לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

רק כדי להאיר


...פנסאי, כתפקידו של האיש לפנים, קודם המצאת החשמל, שכל ערב הדליק את פנסי הרחוב.
כינוי: 

בת: 50

ICQ: 149856785 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2005    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

9/2005

"נוף זה הוא בעיני הנוף היפה ביותר"


(אנטואן דה סנט אכזופרי, הנסיך הקטן)

 

*

 

שנתיים עברו מאז הדלקתי כאן אלומה ראשונה של אור.

הבלחתי לחלל האתר פוסטים שלעיתים האירו אור מחוייך

וגם כשהיו כאלה אחרים, מחוייכים פחות, היה בהם משהו מבהיר, מעיר,

מאיר.

 

מה היה כאן שחשתי צורך לשתף ולספר, לבצוע משגרת יומי נתחים נתחים של תהיות מחשבות ומקרים ולהביא אותם, מוגשים, לעיני קוראים, שחלקם הגדול אני אפילו לא מכירה?

 

לאחרונה יצא לי לחשוב, לא מעט, על היופי שיש כאן בישראבלוג.

על החיבור המופלא הזה עם אנשים שהסיכויי להזדמן לחייהם או לזמן אותם לחיי, אפילו לרגע קט, אפסי ובלתי אפשרי.

הקומוניקציה הזאת יצרה אחווה מסוג מיוחד ויפה כל כך והביאה אותי להתוודע לאנשים יקרים שפעם, מחשש גדול שלי מהשונה והזר, הייתי מתקפלת לתוך הסביבה המוכרת לי וטווה סביבי קורים אפלים של דעות קדומות.

 

*

הנוף שדיבר עליו דה סנט אקזופרי הוא נוף מדברי, מוחשי, שם נגלה אליו הנסיך הקטן.

 

אני מצאתי את הנוף האנושי כאן בישרא נדיר ביחודו ויופיו. מלא קסם והוד נסיכותי של אנשים יפים וטובים.

זכיתי להכיר כאן נשמות מקסימות. זו לא הפעם הראשונה שאני מדברת על כך, אך ההבנה הזאת כמו מפתיעה אותי מחדש.

אני שמחה על הזכות הזאת וגאה בחברויות האמיצות שהתמזל מזלי ליצור כאן.

או כמו שאמר לי פעם בפשטות איזה צ'יף מסאי שחזר בדיוק על דברי אחיו הקליפורני כמה חודשים קודם לכן:

"אני? להכיר ככה מישהי דוסית? מאיפה?".

 

אז הנה. מכאן.

 

אתם, כולכם, נוף נהדר בעיני ואני מודה לכם.

 

*

 

אם מישהו חש באוירה של פרידה- הוא לא טעה.

לומר בפשטות "מיציתי"- זה לא מדוייק. יש בזה גם משהו אגואיסטי.

אפשר לומר שהגעתי לכלל רוויה מספקת ומעשירה.

אולי יש כאן גם מעט עייפות שבאה יחד עם רצון להשקיע בדברים אחרים.

אבל יש כאן הרבה שמחה של רעות אמיתית שהרווחתי כאן.

 מה אתם הרווחתם? לא יודעת עד כמה ניתן לכנות זאת "רווח" אבל נתתי חלק נרחב מסיפור חיי שבע"ה ימשיך ויתרקם וישא בשורות טובות.

 

אתם, קוראי, יחד עם המנויים שלי (אתכם אטריד במסר אישי נוסף:)),

אפשרתם לי להבין טוב יותר את עצמי בתגובות שלכם, לתקן התנהלות שגויה מצדי או התבוננות מוטעית.

 

*

 

חשבתי להתייחס לכל אחד מחברי לבלוגוספירה בנפרד, כפי שעשתה פעם מאוד יפה אמל"ש, אבל מלבד העובדה שזה עלול להיות ארוך ומתיש, אני בעיקר חוששת לשכוח, חלילה, מישהו.

 

תודה, יקרים,

ותמשיכו ליצור כאן מרקם אנושי נפלא, עדין ומעשיר כל כך.

זה הנוף היפה ביותר.

 

שנה טובה ומתוקה

אוהבת,

חגית.

 

נכתב על ידי , 19/9/2005 16:36  
68 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של kleo ב-24/10/2005 02:14
 



נונשלנטית.


"אז רגע... מה את אומרת? הוא מסתכל עלי?"

"אני לא יודעת... שניה תני לי לבדו-"

"לא! לא, מפגרת! אל תסתכלי לעברו. הוא יראה ויבין שאת מסתכלת עליו!"

"אה, אז איך רצית שאני אבדוק?"

"נו, בנונשלנטיות. ברגוע. בלי שהוא ישים לב. הנה תראי איך אני עושה את זה... אני לא מאמינה! אני לא מאמינה! הוא בא לפה! מה אני עושה?  איך אני נראית? דברי איתי כבר! מה את בוהה בי?"

"בסדר-בסדר, סליחה, רציתי רק להסתכל עליך וללמוד להיות נונשלנטית ורגועה"

 

*

היינו שם, כולנו, לא?

כולנו כאלה נונשלנטיות ורגועות.

יצא לי לראות חברות רבות אסרטיביות, יפות, חכמות, מרשימות, שכשזה הגיע לגברים וג'וקים התנהגותן הייתה היסטרית ו/או לחילופין קטטונית.

כל העצמאות המחשבתית והבטחון התמוססו באחת כשאיזה נשא כרומוזום Y שבו חשקה נפשן היה בסביבה.

תמיד טענתי שלגברים יש איזשהו אפקט כזה על ההילה שלנו. משהו שממיס אותה ואנחנו הופכות להיות משהו שביומיום- קריירה/משפחה/חברים- אנחנו לא. אין לי מושג מה זה בדיוק. תזכירו לי לקחת טיפה מאקווה די ג'יאו לבדיקה מעבדתית.

 

*

שיחות ליליות רבות היו לי עם חברות שתהו מה זה אומר שהוא שפך עליהן מיץ בטעות,

או שגרד בראש בדיוק כשהן חייכו,

או שמיצמץ עם כל ניד ראש שלהן או...

"תגידי, זה שהוא מחמיא לאחרות ובי מתעמר זה כמו סימפטום המשיכה בצמה מהגן, נכון?"

 

לא יודעת, מותק. בפעם הבאה שתפגשו תסדרי לך מראה בילבי ואבדוק מקרוב.

אל תדאגי, הוא לא ישים לב שאני בודקת.

אהיה נונשלנטית.

 

*

אחותי הבכורה והנערצת שוחחה איתי בטלפון  אחרי הדייט הראשון עם מי שהיה לעתיד בעלה הנפלא וגיסי הנהדר, תוך פירוט ממשי של התנהלות הפגישה. פירוט ממשי זה אומר הדרך המדוייקת שבה הוא קשר את שרוך הנעל. (הלו! למחוק מחשבות מלוכלכות! הוא דרך על השרוך והקשר נפרם).

יום למחרת טילפנו אליה לסלולרי (בימים שהסלולרי היה גדול מספיק בשביל שנשחק בו אנקונדה) כדי לברר מה קורה.

התשובות היו קצרות סבלנות עד אלימות.

"טוב, שאף אחד לא יטלפן אליה היא בטח מחכה לטלפון ממנו וכל צילצול מקפיץ אותה. נחכה שהיא תספר בעצמה מה קורה" אמרה אמא שלי שהיא, אחרי הכל אישה יודעת דבר.

אז חיכינו בסבלנות עד שהיא תודיע שהוא יצר קשר.

לאחר שלושה ימים טילפנה וסיפרה לנו שהבחור סופסוף אותת לה ושהם ממשיכים.

"זוכרת שאמרתי לך שלוקח לי קצת זמן לקבל החלטות?" אמר לה בטלפון "אז זהו, גם כשאני מקבל - לוקח לי קצת זמן לבצע".

לזאת יקרא, ידידי, התנהגות רגועה.

(למרות שלא מינה ולא מקצתיה. להחליט שהיא תהיה אשתו לקח לו בערך חודש מאז אותה שיחת טלפון).

 

*

אז אמרתי כבר שכולנו היינו שם.

מכירות את העניין הזה מקרוב, בין אם אנחנו בצד ההיסטרי או בצד של החברות של ההיסטרית.

כמובן שאנחנו הכי חכמות והגיוניות כשזה מחוצה לנו.

כשהעניין לא נוגע לנו והריאקציות האלה נראות לנו מגוחכות, לא משנה כמה נאיר את עיני הבחורה - כלום לא יעזור.

כמו שכלום לא יעזור לנו כשההילה שלנו תנזק על ידי מפגע גברי בצורה זהה.

 

כשאני הופכת בסיטואציות הנ"ל אני לא יכולה שלא לתהות...

המהפיכה הפמיניסטית דילגה בקלילות על סבתא שלי שחיה לה חיים פרימיטיביים באי ג'רבה הנידח. כבת למשפחה פטריארכלית גדלה להיות אשה העושה רצון בעלה (בתנאי שזה יהיה גם רצונה, ותאמינו לי שהיא לא הייתה צריכה ללהטט במניפולציות כדי שזה יהיה רצונה), ומגדלת את ילדיה לתפארת עם ישראל.

היא בהחלט יכלה ללמד את כל הנשים הדעתניות, המשכילות, העצמאיות, האסרטיביות שיעור נרחב ברוגע ונונשלנטיות.

נכתב על ידי , 16/9/2005 08:00  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פנסאית ב-25/9/2005 19:39
 



ענווה, ביישנות, בושה ומה שבינהן.


יש לי צורך כזה לחבר נשמות.

אמנם רבים מחברי הטובים טוענים שזה מזמן לא צורך ושמדובר יותר באובססיה, אבל חלק מאותם אנשים התחתן עם מי שהכרתי לו מתוך אותו דחף כפייתי, ככה שאובססיה או לא- הם יצאו נשכרים מזה.

וגם אני כמובן, ואני שמחה מאוד, אבל עודני לבד.

 

על הלבדיות שלי אני לשם שינוי לא רוצה לדבר (אולי זה יברח לי, ככה, בעוד משפט געגוע אופייני, כמו שכבר התרגלתם למצוא פה מיד כמה פוסטים).

 

הפעם אני רוצה לדבר על טיפהל'ה יוזמה, טיפה'לה רצון טוב שנדרש מאתנו.

 

או קיי... אני לא מספיק מובנת.

 

כדי להיות נהירה מספיק אספר לכם מקרה שקרה לי. מתוכו, אני משערת שתבינו במה העניין ומכאן ואילך אולי תאירו את עיני כי לי קצת קשה להבין את המציאות שאתאר שמעידה בעיני מעט על , איך לומר, אפאתיות.

 

לפני כמה זמן יצא לי להתארח בבית חברה טובה באיזשהו אירוע נחמד ורב משתתפים. היה כיף למדי והחברה ההיא שאני אוהבת מאוד, שמחה אותי בעליצות ובהומור שלה, שאני, טיפוס אפרורי ומלאנכולי שכמותי, נוטה לקבל בחדווה.

והיה שם בחור.

אני מניחה שהקוראים שעוקבים אחרי מכירים את העובדה שלתולעת משי יש דימוי עצמי גבוה מלשלי ככה שדי ברור שלא ניגשתי אליו, או התחלתי איתו, או הראתי איזשהו עניין.

אני חושבת שזה דבר שלא ממש פשוט לעשות גם אם התחושות שלך עם עצמך חיוביות למדי. אחרי הכל, אף אחד לא מעוניין להיות קרבן לריג'קט, עדין ומנומס ככל שיהיה.

בכל אופן , לאחר שכולם הלכו ונשארתי לשוחח איתה זרקתי לה איזה משפט מורכב על החמוד ההוא שישב בפינה וזרק הלצות על ימין ועל שמאל והכי הצחיקה אותי הבדיחה שלו על הפיל והנמלה למרות שאני מכירה אותה אבל הוא סיפר אותה מה זה מתוק ובן כמה הוא ואם הוא לבד כי שמתי עליו עין ואם את יכולה לגשש.

תגובתה הייתה "וואו, אני לא ממש יודעת מה איתו. האמת היא שאין לי ממש קשר איתו. כלומר, אנחנו מדברים אבל אין לי את הטלפון שלו. נראה לי שיש לשותפה שלי את הטלפון שלו. דברי איתה..."

 

א-הא.

 

אז ישבתי לי באוטובוס חזרה צפונה לנתניה המעטירה וחשבתי שמשהו פה לא כל כך מסתדר.

מהיכרות ברורה שלי עם עצמי (ויהיו מספיק שיעידו שכך הוא), אם הייתי נתקלת במצב כזה, הייתי עונה ש"וואו, בטח! אני לא מספיק מכירה אותו אבל אין בעיה, אני כבר אדבר איתו, אל תדאגי!" וכבר למחרת הייתי צצה לו במשיבון עם הודעה  נחרצת שזו אני מאתמול ושיחזור אלי מהר ואבוי לנשמתו אם לא יעשה כן.

 

ואז...

בצד האכזבה הקלילה, אני אומרת לעצמי שמה איתי, אולי לא כולם כאלה... מתערבים. לא כולם בנויים לזה. לא כולם רוצים.

 

תראו,

יכול להיות שקיצוניות כמו שאני מציגה בהתנהלות שלי במקרים דנן היא מוגזמת ולא הרבה יכולים להתמודד איתה או לנהוג כך. אני יכולה להבין את זה. אפשר לומר ששיחה לליבון העניין עם החברה הזאת, שאני אוהבת ומעריצה מ א ו ד (שומעת? שלא תחשבי  ), הבהירה לי שיש כל מיני טיפוסים בעולם ויש כאלה שלא בנויים לביצוע תיווכים מהסוג הזה, או שאולי הם בנויים אבל יודעים דברים נוספים שקשה/ מסובך/ לא רצוי שיאמרו וככה איכשהו הם יוצאים מהסיטואציה הלא נעימה.

 

אולי.

 

העניין הוא שבד"כ, או נכון לומר, כמעט תמיד, אני בצד שכן יוצא מגדרו (ולא תאמינו עד כמה יוצא מגדרו) בשביל מישהו אחר וללא תירוצים בכלל, ואף פעם לא יצא לי להיות בצד השני.

שעושים למענו.

 

מה שאני בעצם מנסה לומר, לכולנו, שטיפה יותר רגישות למצוקת הזולת (גם אם אנחנו סובלים מאותה צרה) תוכל להציל אותו, ממש להציל.

בואו ננסה להיות קשובים לרמזים, לרצונות מהוססים, לחלומות ותקוות.

 

אני חושבת שאני עצמי לא עושה מספיק בעניין.

מבטיחה לכם שכשכן עשיתי ככל שביכולתי- זה עבד.

יש לי הוכחות :)

 

 

 

*

ואתה...

אתה יודע שמבחינתי כל נסיון שידוך זו האופציה הפחות רצויה.

הייתי רוצה שתראה אותי

באוטובוס

בחנות ספרים

בבית קפה או בקולנוע

ותבוא, ותיזום, ותרצה.

 

יש לשנינו כל כך הרבה כח לאסוף אחד את השני.

להרים מעפר

לחבק

לנחם ולהרגיע

(אני לא מקלה ראש במשברים והקשיים שאתה עובר בדרך אלינו).

אולי אני צריכה לעשות מאמצים נוספים.

וגם אותך אני רוצה

שתבוא בוטח

תושיט יד מנחמת

תסיט את שיערי הפרוע

תנער את שכבות האבק

ותאמר

כל כך נכון

"חגיתה, קומי".

 

*

 

 

וכדי להבדיל בין הטמא (שנרמז בשורה דלעיל)

לטהור,

תקומה והתעוררות ממקורותנו:

קומי אורי כי בא אורך

וכבוד ה' עליך זרח

(ישעיהו)

 

אמן.

 

 

 

נכתב על ידי , 11/9/2005 16:22  
102 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ח. ירקרק ב-18/9/2005 10:03
 



לדף הבא
דפים:  

151,242
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפנסאית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פנסאית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)