לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הרפתקאות הצב-נחש


אח שלי גיבור, In the country

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2004    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

11/2004

בולדוג?


 

הקפוצ'ון והחמור הם, כידוע, שוחרי מיחזור פנאטים. עוד בילדותם, בביקורים אצל סבתא, היו הם לוקחים את שקיות העיתונים שאספה מאז הביקור האחרון ורצים בגילה אל קרן הרחוב, לפח איסוף הנייר הכתום שהציבה האגודה למען החייל. כשגדלו מעט היו לוקחים את הניירות, בקבוקי הזכוכית והפחיות שנאספו בבית, עולים על אופניהם ורוכבים אל מרכז המיחזור ביישובם. מרכז המיחזור היה לא יותר מאשר אוסף פחי זבל, בצבעים שונים, המיועדים כל אחד לסוג אחר של אשפה, שם היה הזוג נפטר ממטענו בתחושת תרומה אדירה. וכאשר, שנים אחדות אח"כ, נבחר הישוב בו גרו לביצוע הפיילוט של תוכנית המיחזור הארצית, לא היה מאושר מהם. בשלב הראשון של התוכנית, התבקשו התושבים להפריד את האשפה היבשה והניתנת למחזור (ניירות, קרטונים, בקבוקי פלסטיק וזכוכית ועוד) משאר האשפה, ולהוציא את הזבל לפחי הזבל הרגילים בימים נפרדים (ראשון וחמישי – אשפה רגילה, שלישי – אשפה למיחזור). בהמשך הותקנו לתושבים פחים עם שני תאים, אחד לאשפה הרגילה ואחד למיחזור, שהקלו על התהליך אף יותר. כיום מפעל המיחזור הינו חלק משגרת החיים ביישוב והוא פורח ומשגשג.

מעט לאחר שהתחיל החמור לעבוד איתי, הוא הבחין בתופעה מפתיעה: החברה צורכת עשרות בקבוקי משקה ביום, אולם אלו נזרקים לפח, משל היו אשפה רגילה. באופן טבעי, הדבר חרה לו, ולכן החליט לקום ולעשות מעשה. בעצה אחת עם נשות המנהלה בחברה הוצב במטבחון פח נפרד, עליו הודבק שלט "מיחזור" בכתב מאיר עיניים. בשיחת החברה הקרובה קיבלו העובדים הסבר קצר על חשיבות המיחזור, בליווי הדגמה כיצד יש לזרוק בקבוק פלסטיק לפח המיחזור ואשפה מסוג אחר לפחים הרגילים. המנקה הונחתה לאסוף את הבקבוקים מפח המיחזור בשקיות נפרדות ועבדכם הנאמן התנדב לקחת את השקיות עימו, ולזרקם לפח איסוף בקבוקים בדרכו הביתה. כמו כל תהליך היסטורי, גם מהפכת המיחזור בחברה לא עברה ללא קשיים.

 

מאת: קפוצ'ון

אל: כולם

הנדון: מיחזור

כזכור לכולכם, התחלנו לאסוף את בקבוקי השתייה בחברה ולהעבירם למיכלי מיחזור. לצורך זה הועמד במטבח פח ייעודי לאיסוף הבקבוקים.

לאחרונה נצפו מספר מקרים בהם הושלכה לפח אשפה (שאינה בקבוקים) ולהיפך - בקבוקים הושלכו לפחים הרגילים.

 

אי לכך, נתחיל במבצע ענישה לפושעים. מי שייתפס בעבירת מיחזור, ייענש באחד מהעונשים הבאים:

 

  • צביעת רגלי המחשבים במעבדה בסיד
  • מיגלור כל הכבלים האופטיים במעבדה (בעזרת מברשת השיניים הישנה שלי)
  • סיפוח למזכירות למשך יום, לצורך מיון קבלות הקופה הקטנה
  • תיקון המחשב של החמור

אני תקווה שמדיניות חריפה זו תניב פירות מהירים.

 

בברכת מיחזור נעים,

 

קפוצ'ון, סגן קמח"ר (קצין מיחזור חברתי ראשי)

 

האיומים נשאו פרי, והומוגניות הפחים בחברה עלתה פלאים. החמור חש שהגיעה העת לעבור לשלב הבא, והנחה את המנהלת האדמיניסטרטיבית לפנות ישירות לחברת איסוף הבקבוקים, כדי שיבואו לאסוף את שקי הבקבוקים הישר מהחברה. מה רבה היתה הפתעתנו כאשר נתקלנו בחומת בירוקרטיה.

 

מאת: קפוצ'ון

אל: גלית

הנדון: מיחזור – מס' הטלפון של חברת האיסוף

 

1-800-66-20-66

 

מאת: גלית

אל: קפוצ'ון

הנדון: מיחזור – מס' הטלפון של חברת האיסוף Re: 

 

To make a long story short…

התקשרתי למספר הנ"ל, הם הפנו אותי למחלקת התפעול שלהם, שם המתנתי כ-5 דקות על הקו עד שעמית התפנה לדבר איתי. הוא לא מוכן לבוא אלינו לאסוף בקבוקים ריקים אלא הם אוספים רק ממיכלים הפזורים ברחבי העיר. לטענתו, עיריית ר"ג המחליטה על מיקום המיכלים אמורה לשנות את מיקום המיכלים בקרוב והוא המליץ לי להתקשר לעירייה כדי לבקש שיעבירו את המיכל יותר קרוב לאיזורינו. (כרגע אין מיכל קרוב). לעיריית ר"ג התקשרתי כמובן כמה פעמים עד שרותי הרימה את הטלפון וטענה כי החברה היא זו שממקמת את המיכלים ולא הם. אבל... היא הסכימה לברר לי היכן ממוקם המיכל הקרוב ביותר אלינו!!! אז היא אמורה לחזור אלי בעניין.

זה העדכון לבינתיים,

 

גלית

 

 

בינתיים הפניתי את גלית אל תאגיד איסוף מיכלי משקה (ע"ר) (איסוף למען הסביבה – אל"ה), אולי מהם תבוא הישועה, אבל עד אז, אם אתם חולפים ברחוב על פני טיפוס נרגן לבוש קפוצ'ון, הנושא בידיו שני שקים עמוסי בקבוקי פלסטיק וממלמל קללות בגנות הבירוקרטיה, אתם מוזמנים ליטול מידיו את אחד השקים ולעזור לו לפרוק אותו אל המיכל הקרוב.

 

נכתב על ידי , 30/11/2004 13:23  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קפוצ&rsquo;ון ב-7/12/2004 14:42



כינוי: 

בן: 48

Google:  kapoochon

תמונה




61,638
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקפוצ'ון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קפוצ'ון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)