לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הרפתקאות הצב-נחש


אח שלי גיבור, In the country

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

3/2006

למה?


למה בלוגים? למה לקרוא בלוגים? למה לכתוב בלוג?

תשובות אפשריות יכולות להיות כי זה מעניין, מצחיק, לשמוע מה עובר על אנשים (שמעניינים אותך או חשובים לך), להשמיע מה קורה לך (לאנשים שמתעניינים בך או שחשובים לך), לחדד יכולת כתיבה (שיש או אין לך) או סתם, כי זה שם. כל התשובות נכונות.

 

תשובה אחרת אני מתחיל לשמוע בזמן האחרון. מסתבר שיש בלוגים שתשמע בהם דברים חשובים, ולא תשמע אותם בכלי תקשורת אחרים (ובלוגים הם כלי תקשורת, בין אם נרצה בזה או לא). כך למשל, בעת המהומות המוסלמיות (ערביות?) בצרפת לפני כמה חודשים פרצו בדנמרק מהומות דומות מאוד. למעשה, חלקים ניכרים מהעיר השניה בגודלה בדנמרק היו תחת עוצר במשך למעלה משבוע, בניסיון כושל להשתלט על הפורעים. דבר מזה לא פורסם מחוץ לדנמרק, באף כלי תקשורת דני דובר אנגלית, עד שהסיפור דלף החוצה תודות לבלוגר דני.

 

רוצים עוד דוגמאות? יש. יקיר בלוג זה, הגמר"ש, שאל לפני למעלה מחודש "האם קבוצות אופורטוניסטיות שוחרות מדון, כמו עיתונאים בידיעות אחרונות, נוטות לשקר רק למען משכורת, או שהם פשוט נהנים מזה?". מעבר לכתיבה השנונה (כהרגלו) הוא חושף שוב את עליבותה והטייתה הפוליטית של התקשורת המיינסטרימית בישראל, גם בכתבה חסרת הקשר פוליטי (לכאורה) כמו כתבה במוסף ספרות או מחשבים. ממש למחרת כתב יקיר אחר של הבלוג, אוון מלוני, על פרשיית הקריקטורות שהסעירה את העולם המוסלמי וחשף כי רוב צרכני התקשורת המערביים לא נחשפו מעולם לקריקטורות עצמן, ולכן לא יכלו להגיע לדעה משלהם באשר לסיבה לפרוץ הסערה (שווה לקרוא).

 

לא התכוונתי להגיע לפוליטיקה בבלוג הזה, לא לפתוח בדיונים פוליטיים ולא להתנצח עם אף אחד. אבל גם עם כל הכוונות הטובות הללו, בעודי מקפיץ את הנפיל הבוקר לתחנת הרכבת, ואני התגלמותו של טוני סופראנו (זקן בן שבוע, שיער סתור, עיניים נפוחות, נעלי בית וטרנינג בצבעי הדגל האיטלקי), לא יכולתי להתעלם מכרזות הבחירות הקוראות להצביע ל"קדימה".

 

אומר רק זאת: אל תצביעו ל"קדימה". אל תצביעו ל"קדימה". אל תצביעו ל"קדימה". בחייכם. אתם יודעים שאין שם כלום, רק ריקנות והבל רוח. בעידן הנוכחי בפוליטיקה הישראלית, בו למצע המוצהר ולמפלגה אין שום משמעות, משמעות ההצבעה היא רק את מי נשלח לכהן בכנסת. אתם לא רוצים להצביע עבור צחי הנגבי, רוחמה אברהם (שרת הפנים מטעם "קדימה", לכל השדים והרוחות!) ואלי אפללו. אתם לא רוצים להצביע לאולמרט. מה לעזאזל משותף לחיים רמון, אהוד אולמרט, שאול מופז, שמעון פרס ורוני בר-און (כן, ההוא מפרשת "בראון-חברון"), חוץ מאופורטוניזם ציני, תאוות שלטון בלתי נלאית וצורך לקפוץ על עגלת הפטורים מביקורת, ציבורית או משפטית? "קדימה" היא שיא חדש באופורטוניזם הפוליטי בישראל, קיצוני בסדרי גודל מ"הדרך השלישית" או "מפלגת המרכז" ז"ל (מישהו זוכר אותן בכלל?). בחייכם. תתעלמו מהחיבוק הבלתי-מרוסן ותעודת ההכשר של התקשורת ל"קדימה". זו בסך הכל מפלגת הבובות האולטימטיבית של אוליגרכיית ההון-שלטון הישראלי. כל מי שקשור ל"קדימה" הוא אתרוג היום של התקשורת הישראלית ולא יכול להיות דבר רע יותר לדמוקרטיה. ולמי ששכח – שרון היום חבר קופת חולים, לא חבר ב"קדימה".

 

אני יודע שאין אלטרנטיבות, ואין למי להצביע. גם לי אין למי להצביע. הבחירות בעוד 11 יום ואין לי שמץ של מושג למי. אבל גם בבחירה בין הנבלות והטרפות בפוליטיקה הישראלית, יש שרץ שניצב מעל כולם. בבקשה. בחייכם. תנשמו עמוק, תנקו את מסך העשן מהעיניים, סגרו את הטלוויזיה וזרקו את העיתונים. קחו עשר דקות ורק תחשבו את מי אתם הכי פחות רוצים לראות בכנסת הבאה. תודה.

נכתב על ידי , 17/3/2006 16:07   בקטגוריות לי? פוליטיקה?? עכשיו???  
101 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קפוצ&rsquo;ון ב-29/3/2006 15:38



כינוי: 

בן: 48

Google:  kapoochon

תמונה




61,638
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקפוצ'ון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קפוצ'ון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)