לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

אורי סבח והסוכנויות


עורך טקסטים ביום, מלהג על תיזות לא גמורות בלילה

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2009

מה, אני לא נורמלי להיות נורמלי?


עוד שבועיים בערך בחירות, ואני רוצה לנצל את הבמה הצנועה הזו כדי להסביר למה אני מתכוון להצביע לחד"ש. ההסבר קצר: אני לא רוצה שהנציגים שלי בכנסת יצביעו אוטומטית בעד המלחמה הבאה (ותהיה מלחמה, אתם יודעים את זה - נגד איראן, נגד קנטון פלסטין (מזרח) או קנטון פלסטין (דרום), סוריה, לבנון. אולי קפריסין). אני מעדיף שהם יצביעו אוטומטית נגד (למרות שאני נגד אוטומט באופן כללי).
זו
הסיבה העיקרית. לצערי, אני לא יכול לסמוך על מרצ-התנועה החדשה/ישנה בנושא הזה. הם טובים בלשתוק כשיוצאים למלחמה, לחבק את חיילינו האמיצים תוך כדי המלחמה, ולבכות על התוצאות של המלחמה אחרי שהיא מסתיימת. לגבי שאר המפלגות, ברור שאין על מה לדבר.

וחוץ מזה הגיע הזמן לשבור קצת את ההגדרות העבשות ואת חוקי המשחק הישנים במגרש הפוליטי. הסיבה העיקרית שאפשר להעלות נגד הצבעה לחד"ש היא שהם "לא נחמדים". כלומר - לא ציונים.
ונגד זה יש לי רק את מה שר' מאיר היה נוהג לומר - "מה, אני לא נורמלי להיות נורמלי? בטח שאני לא נורמלי!". והוא גם היה נוהג לפרט מדי פעם - "אם לגנוב זו נורמה, אז אני לא נורמלי. אם לשקר לחברים זו נורמה, אז אני לא נורמלי". רוצה לומר - אם בחוקי המשחק הפוליטים בישראל להיות ציוני משמעו לתמוך בהרג של אזרחים כדי להוכיח לשכנים ש"בעל הבית השתגע" - אז count me out. אני מעדיף להיות לא ציוני.



הערת אגב - אני דווקא כן רואה עצמי כציוני. אני תומך בהקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. מדי פעם אני מסתכל סביב, רואה שהוא כבר הוקם, ומרשה לעצמי לדאוג גם לדברים אחרים, כמו שפיותו של הבית הלאומי הזה, בריאותם הנפשית של דייריו ושל שכניו, רווחתם, האוויר שהם נושמים. אתם יודעים - הדברים החשובים האלה שאנחנו אוהבים להדחיק בזמן שאנחנו משכפלים באובססיביות כפייתית טראומות היסטוריות של 2000 שנות.

ועוד הערה - בבחירות הקודמות בטעות נרשם במקום מסוים שתמכתי במפלגת הגמלאים. אבוי לבושה. בסך הכל התכוונתי לומר בימים היפים ההם שלפני מלחמת לבנון השנייה, שמי שלא רוצה להצביע - עדיף שילך לקלפי, יסתום את האף וישים פתק כלשהו. אפילו הגמלאים. בדיעבד, אני לא בטוח שאני מסכים עם מה שכתבתי אז.
אבל אני מרשה לעצמי להמליץ המלצה דומה גם היום, למי שלא יודע מה הטעם להצביע, או לא מצליח למצוא מפלגה / מנהיג חזק שיתאימו להשקפותיו. לכו לקלפי ותצביעו ה' - התנועה הירוקה-מימ"ד. זה עדיף מהימנעות, והם הבחירה השפויה היחידה שהיא גם ציונית (טוב נו, אפשר גם להצביע מרצ, אבל זה נדוש). התנועה הירוקה-מימ"ד הם גם ירוקים אמיתיים (לא כמו המתחזים של פאר ויסנר), גם תומכים בחינוך, בצמצום פערים חברתיים, גם יש להם אנשים טובים ברשימה שאני מאמין שיעשו פעילות חיובית בכנסת (מלכיאור, ערן בן-ימיני, ועוד הרבה פעילי שטח ירוקים).

אבל אני, כאמור, אצביע ו'.
נכתב על ידי , 24/1/2009 17:10   בקטגוריות פוליטיקה, בחירות, חד"ש, מאיר אריאל  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סימף בעבודה ב-28/1/2009 09:35



Avatarכינוי: 

בן: 49

תמונה




25,267
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לס. אורי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ס. אורי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)