איך לנצל את הזמן נכון ובצורה יעילה בתקופת אבטלה
יום חמישי האחרון היה יום העבודה האחרון שלי, פוטרתי ואני מאושרת.
מאחר וצפויה לי תקופת אבטלה מצד אחד והמון דברים שסוף סוף יהיה לי זמן להתפנות אליהם מצד שני,
החלטתי לנסות לייצר מודל כלשהו לתכנון יעיל של הזמן, כך שאוכל לסמן וי על מרבית המשימות שקבעתי לעצמי אך במקביל גם להנות מהתקופה הזו.
המודל לתכנון זמן בצורה יעילה אך מהנה בשלושה שלבים
שלב א'
קביעת קטגוריות
הסבר: קביעת קטגוריות של תחומים בהם נרצה לעסוק בתקופה הקרובה, מעין ראשי פרקים שימולאו בהמשך.
אלה דוגמאות לקטגוריות שקבעתי לעצמי וכמובן כל אחד יכול לשנות ולהתאים לעצמו
1. כיף
2. מחשב וספרים
3. טלוויזיה
4. חברים ומשפחה
5. בית
6. עבודה
7. יצירתיות
8. התנדבות
9. מחוץ לבית
10. בריאות וספורט
שלב ב'
קיטלוג המשימות תחת הקטגוריות
הסבר: לאחר שהגדרנו את תחומי העיסוק הרצויים, נרשום תחתם את המשימות שנרצה לבצע.
המלצה: להכין רשימה באקסל, כאשר הקטגוריות מופיעות בשורה העליונה ומתחתן המשימות.
דוגמאות:
1. מתחת לקטגורית "כיף" רשמתי – לשחק טקסס הולדם ולנוח וכו'
2. מתחת ל"מחוץ לבית" רשמתי – מוזיאון, הרצאה, סרט, הליכה קצרה וכו'

שלב ג'
קביעת לו"ז
הסבר: עכשיו מה שנותר זה לקבוע את הלו"ז למשימות, הרעיון הוא לשלב משימות מקטגוריות שונות כדי ליצור גיוון.
המלצה: לעבור על הרשימה באקסל ואז להשתמש באאוטלוק לקביעת הלו"ז. רצוי ולהגדיר צבעים שונים לקטגוריות השונות בלוח השנה על ידי "תווית" ואז "עריכת תווית".

הכי קל לתכנן את הלו"ז על ידי כך שמתחילים מדברים קבועים כגון: תוכניות טלוויזיה, חוגים וכו'
לי ברור שמהרגע שאני יושבת מול המחשב די קשה לי לקום, אז מומלץ שאתחיל את הלו"ז בפעילויות שקשורות לניקיון הבית וסידורו.
בהצלחה!