לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

אורי סבח והסוכנויות


עורך טקסטים ביום, מלהג על תיזות לא גמורות בלילה

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

האם השיחות של בשארה עם החיזבאללה היו כל כך מסוכנות לביטחון המדינה?


אני לא מתכוון להגן על הלאומן, הבוגד (לכאורה), הסייען לאויב (לכאורה) הזה.

רק הערה קטנה אחת - אם באמת המידע שבשארה מסר היה כל כך מסוכן, ופרסומו נאסר על ידי הצנזורה, ואם אכן שרותי הביטחון של ישראל האזינו לכל או לרוב שיחותיו של בשארה עם האויב (חיזבאללה וגורמי מודיעין נוספים) - מדוע הם לא הפסיקו את התקשורת הזו תוך כדי המלחמה?

אתם באמת מאמינים ששב"כ, שמדינתו נמצאת במלחמה, שיודע שיש סוכן המשתף פעולה עם האויב ומשוחח עם אנשי מודיעין של האויב באופן סדיר, יכול להרשות לעצמו ששיחות כאלה יימשכו בלא הפרעה?

אז שוב - יכול מאוד להיות שבשארה הוא בוגד, ואפשר שהוא גם קיבל סכומי כסף נכבדים תמורת הבגידה הזו. אבל להגיד שהמידע שהעביר סיכן מאוד את ביטחונה של ישראל נראה לי קצת מופרך.

ואולי בעצם מדובר בעוד מחדל מודיעיני, שעל ועדת וינוגרד לחקור גם אותו - כיצד לא טיפלו שירותי ביטחון הפנים של ישראל במידע על בגידתו של בשארה, ומדוע לא הודיעו לו / רמזו לו שמאזינים לשיחותיו, כדי שיפסיק למסור את המידע המסוכן כל כך לאויב?
נכתב על ידי , 2/5/2007 17:26   בקטגוריות Azmi Bishara, מלחמה, עזמי בשארה, שב"כ  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תום ב-2/5/2007 22:38
 



מה שאסור להגיד בישראל אבל שודר הערב בכל העולם מפי עזמי בשארה


כשירות לציבור לחברי הבלוגוספירה, הנה תרגום חלק מראיונו של עזמי בשארה הערב ב"אל-ג'זירה", כפי שתומלל באתר ערביי48, המזוהה עם מפלגת בל"ד:

"תאר לך שיש לך חברים בכל העולם הערבי, שפרצת את המצור, ומאזינים לשיחות שלך ואומרים שמסרת ידיעות לאויב בזמן המלחמה. הם רוצים שמנהיגות (ערביי ישראל) תתנהג כמו ילדים קטנים". בשארה אמר עוד כי הדימוי שהוא מציע לסיפור הוא דימוי של פטריוט פלסטיני ערבי המאמין בדמוקרטיה, שבהדרגה הגיעו למסקנה כי צריך לקשור את הקו שלו, התומך בהתנגדות (مقاومة - התנגדות לכיבוש) ומתנגד לתוקפנות נגד לבנון, עם אישומים ביטחוניים. לגבי החקירה עצמה אמר בשארה: הייתי בשתי חקירות, שמעתי את השאלות והופתעתי מהיקף ההאשמות. הכחשתי את האשמות.

עד כאן דברים אשר שודרו בערוץ הערבי הפופולרי ביותר אל-ג'זירה, הם מופיעים באתר אינטרנט ישראלי, אבל אסור לתרגם אותם לעברית, בגלל צו איסור פרסום תמוה. החברים ב"הארץ", למשל, תרגמו את החלקים המעניינים האחרים בראיון, ולגבי הפסקה הקודמת הסתפקו במשפט: בראיון התייחס בשארה לאופי החשדות נגדו, ואולם צו איסור פרסום מונע את פרסום הדברים. גם ב-Ynet לא אמרו את המלים "מסירת מידע לאויב בזמן מלחמה" או "מאזינים לשיחות שלך". אפשר להבין, גם אני לא הייתי רוצה להסתבך עם האח הגדול.

המשטרה והשב"כ החליטו שלדוברי עברית היושבים בארץ אסור לדעת מה שיודע כבר החשוד (שישב כנראה בחקירה), שיודעים כל שכנינו, שיודעים כל אזרחי העולם. אני בטוח שגם אנשי חיזבאללה והמודיעין הסורי יכלו לצפות בשידור באל-ג'זירה. אז למה לקורא העיתונים הישראליים אסור לדעת מה שודר הערב באל-ג'זירה?
נכתב על ידי , 15/4/2007 23:05   בקטגוריות הדלפות משולחנו של עיתונאי קטן, חירות, מלחמה, ערבית, פוליטיקה, עזמי בשארה, Azmi Bishara, שב"כ, סודי ביותר  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ס. אורי ב-26/4/2009 23:38
 



Avatarכינוי: 

בן: 49

תמונה




25,267
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לס. אורי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ס. אורי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)