לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

אורי סבח והסוכנויות


עורך טקסטים ביום, מלהג על תיזות לא גמורות בלילה

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2005

"הנסיגה הישראלית מעזה היא ניצחון גדול לעמי ערב"


הנסיגה הישראלית מרצועת עזה מפארת את "תחיית העם הפלסטיני" ומהווה "ניצחון גדול" לעמי ערב, כך העריך אתמול פרשן הרדיו האלג'ירי. "הנסיגה מעזה היא ניצחון גדול ותאריך משמעותי בהיסטוריה של עמי ערב. מעל לכל, היא מציינת את תחייתו המופלאה של העם הפלסטיני באדמה זו, הקדושה לכל המאמינים באל אחד", הוסיף. העם הפלסטיני "גילה התנגדות אמיצה ביותר. התנגדות זו היא מיוחדת, מכיוון שמעולם לא היה עם כזה, אשר ראה את כל הכוח שבעולם וכל הקשרים שבעולם קמים מולו, מעולם לא עמד עם, שאכן מבחינת שורשיו הוא קרוב כל כך לכל הנביאים, במבחן כל כך קשה", אמר פרשן הרדיו. הפרשן ציין גם כי "מאז שאלג'יריה זכתה בעצמאותה, זו הפעם הראשונה שעם ערבי הצליח במאבקו לשבור את עול הכיבוש".

"היום, 17 באוגוסט 2005, הוא 5 ביולי 1962 [יום העצמאות האלג'ירי] נוסף", הדגיש הפרשן, והעריך כי "אלג'יראים רבים חשים כך ללא ספק, כאשר לרגע מאגי אחד, המתרחש פעם אחת בלבד בחייו של עם, מאירה הבטחה שגורלו לא יחמוק עוד מידיו לעולם".

 


 

לכבוד שבוע ההתנתקות שעבר והשבוע שיבוא, תרגמתי קטע שהתפרסם ביום רביעי האחרון, 17/8/2005, בעיתון El-Moudjahid, שיוצא לאור באלג'יריה על ידי ה-FLN, חזית השחרור הלאומית. בעבר ה-FLN הנהיגה את המלחמה נגד הצרפתים (1954-1962), ושלטה באלג'יריה עד מלחמת האזרחים שפרצה בסוף שנות השמונים. היום היא עוד אחת מהמפלגות המתחלקות בשלטון.

כמובן שמערכת הבלוג לא אחראית על דעות המתפרסמות בבלוג.

זו ההתיחסות היחידה שמצאתי בעיתונים אלג'יראיים לנושא הנסיגה מעזה, שגם הזכירה את הסיפור האלג'ירי. מעניין אגב לראות מה כתבו על הנושא בצרפת. ב"הארץ" פרסמו כבר משהו על סיפור הנסיגה מעזה מזווית אלג'יראית-צרפתית-יהודית.

נכתב על ידי , 21/8/2005 00:22   בקטגוריות השבוע באלג'יריה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בן: 49

תמונה




25,267
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לס. אורי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ס. אורי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)