לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

אורי סבח והסוכנויות


עורך טקסטים ביום, מלהג על תיזות לא גמורות בלילה

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

שקשוקה דמוקרטית


בשבוע שעבר ראיתי סוף סוף את "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל. כרגיל, אני מאחר להגיב או לכתוב בבלוג זה - תיכננתי להעלות פוסט לרגל יום התקשורת הדמוקרטית שצוין ביום שבת, ולחבר בלינק לאתר שקוף, אבל איחרתי את  המועד.

ובכל זאת - עצלנות אינה סיבה מספקת לדחיית משימות, אז אני אכתוב את מה שהיה לי להגיד, ואשאיר גם את הלינקים.



שיטת השקשוקה הוא סרט חשוב, שכדאי שכל אזרח יצפה בו. גם מי שלא חושבים שמדינת ישראל מכרה נכסים חשובים לאנשי עסקים ממולחים תמורת נזיד עדשים צריכים להכיר את העובדות. כך, למשל, גיליתי שהצעת התרומה של סמי עופר למוזיאון ת"א, לא כללה רק דרישה לשנות את  שמו של המוזיאון, אלא גם להוסיף הערה בטאבו שהיתה מעניקה למיליארדר הנדיב זכויות נדל"ניות במוזיאון העירוני. כך גיליתי גם שיונה יהב, ראש עיריית חיפה, חושב שאין בישראל שום בעיה של הון ושלטון, ושהכל בסדר עם המפעלים המזהמים של האחים עופר במפרץ חיפה.

אני מציין דווקא את שתי העובדות האלה, כי חשוב שתושבים העומדים להצביע בבחירות לעיריות בחודש נובמבר ידעו מה עמדתם של נבחריהם בנושאים האלה. רון חולדאי לא פשפש בציציותיו של עופר - הוא שמח לקבל את התרומה שלו מבלי לבדוק מה המשמעות שלה. גם יונה יהב שמח לקבל תרומות מעופר, במקום להילחם על החמרת האכיפה נגד הזיהום שנפלט ממפעליו.

צריך לראות את הסרט, גם אם הוא לא נטול בעיות. הבעיה העיקרית לדעתי היא העיסוק הרב מדי במיקי רוזנטל האיש ובקשיים שלו להכין את הסרט. המעקב אחר חייו האישיים של רוזנטל קצת מוציא את הסרט מפוקוס. אבל הסיפור האישי של רוזנטל הוא גם הסיבה שחשוב לראות את הסרט. נציגיהם של סמי עופר ועידן עופר מצליחים בינתיים למנוע את שידור הסרט בערוצי הטלוויזיה בישראל. הם הגישו תביעת דיבה נגד רוזנטל עוד לפני שראו את הסרט. הם מאיימים על גורמים שמתעניינים בשידור הסרט ומבהירים להם שהמחיר על שידורו עלול להיות גבוה במיוחד - דיונים משפטיים ארוכים ויקרים.

בינתיים אפשר לצפות בסרט בסינמטקים, או לרכוש את הדי.וי.די תמורת 50 שקל. אני חושב שכרטיס (35 שקל) או דיסק די.וי.די יכולים להיות תרומה נכונה - לאו דווקא למאבק נגד האחים עופר, אלא גם לתמיכה בזכות הביטוי ובזכותנו כאזרחים ליהנות מתקשורת חופשית. (ובהערת אגב - המאבק לא צריך להיות נגד משפחת עופר, אלא נגד מדינת ישראל, שרי האוצר שלה ופקידי הממשל שלה, שהעניקו לאנשים פרטיים הטבות ומתנות על חשבוננו).

ואחרי שצפיתם בסרט, בקרו באתר "שקוף". האנשים שם רוצים לנסות ולפתור בדיוק את הבעיה הזו - אי היכולת של כלי התקשורת להציג סרטים כמו זה של רוזנטל באופן חופשי. העובדה שאין מקום לדיון אמיתי ומעמיק בנושאים חשובים כמו איכות סביבה, תקציב המדינה, הפרטה. אפשר לבקר, אפשר לתרום, אפשר להצטרף לעמותה, אפשר להתנדב לכל מיני פעילויות חשובות. ואפשר לשלוח את הלינק הזה הלאה לאנשים נוספים.
נכתב על ידי , 20/10/2008 21:30   בקטגוריות עיתונות, מיקי רוזנטל, תל אביב, חיפה, רון חולדאי, יונה יהב, שיטת השקשוקה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Avatarכינוי: 

בן: 49

תמונה




25,267
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לס. אורי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ס. אורי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)