לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

אורי סבח והסוכנויות


עורך טקסטים ביום, מלהג על תיזות לא גמורות בלילה

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2006

המלצות ליום חמישי


"ערבים טובים" הוא ספרו החדש של ד"ר הלל כהן. זכיתי להיות תלמיד שלו באוניברסיטה הערבית בירושלים, כשהוא עדיין היה רק מר הלל כהן, בקורסים על החברה הפלסטינית בתקופת המנדט, ועל ירושלים בתקופת המנדט.

 

הספר החדש עוסק בתולדות הקשר בין המודיעין הישראלי וגורמי השלטון של המדינה עם תושביה הערבים, בין 1948 ל-1967, קצת אחרי סיום הממשל הצבאי שהוטל על מרבית האוכלוסייה הערבית בישראל. אם הנושא נשמע קצת משעמם ויבש, קריאה בחלק מפרקי הספר (בחסות הספרייה של "צומת ספרים" בדיזנגוף סנטר) מוכיחה שהוא מכיל ספורים מרתקים, שרק חיכו לאדם כמו הלל כהן שיעלה אותם על הכתב. איך המדינה השתלטה על הקרקעות ששימשו להקמת נצרת עלית וכרמיאל? מה היו דאגותיהם של אנשי המשטרה, השב"כ ומשרד החינוך (רמז - הצבעה למפא"י ולא לחרות ולמק"י)? אלה רק חלק מהשאלות שהספר מנסה לענות עליהם. החלק המעניין הוא מה הקשר בין ההסטוריה "הרחוקה" ההיא למה שמתרחש היום.

 

אם בא לכם לשמוע עוד ולפגוש את הלל (והחיוך של הלל - הוא באמת בן אדם שכיף לפגוש) תוכלו לעשות את זה ביום חמישי, בשעה 20:00, ברחוב אבן גבירול 61, דירה 2. הכניסה חופשית, ואורגן על ידי "זוכרות" (לפי עכבר העיר האחרון).

 


 

לחילופין - הפעילים מביניכם יכולים לבוא למפגש של "התו החברתי" באזור ת"א. מי שמכיר את התו החברתי מאזור ירושלים יודע במה המדובר - ניסיון לארגן בתי עסק להתחייב לעמוד בקריטריונים בסיסיים שקשורים לכשרותם ה"חברתית", כמו תשלום שכר מינימום, תשלום דמי ביטוח לאומי, הבטחת נגישות לעסק לבעלי מוגבלויות. כמובן שחשוב גם לחנך את ציבור הצרכנים לבקש מבעלי העסק להראות להם את תעודת התו החברתי (כמו שיש צרכנים שמבקשים לראות תעודת כשרות של הרבנות הראשית או הבד"צ).

 

ביום חמישי ב-19:00 יש כנס להכשרת "מגייסים" לפרויקט (אנשים שיעברו בין בתי העסק וישכנעו אותם למה זה כדאי). הכנס ייערך ב"ישיבה החילונית" ברחוב לוינסקי, פינת יסוד המעלה. לפרטים נוספים תוכלו לפנות למיכל, בטלפון 052-6071158

נכתב על ידי , 14/11/2006 14:12   בקטגוריות על הדרך, בעיית הפליטים  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ס. אורי ב-19/11/2006 20:20



Avatarכינוי: 

בן: 49

תמונה




25,267
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לס. אורי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ס. אורי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)