לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הרפתקאות הצב-נחש


אח שלי גיבור, In the country

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

10/2005

רב אומן


יכולתי לספר על פרופ' ישראל אומן, שלימד אותי את הקורס היחיד באינפי שבו עברתי במועד א' (ועוד בציון 77 המזהיר!). יכולתי לספר על התענוג שהיה ללמוד את הקורס "תורת המשחקים א'" ישירות מפיו של אחד הגדולים בתחום בעולם, ואחד מראשוניו. יכולתי לספר על העצה שנתן לצוות המשא ומתן האמריקני לשיחות סאל"ט לפירוק הנשק הגרעיני (לא לדעת כמה ראשי נפץ גרעיניים יש לארה"ב, מה שיביא אותם לתוצאות טובות יותר מול ברה"מ. והוא גם הוכיח את זה מתימטית!).

אבל במקום, אני מעדיף להסביר למה הייתה כזו חוויה להיות סטודנט שלו. כשרצה להסביר לכיתה את השלכת הידיעה על תוצאת המשחק, הביא דוגמא מהחיים. "פעם הרגשתי לא טוב, אז הלכתי לרופא. הוא שלח אותי לבדיקות, ואחרי שעבר על תוצאותיהן, אמר שאני צריך ניתוח. "ניתוח? מה פתאום ניתוח? אני לא רוצה ניתוח! אני רוצה לשמוע second opinion!" "טוב" אמר הרופא, "אם אתה רוצה second opinion אז הנה היא: אתה לא צריך ניתוח"."

פרופ' אומן נהג להיתקע באמצע השיעור, בדרך כלל גם באמצע משפט, ולבהות באוויר. אנחנו, מלאי יראת-קודש, לא העזנו להפריע לו, מחשש פן נפגע בפריצת הדרך הבאה. באחת הפעמים הוא נתקע ליד החלון, ולאחר שתיים-שלוש דקות הסתובב אלינו, ובחיוך מקסים על שפתיו אמר "גונבים פה למישהו את האוטו".

לא היה לי עוד מרצה באוניברסיטה שהלכתי לשיעוריו בכזו הנאה, במין תחושה ש"ככה זה בעצם צריך להיות, הלימודים האקדמיים האלה". אז פרופסור אומן, ברכות על זכייתך בפרס נובל, ממני, ההוא עם הקפוצ'ון שישב בשורה הרביעית.
נכתב על ידי , 12/10/2005 02:44  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קפוצ&rsquo;ון ב-16/10/2005 08:10



כינוי: 

בן: 48

Google:  kapoochon

תמונה




61,638
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקפוצ'ון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קפוצ'ון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)