לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הרפתקאות הצב-נחש


אח שלי גיבור, In the country

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2005    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

6/2005


הפעם הראשונה שלי היתה, כמו במקרה של רוב החנונים, בצבא. לא סתם בצבא, בלבנון. הימים ימי התפוררות הפארסה שנקראה "הבנות דין וחשבון" (החיזבאלונים יורים עלינו, ואם הם הורגים לנו מישהו – יופי. אנחנו יורים בחזרה, ואם נשרט אזרח לבנוני שבחצר שלו עמדה מרגמה 120 מ"מ, אז מותר להם להוריד 50 קטיושות על קרית שמונה, ואנחנו בעונש בצד) ולפני המצאת מגוחכת לא פחות, "הבנות ענבי זעם". בהפוגה בין ירי לירי אני נשען על אחת מ"צוללות" הבטון כשהיא בידיי, כששגיא המ"פ מגיע מהצד השני, ומביט בי במבט המום. "קפוצ'ון?! עליך לא הייתי מאמין!" הבטתי בו, והשפלתי את עיניי. "תראה, שגיא, אתה לא צריך לייסר אותי, אני עושה את זה מספיק טוב בעצמי. אני יודע שזה רע, שזה מסוכן, זה מסריח, מצהיב את השיניים, פוגע בכושר וגורם לאינספור מחלות. אבל זה כל-כך כיף..." שגיא הנהן להסכמה והצית לעצמו אחת.

 

כשירדתי מלבנון הפסקתי לעשן, ותירצתי את הויתור העצמי בכך ש"במלחמות זה מותר". לכן זה היה בסדר לחזור לעשן לארבעה ימים בנגמ"ש מול שכם באירועי קבר יוסף, להפסיק שוב ולחזור לעשן קצת בתרגיל ההוא, שקוע בבוץ בג'פ"ס עם שני פנצ'רים וארבעה חיילים, אחד מהם עם דלקת ריאות ואחד עירום, בגשם (האמת – סיפור ששווה פוסט). אחרי השחרור הפסקתי לעשן (חוץ מנובלס בודד מדי פעם עם הלל מהפלוגה), וגם בטיול הגדול בחו"ל אני לא זוכר שעישנתי. כדי לשבור את הפסקת האש היה צורך בבחורה, כמובן, וזה בדיוק מה שקרה כשהתחלתי לצאת עם אחת שנהגה לעשן כחצי קופסה ביום. אי הנעימות כלפיי גרם לה לרדת לחמש סיגריות, ואני משום מה השלמתי את חמש הסיגריות הנותרות. אחרי פחות מחודשיים נפרדנו, אבל איכשהו נשבר בי עוד מחסום הפסיכולוגי, והתחלתי לעשן, "אבל רק עישון חברתי", על כוס בירה בפאב אפלולי זה או אחר.

 

כך התנהלו חיי כמעשן, בעליות (בעיקר במילואים!) וירידות, אך ללא עישון שאינו תלוי בדבר. עד לפני כשנה וחצי, בה נשברו שני המחסומים הפסיכולוגיים האחרונים: עישון בעבודה ועישון בבית. למה זה קרה? כנראה המשבר שהייתי שרוי בו עזר, אבל לא אחפש תירוצים: הייתי על הקצה, ורק חיכיתי לדחיפה, שלא איחרה להגיע. בהתחלה, היה אפילו כיף. סיגריה עם הקפה של הבוקר, סיגריה אחרי ארוחת צהריים, סיגריה להירגע באמצע הלחץ בעבודה וסיגריה על המרפסת בערב, כשאתה פושט מעליך את היום לפני השינה. רק עם סיגריה בזמן כתיבה לא הסתדרתי – יותר מדי פעמים איפרתי בטעות על המקלדת. הייתי יותר מחצי שנה במצב הזה לפני שהודיתי שאני מכור, וזה היה השלב בו כבר לא היה כל-כך כיף. לחזור מערב בפאב ולגלות שחיסלת את רוב-רובה של חפיסה כמעט חדשה, לעשן בשרשרת במילואים ולא ליהנות מכל סיגריה בודדה או לקום בבוקר לשיעול עם ליחה. אבל במאבק אם להפסיק או לחדול, בכל רגע עימות נמצא לשטן העישון מליץ יושר: חבר לעבודה שמזמין אותך להפסקה בחדר המדרגות, מישהו בשולחן ממול בפאב שמדליק סיגריה עם השלוק הראשון או פרנק פמבלטון שמעשן כמו קטר בעת חקירה של חשוד ב"תיבה".

 

החלטתי להקטין את המינון; ניסיתי לרדת לחמש ביום, נכשלתי, והתייצבתי על חמש ביום בעבודה, בלי הגבלה על יציאות. משם ירדתי לשלוש בעבודה ביום, דבר שגרר את הויתורים הכואבים הראשונים (אין יותר סיגריה בהחלטה של רגע, כי אז לא תישאר סיגריה לקפה של אחר הצהריים!). הצלחתי להתמיד בזה יותר מחודש, וגם המינון היומי ירד לחמש. ובוקר אחד, בלי שקיבלתי החלטה מודעת בנדון, קמתי ולא עישנתי עוד. אולי זה היה הסוד: להפסיק בלי להחליט להפסיק, בלי עול המחויבות, שיקרא לשטן לחזור. בלי "הפעם האחרונה".

 

זה היה לפני 5-6 שבועות. אחרי כמה ימים הגיעו המיגרנות, ואחרי 3-4 ימים נוספים הן עזבו. למשך שבועיים וחצי נוספים ריאותיי השתעלו את עצמן החוצה, ואז גם השיעול נעלם. סביב חתונתו של החמור הרשיתי לעצמי לגנוב שלוש סיגריות, מהן לא נהניתי בכלל. אבל פרט להן, אני נקי. עברתי יום מילואים, פאבים, טיול רווקים ועוד מבחנים. זה לא קל. יש ימים שלמים שאני לא חושב על זה, ואז ברגע אשלח יד אל הפאוץ', לחפש את החפיסה שאיננה. אבל אני מתגבר.

 

אני לא מתחייב לא לעשן עוד לעולם. הפסקת העישון שלי שואבת את כוחה מהעובדה שהיא לא כרוכה בהבטחה, לפחות כעת, וברור לי שיהיו עוד סיטואציות של סיגריה גנובה. אבל אני לא חוזר למקום בו הייתי. הו לא.


ומחווה קטנה לדוד42ביהונתן:

 

בשביל מה אתה חי? שאל אותי הזקן

הדלקתי סיגריה ואמרתי: בשביל לעשן

אמרתי לו אני מתעורר בשביל לעשן

שותה קפה בשביל לעשן

קורא עיתון בשביל לעשן

מחרבן בשביל לעשן

וכל מה שאותי מעניין,

וכל מה שאני מתכוון זה לעשן

 

אני מתקלח בשביל לעשן

אוכל משהו בשביל לעשן

יוצא לטייל בשביל לעשן

לאורך החוף בשביל לעשן

וכל מה שאותי מעניין,

וכל מה שאני מתכוון זה לעשן

 

אמרתי לו

כל מה שאני עושה בחיים

וכל מה שאני ממציא תירוצים

זה בשביל לעשן

 

שוכב עם אישה בשביל לעשן

חושב מחשבה בשביל לעשן

כותב משהו בשביל לעשן

מתקרב בשביל לעשן

אני מתרחק בשביל לעשן

אני מוצא חן בשביל לעשן

ומה שאחרי מותי מעניין,

כן מה שאחרי מותי אני מתכוון

זה לעשן

 

בשביל מה אתה חי? שאל אותי הזקן

אמרתי לו: מה זה כל כך מעניין?  

 

בשביל לעשן

ביצוע: מאיר אריאל (מתוך "מודה אני")

מילים ולחן: מאיר אריאל

נכתב על ידי , 29/6/2005 23:57  
81 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קפוצ&rsquo;ון ב-13/7/2005 11:27



כינוי: 

בן: 48

Google:  kapoochon

תמונה




61,638
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקפוצ'ון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קפוצ'ון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)