

או אז הזיק הסדיסטי בעיני המדריך ניצת("איך לא ראיתי שהוא דומה לחניבעל- הקניבעל- לקטור?") והוא שאג בחדווה: "עכשיו כולנו מעלים ביחד את דרגת הקושי לשיפוע ומדוושים במהירות יותר גדולה רכונים קדימה, חצי בעמידה".

חשבתי שלא שמעתי נכון...

אישית היה קשה לי לחבר בין האיברים: "דרגת קושי", "שיפוע", "מהירות" ו"מדוושים בעמידה" למשפט אחד.  

הסתכלתי על אתי. הממזרה סימנה לי שהיא עם דרגת הקושי הגבוהה כבר מתחילת השיעור.

טוב, היא לא דוגמה. הבחורה מטורפת כושר.  נראה מה הולך עם השאר.

מימיני הייתה איזו גריאטרית אחת שדיוושה בחיוך רחב. פזלתי לבדוק שהיא לא מרמה עם כיוונון דרגת הקושי.

אני היחידה שנמצאת על דרגת הקושי הראשונה?!

"או קיי חברים, כבר חמש דקות שאנחנו מדוושים, בואו נגביר קצב!"

רק חמש דקות?!?!

 

אחסוך מכם את ההתרחשויות במשך הארבעים דקות הבאות.

אם בתחילת השיעור ציפיתי לשניה שאני ארד מהאופניים- לא ידעתי מה מחכה לי כשהרגע הזה יגיע...

איך שהתנתקתי מהאופניים השתטחתי אפיים ארצה (נו, חיכית לרדת מהאופניים, לא?) ובעזרתם האדיבה של אתי, הקשישונת מימין והמדריך, גררתי את עצמי ליציאה כשאני נשענת על כל מה שאפשר להשען ("כמה מדרגות יש לכם פה?! נראה לי שהאנשים יכולים לבוא, לדפוק כרטיס וללכת והם עשו את היומית שלהם מבחינת כושר...")

בסופו של דבר, אחרי מאבקי הישרדות קשים, הגעתי לאוטו של אתי.

"עכשיו תראי איזה כיף, איך שאת מגיעה הבייתה את נכנסת למקלחת וזו התחושה הכי נהדרת בחיים"

כה אמרה אתי.

אבל אם אתם שואלים אותי, התחושה הכי נהדרת אחרי סיוט מהסוג הזה היא

 

לנשום.

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 21/5/2004 00:04  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של o-k ב-21/6/2006 14:28
 



לדף הבא
דפים:  

151,242
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפנסאית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פנסאית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)