לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

אורי סבח והסוכנויות


עורך טקסטים ביום, מלהג על תיזות לא גמורות בלילה

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: `. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הצעות עבודה אטרקטיוויות


בעקבות החדשות המרעישות שכבשו את צהובוני ארצנו - על בתליאל הקטנה ועל הוריה, שנטרפה עליהם דעתם בוורנאסי הקדושה שעל גדות הגנגס המזוהם - רציתי להציע את עצמי למשרה שעדיין לא אוישה:
כתב ערוץ 2 / ערוץ 10 / הארץ / ידיעות אחרונות / מעריב בהודו

תחשבו על זה: כמה ישראלים מטיילים בהודו בכל רגע נתון? אלפים? עשרות אלפים? לכל אחד מכלי התקשורת הנ"ל (כמעט) יש כתב בשרון, נניח. אתם רוצים לומר לי שכתב בהודו לא יכול להביא סיפורים מעניינים יותר מהכתב בשרון (no offence לחבצלת השרון)? מה גם שהתקשורת הישראלית מחפשת את הסיפורים המעניינים / עצובים / מרגשים. הישראלים בהודו טובים בייצור כותרות כאלה.

אני מביא אתי ניסיון בכתיבה, ניסיון בעריכה, ניסיון בפסיכוזות על גדות הגנגס. מה אפשר לבקש יותר?



אם אתם לא מתעניינים בהודו, אני מוכן להיות השליח בצפון אפריקה. אל-קאעדה פועלים גם שם, לא רק בבאלי. כותרות עיתוני אלג'יריה דיווחו על 72 הרוגים ו-200 פצועים בהתקפות הטרור באלג'יר. זה אולי פחות מעניין מחשפניות בסאבווי של ניו-יורק (גיא זוהר הקדיש דקה שלמה לחשפניות, 15 שניות בלבד לאלג'יראים שקיפחו את חייהם במלחמה נגד הטרור), אבל מישהו צריך לעשות את העבודה העיתונאית המשעממת, לא?


נכתב על ידי , 12/12/2007 02:21   בקטגוריות לחם עבודה, עיתונות, הודו, השבוע באלג'יריה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על פלשתינאים, פלסטינים, אלג'יראים ושאר יהודים


כל פעם שאני צריך לכתוב "פלשתינאים" במקום "פלסטינים", או מדינה "פלשתינית" במקום מדינה "פלסטינית", אני מזכיר לעצמי שאני עושה את זה רק בגלל "הכללים", ולא בגלל שזה נכון. שמעון שמיר הסביר שוב למה צריך לכתוב פלסטין במקום פלשתין / פלשתינה, אחרי שכבר כתב על זה לפני יותר משנה ב"עין השביעית". הפלסטינים עצמם כותבים "פלסטין" והוגים "פלסטין" (ב-פ' רפה וב-ט' נחצית), אז למה לכפות עליהם תעתיק שמקורו בפלשתינה-א"י? בעצם, יש כל כך הרבה דברים אחרים שאנחנו כופים עליהם, אז מה זה כבר תעתיק מוטעה?

אתמול במהלך המשמרת גיליתי שג'ילו פונטקורבו מת. הוא היה הבמאי של "הקרב על אלג'יר", סרט מעולה על פרק של מלחמת אלג'יריה, שכלל פיגועי טרור בבתי קפה, מחסומי צבא בלב ערים ערביות, מחבלות שמעבירות חומרי נפץ מתחת לשמלותיהן, מעצרים המוניים של ראשי התנועה הלאומית, קצת עינויים. אתם יודעים, כל החומרים שאנחנו מכירים גם מהצד הזה של הים התיכון. פונטקורבו היה קומוניסט, יהודי, איטלקי, לא בהכרח בסדר הזה והסרט שלו הוא כל כך טוב, שגם ארגוני גרילה (לוחמי חופש / טרוריסטים / תשתמשו באיזה תעתיק שבא לכם) וגם בפנטגון משתמשים בו כדי ללמוד על מלחמות אנטי-קולוניאליסטיות (מישהו אמר עיראק? שמעתי כאן עזה?).

עכשיו כשהוא מת, וגם התיזה האלג'ירית שלי מאופסנת בארון, אולי אני צריך לחפש איזה עותק מחתרתי של הסרט ברשת.

בינתיים - יש לשמוח! בפקודה!
נכתב על ידי , 14/10/2006 12:05   בקטגוריות הארץ, בעיית הפליטים, השבוע באלג'יריה, סרטים  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יניב גבאי-מילר ב-16/10/2006 20:11
 



"הנסיגה הישראלית מעזה היא ניצחון גדול לעמי ערב"


הנסיגה הישראלית מרצועת עזה מפארת את "תחיית העם הפלסטיני" ומהווה "ניצחון גדול" לעמי ערב, כך העריך אתמול פרשן הרדיו האלג'ירי. "הנסיגה מעזה היא ניצחון גדול ותאריך משמעותי בהיסטוריה של עמי ערב. מעל לכל, היא מציינת את תחייתו המופלאה של העם הפלסטיני באדמה זו, הקדושה לכל המאמינים באל אחד", הוסיף. העם הפלסטיני "גילה התנגדות אמיצה ביותר. התנגדות זו היא מיוחדת, מכיוון שמעולם לא היה עם כזה, אשר ראה את כל הכוח שבעולם וכל הקשרים שבעולם קמים מולו, מעולם לא עמד עם, שאכן מבחינת שורשיו הוא קרוב כל כך לכל הנביאים, במבחן כל כך קשה", אמר פרשן הרדיו. הפרשן ציין גם כי "מאז שאלג'יריה זכתה בעצמאותה, זו הפעם הראשונה שעם ערבי הצליח במאבקו לשבור את עול הכיבוש".

"היום, 17 באוגוסט 2005, הוא 5 ביולי 1962 [יום העצמאות האלג'ירי] נוסף", הדגיש הפרשן, והעריך כי "אלג'יראים רבים חשים כך ללא ספק, כאשר לרגע מאגי אחד, המתרחש פעם אחת בלבד בחייו של עם, מאירה הבטחה שגורלו לא יחמוק עוד מידיו לעולם".

 


 

לכבוד שבוע ההתנתקות שעבר והשבוע שיבוא, תרגמתי קטע שהתפרסם ביום רביעי האחרון, 17/8/2005, בעיתון El-Moudjahid, שיוצא לאור באלג'יריה על ידי ה-FLN, חזית השחרור הלאומית. בעבר ה-FLN הנהיגה את המלחמה נגד הצרפתים (1954-1962), ושלטה באלג'יריה עד מלחמת האזרחים שפרצה בסוף שנות השמונים. היום היא עוד אחת מהמפלגות המתחלקות בשלטון.

כמובן שמערכת הבלוג לא אחראית על דעות המתפרסמות בבלוג.

זו ההתיחסות היחידה שמצאתי בעיתונים אלג'יראיים לנושא הנסיגה מעזה, שגם הזכירה את הסיפור האלג'ירי. מעניין אגב לראות מה כתבו על הנושא בצרפת. ב"הארץ" פרסמו כבר משהו על סיפור הנסיגה מעזה מזווית אלג'יראית-צרפתית-יהודית.

נכתב על ידי , 21/8/2005 00:22   בקטגוריות השבוע באלג'יריה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חדשות מאלג'יריה


עד שאעשה סדר בבלוג, ואוסיף את סיכומי השבוע האחרון (הבטחתי סיכומים שבועיים), אני צריך לעדכן אתכם בחדשות באלג'יריה.

זה לא ממש חדשות, אבל בגלל שזה קשור לתיזה שלי אז הנה לינק לסיפור מעניין. קבוצה של כ-130 יהודים ממוצא אלג'ירי המתגוררים בצרפת ביקרה לאחרונה באלג'יריה, וזכתה כנראה לקבלת פנים חמימה. לא מצאתי אזכורים לכך בעיתונים אלג'יראיים מאלג'יריה, אבל האמת היא שגם לא חיפשתי יותר מדי. אם אתם שמעתם על משהו שקשור לזה, אנא שילחו לי לינקים והודעות, אני מחפש עוד חומר מעניין לתיזה.

אז הנה הלינק לאלג'יריה

 

ואולי אני צריך לפתוח פינה - השבוע באלג'יריה?

נחשוב על זה.

 

בינתיים לילה טוב.

נכתב על ידי , 2/6/2005 23:42   בקטגוריות השבוע באלג'יריה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני ב-4/6/2005 19:24
 



Avatarכינוי: 

בן: 49

תמונה




25,267
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לס. אורי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ס. אורי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)