לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


כינוי: 

בת: 48

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2005

החזון של תלמ"ה: הכחדה-מרצון של האנושות


(כז) וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ:  זָכָר וּנְקֵבָה, בָּרָא אֹתָם.  (כח) וַיְבָרֶךְ אֹתָם, אֱלֹהִים, וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ, וְכִבְשֻׁהָ; וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם, וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבְכָל-חַיָּה, הָרֹמֶשֶׂת עַל-הָאָרֶץ.

(ספר בראשית, פרק א')

 

לא מזמן פורסם מחקר מקיף, שהעלה כי פעילויות המין האנושי גורמות נזקים בלתי-הפיכים לתהליכים הטבעיים התומכים בחיים על-פני כדור-הארץ, עד כדי כך שהן מסכנות את יכולתו לקיים את הדורות הבאים.

 

זה אולי ממצא מטריד, אך בוודאי שאינו מפתיע עבור מי שעוקב אחר החדשות על מצב הסביבה – בארץ ובעולם. הנזק נראה בבירור, גם מהחלל. בשנים האחרונות הביאו התחזיות הקודרות הללו לחיבורן של אמנות ותוכניות שונות, להקמת עמותות וגופים ירוקים כאלה ואחרים, ובמקרים מסוימים אף לניסיונות ענישה. אולם בשלב זה נראה כי עוד לא נעשה די, המשרד לאיכות הסביבה מתקשה לתפקד, והשלכות אפשריות לחיי בני אדם כבר הוצגו. (נו, תציצו כבר בלינקים. לא סתם השקעתי באיסוף, זה חלק מהאפקט).

 

אלטרנטיבה אפשרית לניצול וההרס של אקולוגיית כדור-הארץ ולהיכחדותם של מינים רבים של חיות וצמחים מציעה את הכחדתו של מין אחד בלבד: ההומו ספיינס. זהו, פחות או יותר, חזונה של תלמ"ה, או "התנועה להיכחדות מרצון של האנושות" (בשלב הראשון, ככל הנראה, הוחלט להכחיד את אתר התנועה בעברית, אלא אם כן אתם מצליחים לקרוא עברית והבעיה היא רק במחשב שלי).

 

באתר התנועה מוסבר כי "העברה הדרגתית של הגזע האנושי מן העולם על-ידי הפסקה התנדבותית להתרבות תאפשר לביוספירה של כדור-הארץ לחזור לקו הבריאות", וכן מוצג המוטו: "מי ייתן שנזכה לחיים ארוכים, ואז ניכחד".

 

מתנדבי תלמ"ה מתנגדים להכחדה שלא-מרצון של כל מין, ואינם מעודדים הרג, המתת חסד או התאבדות. בניגוד לעמותות מקבילות, כדוגמת "כנסיית המתת החסד", שהמוטו שלה הוא"Save the planet: Kill yourself" - הדרישה היחידה ממתנדבי תלמ"ה היא קבלת ההחלטה שלא להביא ילדים לעולם. תלמ"ה מקבלים לשורותיהם גם הורים, ובלבד שהמצטרפים החדשים יחליטו שלא להגדיל עוד את משפחתם, או ללחוץ על ילדיהם להביא להם נכדים. (דרך-אגב, קיימים גם סרבני-ילדים מטעמי נוחות. יעני, לא סרבנים אידאולוגיים).

 

נראה כי עבור מתנדבי תלמ"ה, המקור הראשי לבעיות סביבתיות רבות הוא שפשוט יש כרגע יותר מדי אנשים בעולם. למעשה, על אף ששיעור הילודה הולך ומצטמצם, ותחזית ריבוי האוכלוסין למשך 50 השנים הבאות יורדת מ- 12 ל- 9 מיליארד, "גודל האוכלוסייה האופטימלי בכדור הארץ", אומר ד"ר ארליך, מרצה ללימודי אוכלוסין ולביולוגיה באוניברסיטת סטנפורד, "הוא 2 מיליארד איש" (אך יש החולקים על כך). מספר האנשים החיים היום בעולם, על-פי הקאונטר האנושי, גדול פי 3 ויותר מהמספר שמציע ד"ר ארליך.

 

נכתב על ידי , 27/11/2005 20:21   בקטגוריות פרויקט החזון  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



62,987
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאולימפיה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אולימפיה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)