לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

רק כדי להאיר


...פנסאי, כתפקידו של האיש לפנים, קודם המצאת החשמל, שכל ערב הדליק את פנסי הרחוב.
כינוי: 

בת: 50

ICQ: 149856785 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2007    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

6/2007

הצד השני של המראה


יש יתרון בעובדה שחלק לא קטן מחיי הייתי ברווזון מכוער. לא שעכשיו אני ברבור אבל המאמץ שלי בסיגול הרגלי הליכה יציבה לעומת הידוס פתטי, יחד עם רכישת הרגלי איפור וטיפוח מוכיח עצמו כמשתלם.

נכון, אני רחוקה מלהיות שאפה אבל עכשיו מסובבים אחרי פחות את הפרצוף ברחוב. פעם פשוט רצו להביט שוב ולבדוק מקרוב את הגודזילה, ההייתה או חלמנו חלום.

לשמחתי אני מוגדרת כאדם נורמלי מן הישוב ובכ"ז יש לי יתרון אדיר על האדם הממוצע: הייתי פעם מעל לממוצע במובן הכי שלילי של המילה.

החריגה הזאת טיפחה אצלי יכולת הבנה של מצוקות אנושיות מהסוג הזה. להיות יותר אמפטית כלפי השונה מבחינה חיצונית.

 

אחד הסרטים ששיקפו את עולמי דאז ושילבו למעשה את כל מאוויי: רומנטיקה, שינוי הגזרה, הומור וחינניות יהודית היה סרט בבימויה ובכיכובה של ברברה סטרייסנד, "שני פנים למראה" שמו.

לא יצא לי להתקל בו בגרסת הדי וי די. אני יכולה רק להמליץ למי שיוכל להניח ידו עליו שמדובר באחת הקומדיות הרומנטיות היותר מקסימות שיש.

ברברה שלנו היא רוז, מרצה לספרות באוניברסיטת קולומביה, שמנמנה וטובת לב, שממלאת אודיטוריומים בסטודנטים הנהנים מכל שניה בקורסים שלה.

היא גרה עם אמה ואחת מסצינות הפתיחה עוסקת בחתונת אחותה המטופחת והיפה עם- בינגו!- מישהו שרוז הייתה שמחה לקבל לעצמה (מי לא, בעצם? מדובר בפירס ברוסנן).

במקביל, מרצה אחר באותה אוניברסיטה ממש, חתיך אך משעמם רצח (נו, מתמטיקה) שסיים זה עתה מערכת יחסים עם צעירונת יפהפיה- מגיע למסקנה שזהו. נמאס לו מכל העיסוק סביב המראה והמיניות ושהוא יכול לנהל קשר זוגי נפלא עם מישהי גם ללא אלמנט יחסי האישות. מחליט ועושה: הוא מפרסם הודעת במדור שידוכים כששורת הסיכום שלה לגבי דרישותיו מבת הזוג "מראה אינו חשוב!"

רואה זאת אחות של רוז שלנו, מתרשמת מהעובדה שמדובר באדם השותף לכור האינטלקטואלי ממנו נחצבה אחותה ובעיקר מהעובדה שהמראה אינו חשוב בעיני ושולחת לו את הפרטים של רוז יחד עם תמונה. התמונה הלא מרשימה - מרשימה את הפרופסור שלנו ולאחר משימת ריגול קטנה (נכנס להרצאה שלה ומתפעל מהכאריזמה והקשב מצד הסטודנטים) מתחילה מערכת יחסים שבמהלכה מביאה אותו רוז למקומות חיוביים יותר בכל הקשור ליכולות ההרצאה שלו ("את לא תאמיני! הם צחקו! הם הקשיבו! והכי חשוב- הם נשארו!"), לידע בספורט ובתחומי תרבות נוספים ומשם הם מגיעים לחיי נישואין מלאים.

מלאים בהכל- וריקים.

עניין היעדר הרומנטיקה והקשר האינטימי מערער את בטחונה העצמי של רוז, שתולה הכל במראה שלה.

לאחר ערב טעון היא עוזבת את הבית, חוזרת לאמא (כשמדובר באמא יפהפיה כלורן באקול זה קשר טעון נוסף) ומתחילה במירוץ לשינוי מראה.

הוא יוצא במקביל למסע הרצאות באירופה כשבסיומו הוא חוזר הבייתה ומוצא את רוז במראה נפלא מה שפוגם ביחסים מבחינתו. לאחר עימות קצר ("מה עשית? הרסת... הרסת הכל" והיא מצידה תוהה "אני לא מבינה. אם מראה אינו חשוב- מה הבעיה במראה הזה?!") היא עוזבת את הבית באופן מוחלט.

 

יש הפי אנד כמובן.

אבל כל הדרך אליו סינגלים מסוגי תהו לגבי סיטואציות וסצינות והתפללו לסיום מופתי כזה שיקרה גם להם.

אבל העניין הכי חשוב:

בהרצאה שלה אליה הוא נכנס בכדי לתהות על קנקנה היא מדברת על סיפורי הרומנטיקה הגדולים של הספרות, על המניפולציה של בימאי סרטי הקולנוע שע"י תאורה ומוסיקת רקע מעצימים את האידיליה הרומנטית- כל זאת למרות שמיד לאחר אות הסיום של הסרט, עם שוך צלילי פעמוני החתונה- האפרוריות ואולי גם הטרגדיה נכנסת לחיי הזוג, אבל את מי זה מעניין מה קורה בהמשך.

"אתם מבינים? אם בסוף הדייט בן הזוג שלי מנשק אותי ואני לא שומעת את פוצ'יני בראש- אני זורקת אותו!"

 

הידע שלי במוסיקה קלאסית מצומצם מאוד ואת המינימום שידוע לי על ז'אנר האופרה רכשתי בתכנית ילדים עם שתי בובות וזמרת אופרה חמודה שהסבירה להם את הסיפור המוצג (זה בתקופה שהיה רק ערוץ אחד. לא היו אלטרנטיבות:))

אבל את האריה של פוצ'יני הכרתי הודות לסרט וכמובן הודות לסיומו. בסצינת ההפי אנד הוא מושמע ובגדול.

 

וזה מחבר אותי כבמעגל קסמים אל ראשית הפוסט.

ריאליטי נוסף מתדפק על דלתותינו, "הדבר הטוב הבא" שמו. ושוב יגיעו אנשים שונים, חלקם גם קצת משונים, ויהוו טרף קל לשנינויות שופטים על חשבונם.

 

זה מה שחשבו שופטי המקבילה הבריטית כשהגיע אליהם הבחור הזה (קראו את הפוסט של הבלוגר המצויין עמי בן בסט, לפני שאתם צופים בסרטון)

 

כן, אתם מכירים אותי טוב. בכיתי כמו שלא בכיתי הרבה זמן.

 

ואני, סכרינית שכמותי, חייבת גם הפי אנד

אז קבלו

 

נכתב על ידי , 25/6/2007 13:52  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איפי טומבי ב-24/7/2007 09:36
 



בדרכי נועם


היום היה מבחן המתכונת של הבנים.

זו היחידה השניה בהיסטוריה. היחידה הראשונה הייתה בחורף.

 

ציוני בגרות החורף היו באמת טובים מלבד שני תלמידים שהתקשו בלימודי ההיסטוריה ובסופו של דבר היו ממש גבוליים בציון הבגרות. נקודה פחות.

דיברתי עם שניהם כבר עם היוודע הציונים. אמרתי להם שאנחנו חייבים להשקיע בבחינה הזאת כי אם יעברו אותה אפילו במעט- בשקלול הכולל הם יעברו את היחידה כולה.

 

והיום נבחנו כולם.

 

באחד מהשולחנות האחרונים ישב נועם, אחד התלמידים הנ"ל. על שולחנו היה מונח תלמוד בבלי.

בשלב מסויים נפל לי האסימון.

ניגשתי.

הרמתי את הגמרא ו"שליפים" זעירים של פרק המושגים נפלו מבין הדפים.

 

"נועם, אתה סיימת את המבחן"

"אבל המורה לא העתק-"

"נו, חבל על הזמן שלך בכתיבה. לא מתכוונת לבדוק את זה".

 

הוא יצא מהכיתה בלי להתווכח.

 

נזכרתי בתקופה האחרונה. בעיקר זו שהחלה עם היוודע ציוני הבגרות.

ההישגים של הכיתה היו מעולים וכל כך רציתי שהוא כן יצליח לעבור את המשוכה הזאת שבכל מפגש כמעט זרקתי לו עוד הערה בדבר העבודה הקשה שנכונה לנו ושצריך להשקיע ושאנחנו חייבים לעבור את היחידה הזאת.

כזה קומפרסור הפעלתי עליו שמיד אחרי שהוא יצא החוצה בעיניים מושפלות חשבתי לעצמי: "לעזאזל, חגית. אם היית במקומו, איך היית מתנהגת נוכח כל הלחץ הזה?"

 

לפני כשעה עצרתי להפוגה מבדיקת המבחנים.

איתות במסנג'ר.

השיחה כשלעצמה- כדלקמן היא (עם שינויים קלים):

 

 

נועם אומר/ת:

כאן?

חגית אומר/ת:

ביום ראשון בשעה שמונה וחצי בבוקר מתכונת נוספת לכמה בודדים.

תתכונן.

נועם אומר/ת:

רגע

אני רוצה להתנצל שעשיתי את זה...

חגית אומר/ת:

ותוסיף גם התנצלות ראויה בצד זה.

אה, או קיי...

אז אל תוסיף. :))

נועם אומר/ת:

באמת..!!

חגית אומר/ת:

סומכת עליך ילדוניש.

נועם אומר/ת:

ורק שתדעי שזה היה רק על המושגים..כי את החומר ואת השאלות ידעתי טוב!!!

חגית אומר/ת:

אולי זה בגלל הלחץ שהטלתי עליך עם ה"חייבים לעבוד קשה".

אז נעם,

תעבור כעת על המושגים. תשנן, תדקלם. תעשה חזרה על החומר ותבוא ביום ראשון.

בלי ספר גמרא הפעם, הא?

נועם אומר/ת:

בסדר..תודה רבה רבה..!!חחח כן בלי כלום..ריקקקקקק!!!

חגית אומר/ת:

עוד בקשה

מותר לי לצטט את שיחת המסנג'ר הזאת בבלוג- בלי שמות?

רק להראות שאתם בסדר ושאני בכלל מלאכית?

נועם אומר/ת:

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

חגית אומר/ת:

:))

נועם אומר/ת:

את מצחיקה אותי.

חגית אומר/ת:

שיהיה לך מה לקרוא להבא במקום ללמוד למבחנים... נו, זה בעיקר כי יש מבחינתי לימוד גדול במה שקרה כאן.

נועם אומר/ת:

את יכולה!!

חגית אומר/ת:

יופי. בהצלחה ילד. לך לדקלם!

נועם אומר/ת:

חח איך עלית עליי אבל?

חגית אומר/ת:

כי אני חכמה.

נועם אומר/ת:

כאילו,  רק נועם אחד את מכירה?

חגית אומר/ת:

רק נועם אחד עוקב אחרי ושינה גישה לגבי השיעורים בהיסטוריה מתחילת השנה.

נועם אומר/ת:

יש לי מורה חכמה...ששנה הבאה תהיה רכזת של י"ב..זה באמת נכון?

חגית אומר/ת:

חן חן למתחנפן.

בהתחלה נראיתי איזה מורה מרשעת וצינית, הא?

נועם אומר/ת:

חחח כה..בבלוג את יותר נחמדה..אני רואה תגובות ולא מאמין שזאת את..

חגית אומר/ת:

הבלוג מלמד אתכם שיש בנו המורים משהו נוסף. אחר. אמממ... אנושיות קוראים לזה...

נועם אומר/ת:

עד שראיתי שאת באמת מדברת ככה!

חגית אומר/ת:

יו! אתה רוצה להגיד שבכיתה אני לא נחמדה???

אתה מתחיל מ-55!

נועם אומר/ת:

חחחח לאלאלאללאלא!!!

חגית אומר/ת:

:)))

נועם אומר/ת:

חח

חגית אומר/ת:

סתמסתם.

ילד,

אל תלחץ. אתה עובר את הבגרות הזאת

כמו גדול.

לך ללמוד!

נועם אומר/ת:

בעזרת ה'..תודה ..ביי ביי להת'..

רק איפה המתכונת?

חגית אומר/ת:

בכיתה שלכם.

נועם אומר/ת:

סבבה..

חגית אומר/ת:

יום א' שמונה וחצי, אחרי תפילת שחרית.

נועם אומר/ת:

חח טוב..ביי ביי!

 

*

 

ואתה, בחורצ'יק-

לך ללמוד, אבל בלי לחץ, כן?

אחרי שאתה עובר את היחידה הזאת- פיצה עלי.

סגרנו?

 

 

*

 

בהצלחה לכם תלמידים ותלמידות שלי

לפעמים אתם מוציאים מן הדעת, ללא ספק

אבל אתם בסדר גמור בסה"כ.

 

 

נכתב על ידי , 13/6/2007 21:38  
68 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של המיפלנצת ב-22/7/2007 18:20
 



"ליל שמוסך את כישופה של רעות רוח"


לא נעלמתי. אני פה :)))

 

*

 

יש תקופות אלם כאלה, אתם כולכם יודעים אותם.

מי שמכיר אותי דרך הבלוג יכול למצוא מתאם מושלם בין שנות קיומו של הבלוג הזה בכל הקשור לתקופות השקט.

לתקופות העצבות.

לתקופות התקווה...

 

*

 

בשנה הבאה קיבלתי על עצמי את תפקיד רכזת שכבה י"ב.

מזכיר לנו משהו, הא?

זה כאילו החיים שלי פתוחים לפני כמו ספר ואני בדיוק יודעת מה יהיה בעמוד הבא עוד לפני הדפדוף.

מחוגי הזמן מתקדמים להם במהירות ואני צועדת בקצב שלהם, שזה נהדר, הדינאמיות הזאת.

אבל אני כמו צועדת במקום.

 

*

 

היו לי רגעים לא קלים לאחרונה. עצבות שלא ממש ידעתי איך לעצור.

גם כשניסיתי להטות פני ולהביט לכיוונים היותר משמחים של חיי, שהאל הטוב העניק לי בדמות משפחה ואחיינים מ ק ס י מ י ם, חברים והוויה נעימה וטובה, נדמה היה כאילו הנוגות הסמיכה הזאת בלתי נתנת לעצירה או מיגור.

 

והגיעה ההצעה לריכוז שכבה י"ב שיחד עם הצד המחמיא שלה ממש ראיתי את השדון ירוק העיניים נושף לעברי, מחייך בזדוניות, "נו, ככה נראים החיים של כל הגראציות. בדיוק אותו דבר- עד הפנסיה"

 

משב האויר שקידם את פני כשחזרתי לדירה שלי בתקופה האחרונה היה עכור ומחניק

היה עצור ומעיק

היה בודד.

הימים חולפים שנה עוברת והנה את, חגית, בדיוק באותו מקום לעולם נשארת.

 

ואז אני מביאה אותו, את השדון השני, שכמה הוא קטן ולא בולט, יש לו כח, לממזר.

כמה פריטות אקורדים על הגיטרה , "כי נפלתי קמתי" ודמעות- והופ, הוא פה.

הם לא רבים מכות, השדונים שלי.  הם אפילו לא מתראים.

מספיק שהקטנטון ורוד הלחיים יופיע ופוף! הירקרק הרושף נעלם לו.

 

*

 

כן, מחוגי הזמן זזים קדימה

במעגלים

אבל לא ממש, אדוני

כי יש התקדמויות ספיראליות

ומציאות חיי סבה במעגל ומטפסת למעלה.

מאחר ואני בלתי ספורטיבית בעליל הטיפוס הזה קצת איטי ולפעמים לא מורגש. אבל הוא קיים.

הוא בהחלט קיים.

 

*

 

בלילות האלה, החשוכים והכואבים שתקפו אותי למשך יממות שלמות היו לי אהובי שמשום מה זכיתי והם גם אוהבי

שעטפו אותי בחיבוקים מכשפים

והולידו עוד כמה שדונים ורודי לחיים , ככה שיהיו לי ספייר, לחושך הבא.

 

*

 

פנסה,

באק אין טאון (וקצת יותר בכושר, הטיפוס הזה למעלה...)

נכתב על ידי , 7/6/2007 17:00  
64 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-14/12/2011 19:13
 





151,242
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפנסאית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פנסאית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)