לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הרפתקאות הצב-נחש


אח שלי גיבור, In the country

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

2/2013

מספרי מוות


בתאגיד הרשע בו אני עובד, סוף השנה היא זמן המשובים השנתיים. פרט למעבר על יעדי השנה של כל עובד, האם עמד בהם או לא (ולמה), נקודות לשימור ונקודות לשיפור, ישנו גם הציון. ציון זה יישמר בתיקו של העובד לדראון עולם, וישפיע על גורלות כגון העלאות שכר, בונוסים (יה, רייט) וקידומים עתידיים.

 

כדרכם של תאגידי-רשע-חובקי-עולם (ובראשי תיבות תרח"ע), גם אצלנו הציונים מופיעים בסולם של 1 (אלוף העולם) עד 5 (שלח איש ביטחון וארגז קרטון, במיידי), וגם אצלנו ישנן מכסות לציונים. אחוז ציוני ה-1 מוגבל, סך ציוני ה-1 ו-2 חסום ב-50% מגודל הארגון כך שהמאבק העיקרי הוא למי לתת 3 (ואיך למכור את זה לעובד כציון טוב). השנה, בעודנו עוברים על עשרות העובדים במחלקתי, התגבשו מאליהן הקטגוריות הבאות עבור ציוני ה-3:

 

3 צעירוּת (חדשוּת)

אם הצטרפת לחברה במהלך השנה האחרונה, רוב הסיכויים שתשלם מס צעירות בדמות ציון 3. ישנם מתי-מעט שבאמת כוכבם זרח והראו הישגים יוצאי דופן, ואלה אולי יקבלו 2, אבל בד"כ ישלמו את המס הארגוני. מה גם שאם לא באו מתרח"ע אחר, מה הסיכוי שיבינו את ההשלכות לגביהם?

 

3 באנקר

יש עובדים שעושים את הנדרש מהם – לא יותר ולא פחות. אין להם שאיפות התקדמות או הצטיינות, וזה גם מה שהם יקבלו. יכול להיות שבמהלך הדיונים יהיה ספק אם לסמן את הציון כ-"3 גבוה" או "3 נמוך", אבל ברגע שתבדוק את ההתפלגות הראשונית ותגלה ש(כמו בכל שנה), אין לך מספיק 3-ים, הבאנקריסטים יהיו הראשונים שיחטפו את זה.

 

3 עוזב

חדשנות (אינובציה בלעז) ניהולית מהי? לגלות שיש לך כמנהל את היכולת לתת ציון שנתי גם לעובדים שעזבו, למען יחלקו בנטל מכסות הציונים (את ההשראה לכך קיבלתי ממנהג ההצבעה ע"י בני-מינן המקובל במגזרים מסויימים). כמובן שעובדים אשר פוטרו בבושת פנים הינם מועמדים לשאת בנטל מכסת ציוני ה-4 המרגיזה, אך עובדים שהיו בסה"כ בסדר יתרמו גם בעזיבתם למען הקולקטיב, ובא לציון גואל.

 

3 עוזב פנימי

זהו מקרה פנימי אך מעט רגיש של ה"3 עוזב". מדובר בעובד שלא עזב את התרח"ע, אלא נשאר בו, וכל חטאו הוא שעבר לקבוצה/מחלקה/חטיבה אחרת. אך בצוק העתים, וכשהאלטרנטיבה היא לאכזב עובד טוב שנשאר איתך, רוב הסיכויים הם שהעוזב הפנימי, אף אם היה מצטיין, יחטוף את ה-3 שלו, שיראה מה זה לעזוב אותי!

 

3 בגרות

מקרה ייחודי. הוגדר בזמן אמת כשהמנהל הרלוונטי התלבט בין שני עובדים ולבסוף פסק "דני הוא איש בוגר, לו אני יכול להסביר למה הוא קיבל 3 והוא יבין". כן-כן חברים, לא רק בפוליטיקה, גם בהייטק עדיף להיות ילד מפונק.

 

3 תקציבי

אחרי כל הניכויים וההפחתות אתה תמיד נשאר עם עוד שניים או שלושה עובדים שייאלצו לקבל את ה-3. אין לזה שום תירוץ אחר, הם ותיקים, לא בוגרים במיוחד ולא בדרך לעזוב. הם פשוט מקבלים 3 תקציבי וזהו. אחחח, שיחות המשוב יהיו כיפיות השנה!
נכתב על ידי , 4/2/2013 07:05   בקטגוריות הייטק שמייטק  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קפוצ'ון ב-13/2/2013 11:14



כינוי: 

בן: 48

Google:  kapoochon

תמונה




61,638
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקפוצ'ון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קפוצ'ון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)