לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הרפתקאות הצב-נחש


אח שלי גיבור, In the country

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2003    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

9/2003

לזכור


 

בטיול בשבת, הזורק-על-בזנ"טים הזכיר לי את יוסי טבג'ה.

 

הייתי בפלוגה עם יוסי בבה"ד 1. לא היינו חברים, רק שני צוערים באותה פלוגה. אני זוכר אותו מעט (מדי?). אני זוכר חיוך לבן ענק באמצע ניווט לילי. אני זוכר ריצת אפודים אחת, ואת יוסי הצנום רץ, מהיר כברק, ומשיג את כולנו בעוד אבידר הימ"מניק צורח מאחורה "חכה, פסק זמן עם אפוד! חכה!". ואני זוכר לילה בשטח, ואת יוסי, השומר האחרון, משכים אותנו, בקריאות "בוקר טוב! לקום! לקום! מי זה? קטלב? לקום! בודגה? לקום!" עד שהגיע לאוהל הסגל וברח משם, כשצעקות ונעליים קלות רודפות אחריו.

 

אחרי שסיים את קורס הקצינים, יוסי הצטרף למג"ב, ובסופו של דבר הגיע לסיורים המשותפים.

ב 29 בספטמבר 2000, ממש יום לפני פתיחתה (הרשמית) של המלחמה הנוכחית, יוסי נרצח ע"י "שוטר" פלסטיני שהיה איתו בסיור.

 

מאז, פיגוע רדף פיגוע, אירוע רדף אירוע. שיאי הזוועה נשברו, רק כדי להישבר שוב. ושוב. רגשותיי קהו, צימחתי שיריון, למדתי איך להישאר אדיש. בפרספקטיווה המעוותת שמפתה כ"כ לאמץ, המוות של חייל אחד יכול להיראות כמעט טריוויאלי.

 

אני רוצה לחזור לאותו סף רגישות שהיה לי. או לפחות קרוב אליו. לא להתקרנף מול המציאות. אני יודע על לפחות שלושה חבר'ה שנהרגו במלחמה הזו מהמחזור שלי בבה"ד 1. ועל עוד אחד מהיחידה. אני רוצה לזכור אותם. ואת האחרים.

 

יום השנה השלישי לנפילתו של יוסי יחול ביום שני הבא. אחי יוסי, אני זוכר. ו- תודה.

 
פרטים שלא ידעתי על יוסי אפשר למצוא כאן: http://www.police.gov.il/persumim/kitvey_et/01_179/17_179.asp
כאן: http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-141148,00.html
וכאן: http://www.mfa.gov.il/mfa/go.asp?MFAH0ijx0 (עולה לאט).
 
אה, ואתם יכולים להשאיר את הציניות בחוץ, ולחזור מחר. זה פשוט לא מעניין אותי היום.



נכתב על ידי , 23/9/2003 16:48  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מהקומה למעלה ב-9/10/2003 09:04



כינוי: 

בן: 48

Google:  kapoochon

תמונה




61,638
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקפוצ'ון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קפוצ'ון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)