לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


כינוי: 

בת: 48

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אין מקום אחר?


 עם הצטרפותן של רומניה ובולגריה לאיחוד האירופי הוחלט לשנות את מדיניות ההגירה לבריטניה.

 

"מנטליות של תושבי אי" או סלקטיביות לגיטימית?

 

ובאותה שעה במקום אחר, אי שם במזרח התיכון...

נכתב על ידי , 28/1/2007 02:13   בקטגוריות הגויים האלה. לך תבין אותם  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בקטנה


אם אומנם תזכה דת הג'דיי להכרה, יוצע לקבוע את הרביעי במאי כיום חגה הרשמי של הדת החדשה.

(שנאמר, May the 4th be with you).  

נכתב על ידי , 3/6/2005 23:19   בקטגוריות הגויים האלה. לך תבין אותם  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קופיקו באנגליה


בבריטניה היום הוא יום הבחירות הכלליות. פרט לעניין (או חוסר העניין) מי ייבחר לראשות הממשלה או מה תהיה ההכרעה בין הלייבור לבין השמרנים (לבין הליברל-דמוקרטים וכו'), כדאי לציין שהיום מתקיימות גם בחירות אזוריות בארבע רשויות מקומיות, ביניהן העיר הרטלפול (Hartlepool), שבצפון אנגליה.

 

זוהי בסה"כ הפעם השניה שבה ייערכו בחירות מקומיות בהרטלפול. הפעם הקודמת היתה ב- 2002, אז ניתנה בפעם הראשונה ההזדמנות לתושבי העיר - כמו גם לתושבי מספר ערים נוספות - לבחור את ראש העיר שלהם, זאת במסגרת תוכניתו של טוני בלייר להאציל את הכוח הפוליטי על-ידי יצירת שכבת שלטון חדשה. (בווילס ובסקוטלנד, למשל, הוקמו במסגרת התוכנית פרלמנטים חדשים – מלבד הפרלמנט הבריטי בלונדון).

 

מלבד ראש העיר המכהן מתמודדים השנה ששה מועמדים לראשות עיריית הרטלפול, ביניהם מועמדי הלייבור והשמרנים וכן מועמדים עצמאיים (הליברל-דמוקרטים לא מציגים מועמד). אבל הסיפור שאני רוצה לספר לכם כעת נפתח למעשה בנקודה הרבה יותר מוקדמת בהיסטוריה של העיר הרטלפול, או ליתר דיוק במיתולוגיה שלה (לפחות, כך אני מקווה).

 

ובכן, האגדה מספרת שבמהלך המלחמות הנפוליאוניות (1800-1815), תושבי העיירה הרטלפול נתקלו במרגל צרפתי. בהתאם לחובתם הפטריוטית הם לכדו את המנוול, ערכו לו משפט מהיר והוציאוהו להורג בתלייה. זה כמובן לא היה מאורע ראוי לציון במיוחד, אילולא היה המרגל הצרפתי לא אחר מאשר... קוף.

כן, כן.

עד היום שרים תושבי העיר:

In former times, mid war an' strife

 The French invasion threatened life

 An' all was armed to the knife

 !The Fishermen hung the Monkey O

 

ככל הנראה מדובר בסוג של עלבון לבני העם הצרפתי. האלטרנטיבה, בואו נאמר, לא בדיוק מחמיאה לתושבי העיר. בכל מקרה, דמות הקוף הפכה לסמל, ושנים רבות לאחר מכן אומצה על-ידי מועדון הכדורגל המקומי (הרטלפול יונייטד). הקוף זכה לשם האנגוס (H'Angus the Monkey), הולבש במדי הקבוצה והפך לקמע שלה.

 

במשך מספר שנים, האדם שלבש את תחפושת הקוף נקרא סטיוארט דרמונד (Stuart Drummond). סטיוארט התגורר עם אמו ועבד במרכז שירות טלפוני (בתור זה שעונה לטלפון ואומר "שלום ותודה שהתקשרת XXX. אני סטיוארט. כיצד אני יכול לעזור לך?"). בשבתות הוא היה מופיע בחליפת הקוף כקמע הרשמי במשחקי הקבוצה שאותה אהד.

 

 

האנגוס הקוף, קמע מועדון הכדורגל של הרטלפול

 

 

יום אחד בתחילת שנת 2002, כאשר הרטלפול עמדה לבחור לראשונה את ראש העיר שלה, נמצאו סטיוארט וחברו הטוב רוני הרניש במשחק כדורגל. הם תהו כיצד תוכל קבוצת הכדורגל הנידחת והאהובה של עירם להתפרסם בתקשורת הלאומית, ואז הועלה לראשונה הרעיון: סטיוארט יציג את עצמו כמועמד עצמאי בבחירות לראשות הרטלפול, בתור האנגוס הקוף. תרגיל פירסום פשוט ובו בזמן בדיחה על חשבון הפוליטיקאים. גאוני.

 

סטיוארט פנה אל יו"ר מועדון הכדורגל של הרטלפול, קן הודקרופט, והציע לו להריץ את האנגוס הקוף כמתמודד במערכת הבחירות, כפרסומת למועדון. הוא ביקש שהמועדון ישלם עבור עמלת הגשת המועמד (£500). הודקרופט הסכים.

 

באפריל, חודש לפני הבחירות, עטה סטיוארט את תלבושת הקוף ועשה את מה שעושים פוליטיקאים שמנסים להיבחר: הסתובב בעיר, לחץ ידיים והבטיח, בעיקר, לספק בננות חינם לילדי בית הספר. אחת המיומנויות שאותן הציג לקהל הבוחרים היתה שהוא יודע לקלל ב- 20 שפות.

 

ואז הוא זכה בבחירות.

 

האנגוס הקוף, ראש עיריית הרטלפול

 

 

ביום הבחירות, בשיעור הצבעה של 30%, זכה סטיוארט ב- 52% מהקולות (יריבו - מועמד הלייבור ליאו גילן, קיבל 48%), וכמו כל אחד אחר הוא היה המום מהתוצאות. כראש עיר הוא ירוויח £53,000 לשנה (משכורתו הקודמת היתה £10,000 לשנה), ויפקח על כ- 3,200 עובדים. הוא ייאלץ להתמודד עם תקציב שנתי של כמיליון פאונד, לנהל בירוקרטיה מוניציפלית של עיר שבה כ- 90 אלף תושבים, ולבנות קואליציה פוליטית ללא כל תמיכה ממפלגה כלשהי.

 

מבוהל מהמשימה שלפניו עשה סטיוארט מעשה, שעד היום הוא מואשם בגינו בהתקפלות (כלומר, בקיפול תחפושת הקוף והחלפתה בחליפת עסקים סטנדרטית): הוא החליט לקחת את תפקידו החדש ברצינות, וויתר על מעמדו כקמע מועדון הכדורגל.

 

הציפיות מסטיוארט, בחור בן 28, פשוט וחסר הכשרה, ידע וניסיון בתחום השלטון המקומי - היו די נמוכות. הוגשו לו מסמך החוקה בן 300 העמודים, המפרט את מערכת היחסים המורכבת של ראש העיר וחברי המועצה, וכן דו"ח בן 50 עמודים אודות 60 החלטות מפתח הדורשות תשומת לב מהירה.

 

ראש העיר הצעיר פנה ללימוד אינטנסיבי של תפקידו החדש. הוא לקח מספר קורסים כדי להתוודע לנושאים השונים והעיד כי לקח לו כשנה-שנה וחצי להיכנס לעניינים. על מנת להבין את בעיית הפשיעה, למשל, הוא בילה מספר שעות בניידת משטרה. "מרתק לראות את הדברים מנקודת המבט שלהם" הוא אמר. "וזה מוזר להיות פתאום פיכח בערב יום שישי בעיר, זה בטוח".

 

הוא הקים קבינט חוצה מפלגות עם ארבעה חברי מועצה של הלייבור, חבר מועצה שמרני, ועם סגנית ראש העיר, סוציאליסטית עצמאית, שעזבה את הלייבור, משום שסברה כי המפלגה נטשה את עקרונות הליבה שלה. הוא החל לטפל בפשיעה, בהתנהגות אנטי-סוציאלית ובנושאים רחבים יותר כמו ניקיון הרחובות ותחזוקת איזורי דיור. היום הוא מצביע על כך שחלה ירידה של 20% בפשיעה הכוללת מאז נכנס לתפקידו ועל שיפור מתמשך בחינוך ובשירותים החברתיים. הרטלפול הפכה בשלוש השנים האחרונות לאחת הרשויות בעלות הביצועים הטובים ביותר בבריטניה.  

 

היום, ראש העיר מעמיד עצמו לכהונה שניה בגיל 31. לאחר שאיפסן את תחפושת הקוף, הוא מתמודד פשוט כסטיוארט דרמונד, בחור צעיר מהעיר. הוא רץ שוב כעצמאי, וטוען שהוא מחויב לתפקיד. אם ייבחר שנית הוא מתכנן לדחוף תוכנית רדיקלית לשינוי מבנה העירייה.

 

 

מקורות: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.

נכתב על ידי , 5/5/2005 18:47   בקטגוריות הגויים האלה. לך תבין אותם  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
62,987
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאולימפיה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אולימפיה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)