לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

אורי סבח והסוכנויות


עורך טקסטים ביום, מלהג על תיזות לא גמורות בלילה

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2007

ידי לא לחצה על ה-Enter


התלבטתי קלות אם לכתוב את הקטע הזה, אבל החלטתי שכדי להרגיש טוב יותר אני צריך להוריד את זה מעצמי. משמרת הבוקר שלי הסתיימה היום בדיוק לאחר שבשעה 16:00 עלתה הידיעה החשובה על ברית המילה שנערכה לבנו של רוצח ראש הממשלה, כך שאני "חתום" על העלאת הידיעה העקרונית הזו כידיעה השלישית באתר. אני רוצה להיות חתום גם על טקסט אחר. רק רציתי לציין שלא אני הייתי זה שלחץ על ה-Enter שהעלה את ידיעת ברית המילה. הענקתי לגלגל השיניים שמעלי את הזכות לעשות זאת (אני בורג, הוא גלגל. מדובר במערכת הירארכית).

בערב הלכתי לערב שאירגנה תנועת "לוחמים לשלום" בתיאטרון תמונע. ישראלים ופלסטינים ציינו 12 שנה לרצח יצחק רבין, שהיה רמטכ"ל מלחמת ששת הימים, ראש הממשלה כשהקימו את ההתנחלויות הראשונות של גוש אמונים, שר הביטחון שהורה "לשבור ידיים ורגליים", וגם חתם על הסכם אוסלו. לא דיברו שם על תנאי הכליאה של הרוצח, לא דנו באשתו ובבני משפחתו, ולא הובעה ביקורת על בית המשפט שהעז לאשר את עריכת הברית. דיברו על הכיבוש, על הרג ועל טרור, על ילדים שמתו, ועל לוחמים שהחליטו להניח את הנשק ולדבר עם הצד השני. כמו רבין.

היה מצמרר לשמוע את בסאם עראמין, החבר בתנועה, שבתו עביר נהרגה לפני תשעה חודשים מירי שוטרי מג"ב בענתא. לעומת זאת היה נחמד להבין את הערבית המדוברת ולגלות שהייתי יכול להיות מתורגמן יותר טוב מאלה שעמדו על הבמה. נהניתי אפילו מדייויד ברוזה, שבדרך כלל אני לא אוהב לשמוע, מבצע את השיר "אל תתנו להם רובים" (מלים: נתן אלתרמן). אבל כשיהלי סובול שר את "לא יכול בלי זה" והסביר שגם המלחמה והאלימות היא התמכרות, הבנתי שגם העיסוק בחיוך של יגאל עמיר הוא סוג של התמכרות פרוורטית של התקשורת ושל הציבור שצורך את התקשורת.

יש אדם מכור לנשים נשים נשים.
יש אדמה מכורה לנושים נושים נושים.
יש אשה מכורה לגברים גברים גברים.
יש אש מכורה לבנזין וגפרורים.
יש המכורים לטיפה המרה.
יש המכורים לדקירה הקרה.
אני עצמי מכור לחתיכת חשיש
כמו שקורא עיתון מכור לדם בכביש.
(מאיר אריאל - "נרקומן ציבור")

נשאלת השאלה: האם קורא העיתון מכור לדם בכביש, או שאלה דווקא כותבי העיתון המכורים לדם בכביש? הכותבים יגידו שזה מה שהקוראים מחפשים. הקוראים יגידו שזה מה שמוכרים להם. מי צודק?
נכתב על ידי , 4/11/2007 23:52   בקטגוריות הארץ, שלום, עיתונאים קטנים שלי  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עופר ב-7/11/2007 15:24



Avatarכינוי: 

בן: 49

תמונה




25,267
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לס. אורי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ס. אורי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)