לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

אורי סבח והסוכנויות


עורך טקסטים ביום, מלהג על תיזות לא גמורות בלילה

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2007

תיק סגור (באיחור של 4 שנים)


היום סיימתי לצפות בסדרת הטלוויזיה המצוינת "תיק סגור". מאז שהתנתקנו מהכבלים אני לא צופה כל כך בטלוויזיה, אבל לפני חודשיים התחברתי ל-eMule ומאז אני צופה באמת בטלוויזיה איכותית - סופרנוס, תיק סגור. אז מה אם מדובר בסדרות שירדו לפני שנים מלוח המשדרים? דברים טובים שורדים יותר (כמו שדברים זולים עולים פחות), והרבה יותר נחמד לראות טלוויזיה בלי פרסומות, בלי קדימונים, במנותק ממהדורות החדשות.

הפרק האחרון של "תיק סגור", ששודר לראשונה אי פעם ב-2003, התלבש מצוין על סיומו של השבוע. כמו כל אמנות טובה הוא הקדים את זמנו. שבוע שגרתי של 2007, שנפתח בשערורייה של דו"ח על שחיתות במשטרה, עם סיפורים "מסמרי שיער" על פושעים ושוטרים המשתפים (אולי) פעולה, והסתיים בקול ענות חלושה של עסקת טיעון עם אותם פושעים, הפעם בתפקיד נאשמים ברצח שהורשעו לבסוף רק בקשירת קשר. באמצע השבוע היה גם סיפור על שני ליצנים שנרצחו באמצע הופעה בקרקס, אבל זה היה בקולומביה, אצלנו לא קורים דברים מטורפים כאלה (אתם חושבים שהם הסתכסכו עם איזה ארגון אנטי-ליצני קיצוני?).

דיר בלאק
"אמרתי לך שלא תנסה את הקטע של הליצן, או לא אמרתי לך?!"

הפרק האחרון של "תיק סגור" מזכיר את סיפורי ועדת זיילר, רק מן הצד ה"טוב" של החוק. ב"תיק סגור" הטובים (השוטרים) עדיין טובים והרעים עדיין רעים. אבל גם בסדרת הטלוויזיה עבריין מצליח להתגנב לבית חולים כדי לנסות ולחסל מישהו שהוא לא חפץ ביקרו, וגם בסדרת הטלוויזיה מפנים לרגע זרקור על מה שקורה באזור הדרום, בשיכונים ובבלוקים של באר שבע. אחד האנשים שקיבלו קרדיט תודה בפרק האחרון היה מפקד מחוז הדרום ב-2003, ניצב יצחק אהרונוביץ' (ח"כ יצחק אהרונוביץ' בשבילכם ב-2007).
גם הוא מופיע בעמודי הדו"ח.

מפקד מג

ח

למי תודה, למי ברכה? למפקד מג"ב לשעבר (מימין) ולח"כ של ישראל ביתנו (משמאל)
אגב, בתולדות מפקדי מג"ב הוא מופיע מימין לישראל סדן, שירצה שמונה חודשי מאסר בכלא בשל שוחד, ומעל לרב-גונדר יעקב גנות, המפכ"ל הבא (אולי).



אבל הפרק האחרון של "תיק סגור" לא התאים לשבוע שהסתיים רק בגלל דו"ח זיילר. שרתה עליו מין תחושה של סוף עונה, קצת עצבות (מפקד היחידה נורה 3 פעמים ולא בטוח אם ייצא מזה), קצת הרהורים (מדמוני מסביר לבּני שיש משמעות למלים בעוד שבּני מתעקש שאלוהים לא מקשיב לנו), הרבה חוסר צדק (הרעים ממשיכים להסתובב חופשי, הטובים נותרים חסרי אונים, התמימים פחות או יותר חוטפים ואנחנו לא ממש בטוחים, כמו במציאות, מי שייך לאיזה קבוצה). בקיצור - הוא מתאים לכל שבוע.

אולי חוסר האונים שבמלחמת המעמדות הבלתי נפסקת גורם לי להרגיש קצת עייף ומתוסכל. אולי זה דווקא האופק הבהיר (והקר) של השבוע הבא - נסיעה לפראג עם מורן - שמאפשר לי לנוח לרגע מהריצה המטורפת בין משמרת למשמרת, ולחפש משהו יותר משמעותי מכותרות שמתחלפות כל שעתיים.

בקיצור - "תיק סגור", היא כנראה באמת אחת מסדרות הטלוויזיה הכי טובות שלא ראיתי (עד השבוע).



אז בשבוע הבא אני בפראג. נוסע להתחתן עם אשתי, כמו שאמרתי היום למישהי בעבודה. מוזר, לא? שצריך לנסוע לפראג כדי לקבל אישור כתוב מעיריית פראג על נישואים שנעשו בעצם בארץ, אבל עם הרב "הלא נכון" מבחינת מדינת ישראל. מה זה פה? רפובליקת בננות?
נכתב על ידי , 22/2/2007 22:15   בקטגוריות הארץ, קרקס, טלוויזיה, חתונה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בן: 49

תמונה




25,267
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לס. אורי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ס. אורי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)