לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

אורי סבח והסוכנויות


עורך טקסטים ביום, מלהג על תיזות לא גמורות בלילה

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אני רוצה גם - חופצנות וחוצפנות


האופנוען חבט בחלון מכונית (הליסינג, כנראה). הבוּמים הצליחו להגיע אלי, למרות שחלונות המכונית שבה נסעתי היו סגורים. אפשר היה לראות שהוא כועס, זועם על הנהג, שכנראה "חתך" אותו בכביש קודם לכן. הוא עיקם את המראה הצדית, בעט בדלת, הכניס עוד אגרוף.

אני הגעתי למקום שניות אחרי שהתקרית החלה, ולפני שהספקתי להבין מה קורה יצא נהג מאחת המכוניות שעמדו בצומת בהמתנה לאור ירוק, תפס את האופנוען, שלף תעודה מהכיס ומכשיר קשר מהמכנסיים ונראה היה שהוא קורא לתגבורת. כנראה שוטר בבגדים אזרחיים.

כל אותו הזמן נהג המכונית הסתגר במכוניתו, חלונותיה סגורים, הדלתות היו נעולות. אם אני זוכר נכון, האופנוען בדק גם את הנתון האחרון - ניסה לפתוח את דלת הנהג, אולי רצה לסגור איתו חשבון, ולא רק עם שמשות הרכב.

זו היתה הסצינה שאיתה פתחתי את שבוע העבודה האחרון. שלושה גברים מכים זה את זה, זועמים זה על זה. מחצינים את התסכול שלהם מהפקק, מהעומס על הכביש, מחוסר הזמן, מהאיחור לעבודה. ואולי את התסכול שלהם מעצם היות הכביש, מעצם היות העבודה, מעצם היות הזמן מתקדם לו, מתבזבז לו, ובעיקר מהזולת שתקוע להם באמצע הדרך.

(וכמובן שזה מזכיר בית של מאיר אריאל באחת הגרסאות של עברנו את פרעה. זה קצת ארוך, אז תחזיקו מעמד [הרי עברנו את פרעה], ובעיקר - זמזמו את המנגינה ברקע):

אני יודע? תראו, יש לפעמים מצבים, אתם יודעים
שבן-אדם
פוגש בן-אדם
הם מחליפים דעות
ולפני שאתה יודע מי ומה, הם מסתייפים
ולפני שאתה יודע מה ומי...
אז אני שואל את עצמי מה... מה בעצם
יוצא לי מכל זה... אבל
עברנו את פרעה, כן
אז נעבור גם את זה, חברים. תראו חברימלאך,
מה אתם חושבים לעצמכם,
מי יכול לקחת את כל זה, מי יכול לשאת את זה
ה-
נוכחות הזאת של הזולת עם
העמדה האחרת שלו
הוא לא חושב כמוני
הרי הייתי יכול לשפך את דמו
אז באמת לפעמים זה צועק, זה מתפוצץ
בחזה, אה?
כן, אבל עברנו את פרעה - נעבור גם את זה


***

אחרי שהשוטר-אזרח בלם את התקפות האופנוען הציץ ראשו של נהג המכונית מהחלון והוא צעק על האופנוען בחזרה. לא הספקתי לשמוע מה הם אמרו זה לזה, האור ברמזור התחלף לירוק והמכוניות שהיו תקועות בצומת מיהרו לעקוף את הרכבים של המעורבים בקטטה כדי להספיק להגיע בזמן לעבודה. נראה היה שלכולם אצה הדרך להיבלע בחניונים התת-קרקעיים של בנייני המשרדים ברמת החי"ל. פתאום כל אחד התגעגע לפינת הקיוביקל שלו, כאילו זה הדבר שהוא הכי צריך ביום ראשון על הבוקר. רק אל תפריעו לי את הסדר המוכר והאהוב עם איזה זולת שנמרח על שמשת הרכב שלי (טוב, לא שלי - של הליסינג).

גם אני מיהרתי לעבודה, להמשיך את מלאכת השיטור היומיומית שאני מנהל מול כל מיני טקסטים שעומדים בתור כדי שיפרסמו אותם באינטרנט. אבל בשתי הדקות שנותרו עד שמצאתי מקום חניה חשבתי שאני מבין ללבם של כל אחד משלושת המעורבים בקטטונת הזו. יש רגעים במהלך נהיגה בכביש שבהם אני מוכן לרצוח את אחד הנהגים האחרים. ויש רגעים שבהם אני מאחל לאופנוענים שחותכים אותי מימין אלף ואחת מיני מיתות משונות מתחת לגלגלי משאיות בגדלים שונים. ויש רגעים שבהם פשוט מתחשק לי לאזוק את כל האנשים שמעצבנים אותי, ולעצור אותם בעוון התנהגות שאינה הולמת אף אחד.

אבל בעיקר הבנתי שגם אני חי עם כמה תסכולים שבדרך כלל אין להם פתרון: במרוץ אחר הזמן שאף פעם לא מספיק, בחישובי "כמה כסף צריך כדי לרכוש את החפץ הנחשק הבא" (כעת על הפרק - EEE PC או MSI Wind), בעצבים על האנשים שמסביבי - נהגים בכביש, עמיתים בעבודה, חברים או בני משפחה.

אז עד הפוסט הבא, בתקווה שיהיה קיץ שפוי, אני רוצה להקדיש לשלושת הנהגים מיום ראשון את השיר הבא:



נכתב על ידי , 29/7/2008 23:03   בקטגוריות מאיר אריאל, זה פה ממש ממול, השבוע בתל אביב, זמן, על הדרך  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ALYSONBurch25 ב-3/3/2012 16:30
 



זה ייגמר בדם (ארה"ב 2007) בימוי: פול תומס אנדרסון


זהירות - ספוילר (ספוילרצ'יק, למען האמת)!!

בשנת אחת לבלשאצר מלך בבל

חזון בחלום ראה דניאל
ותעלינה ארבע חיות גדולות מהים
וכל חיה מסמלת מלכות בעולם
(חית הברזל, מאת מאיר אריאל)

מה ההבדל בין נביא אמת לנביא שקר? דניאל פליינוויו (שאותו מגלם דניאל דיי לואיס) חושב שהוא "ההתגלות השלישית". ב"זה ייגמר בדם" הוא מסיים בדם את יחסיו עם חוזה/הוזה אחר, איליי סאנדיי מ"כנסיית ההתגלות השלישית", שבטוח שישו מדבר אליו בלילה ומוסר לו הוראות הפעלה לגירוש שדים, רוחות ומחלות. איליי (אלי בעברית) מדבר על התגלות אלוהית, אבל דניאל לא מתעניין באלוהים או בכנסייה. הוא ארצי הרבה יותר – מתעסק בחומר שנמצא מתחת לקרקע.

ההבדל בין נביא אמת לנביא שקר לא קשור לאישיותם אלא לנבואותיהם. נבואותיו של נביא האמת מתגשמות, בניגוד לאלה של נביא השקר. זה כל ההבדל. פליינוויו ידע לפני כולם מה יהיה ערכו של הנפט ורכש בארות נפט במחיר מגוחך. היום, כשחבית נפט עולה 110 דולר, ברור מדוע בעימות בין איש הנפט לבין איש האלוהים גבר החומר על הרוח.

"זה ייגמר בדם" הוא סרט מופתי. לדעתי הוא טוב הרבה יותר מ"ארץ קשוחה" של האחים כהן, שנראה קליל לעומת הסאגה התנ"כית שבה עסקינן (טוב, לא קליל. ב"ארץ קשוחה" יש לדעתי יותר גופות. אז נגיד רק ש"ארץ קשוחה" פחות כבד). קראתי את הביקורות והדיונים על "זה ייגמר בדם" אצל יאיר רוה, בעין הדג, וגם באתר המילק-שייק-אי המצוין שנקרא על שם קטע ממונולוג הסיום של דיי לואיס. אין לי הרבה מה להוסיף על המשמעויות התנ"כיות, הפוליטיות, החברתיות, הפסיכולוגיות והאמנותיות של הסרט (לכו לראות!!).


זמן = כסף = זהב = נפט = אנרגיה = מסה

אתם יודעים - Money, so they say, is the root of all evil today. אבל אם זמן זה כסף, וכסף זה זהב, וזהב זה נפט, ונפט זה אנרגיה, ואנרגיה זה מסה - קיבלנו בעצם שזמן זה מסה. לא יודע מה יצא מזה ומה מקדמי החיכוך, אני רק מעלה רעיונות.

מה שבאמת מעניין זו השאלה מי הם נביאי השקר של ימינו אלה, ובעיקר מי הם נביאי האמת? המאה ה-20 היתה המאה של הנפט, הכסף והחומר. מה יהיו האלילים של המאה ה-21? מידע? קשרים? קישורים? אוויר נקי? מים לא מזוהמים? אולי כלום? (כריס אנדרסון, למשל, חושב שחינם זה היקר החדש, משהו בסגנון Less is More).

בכל מקרה, גם כשייגמר הנפט ובני האדם ימשיכו לריב על כלום (או על מהו מנוע החיפוש המושלם), נראה לי שהסוף יישאר דומה - זה עלול להיגמר בדם.

חית המתכת חית הברזל
לכל מקום יגיעו יונקותיה
שלטון המתכת מלכות הברזל
בני אדם טיפות של דם בקסקסיה
נכתב על ידי , 12/3/2008 22:48   בקטגוריות סרטים, זה ייגמר בדם, פול תומס אנדרסון, זמן, כסף  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ס. אורי ב-13/3/2008 11:38
 



זמנים טובים, זמנים רעים


הקיץ הגיע. זה בערך הדבר הטוב היחיד שאפשר לומר על השבוע שעבר.
אז נסתפק בזה:


לחיי הימים הארוכים והשרוולים הקצרים.




נכתב על ידי , 8/3/2008 22:49   בקטגוריות קיץ, זמן, Led Zeppelin  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Avatarכינוי: 

בן: 49

תמונה




25,267
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לס. אורי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ס. אורי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)