לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הרפתקאות הצב-נחש


אח שלי גיבור, In the country

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2006    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

5/2006

זנב הלטאה של שיר המקצוע


בימים טרופים אלה, פרט לחלומות ביעותים ושאר מנהלות חתונה, אני שוקד גם על הרחבת הצוות המובחר. כמעט מדי יום אני מראיין מועמדים, ואני חייב לציין שכמעט כולם – בין אם הם בוגרי אוניברסיטה טריים או כרישי תוכנה עתירי ניסיון, בין אם הם צולחים את הריאיון בקלילות ומעפילים לשלב הבא, ובין אם הם נכשלים – היו בסדר גמור כאנשים. אבל אם אני מראיין בממוצע מועמד אחד ביום, הרי שאני בוודאי מקבל פי חמש קורות חיים. שוק ההיי-טק המתעורר ושפע מהנדסי התוכנה המנסים לשפר את מעמדם הביא את רוב חברות ההשמה לאמץ נשק חדש כדי להבליט את קורות החיים שלהם: ההקדמה.

 

כפי ששמה מעיד עליה, ההקדמה מקדימה את קורות החיים של המועמד, ומתארת את הרושם שהותיר במי שראיין אותו בחברת ההשמה. יש הקדמות סטנדרטיות, כגון:

  • מועמדת סימפטית, אדיבה ותקשורתית, משרה אווירה נעימה סביבה ועובדת היטב בצוות. נבונה, חדת מחשבה ובעלת גישה טכנית ורצון לעניין ואתגר בעבודתה.
  • מועמד נחמד, תקשורתי, סקרן ושאפתן.
  • מועמד נחמד, ענייני, רציני, שאפתן, בעל מוכנות לעבודה מאומצת [כלומר, כמו הקודם, אבל לא תקשורתי, אז מפצה על כך בענייניות ועבודה מאומצת?].

ישנן חברות השמה, שאם עליי להתנסח בעדינות, מאוד מעוניינות שתיקח את המועמד שלהן. במקרים כאלה תוכל להיתקל בהקדמות הבאות:

  • מועמדת דינאמית, צעירה ובעלת מוטיבציה גבוהה להתפתח בתחומה במסגרת משרה מעניינת ומאתגרת. מומלצת! [מדובר במכונית ספורט או מועמדת?]
  • מועמדת נעימה ותקשורתית מקרינה אמפתיה ומסירות [מכונית משפחתית, הא? אולי אפילו סטיישן]
  • מועמדת תקשורתית, נעימה, שאפתנית המפגינה מוטיבציה גבוהה ללמוד ולהתפתח במקום עבודתה. משיחתנו עולה הרושם כי מדובר במועמדת אחראית, עצמאית שחותרת להשגת מטרות שתשתלב היטב בעבודת צוות [נשמע כאילו תוך שבועיים היא מבצעת הפיכה ומעיפה אותי]
  • מועמד איכותי, אינטליגנטי, לויאלי, מונע מאתגרים, סקרן, מקצועי וחביב [לפחות עליו אוכל לסמוך בזמן ההפיכה של הקודמת, לויאלי שכמותו. אבל איזה סיכוי יש לסקרנותו החביבה נגד השאפתנות התקשורתית שלה?]

וכמובן, יש את חברות ההשמה שגורמות לי להכות במסך המחשב בחפצים קהים:

  • מועמד איכותי, תקשורתי, העושה רושם של איש הגון [ובעצם מדובר בטיפוס שלילי וחתרן בלתי-נלאה] בעל מוסר עבודה גבוהה [השגיאה במקור].
  • מעולה... [שלוש הנקודות מרמזות על משהו שאני צריך לדעת?] המועמדת איכותית, בעלת נכונות להשקיע מעבר לנידרש!!! [אני באמת מתעב אותיות יו"ד מיותרות וריבוי סימני קריאה. טוב שלא כתבתם "המועמדת שולתתתתת!!!!!1"]
  • מועמד נחמד וקואופרטיבי, המנהל שיחה נעימה ושוטפת. בעל מוכנות גבוהה להשקעה ורצון לעניין בעבדותו. [לא נגעתי, לא שיניתי, וכל מילה נוספת – מיותרת]

ומי שחשב שנגמרו החלומות – טעות בידך.

נכתב על ידי , 24/5/2006 23:32   בקטגוריות הייטק שמייטק  
2070 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של JessicaBiat ב-23/3/2015 20:34



כינוי: 

בן: 48

Google:  kapoochon

תמונה




61,638
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקפוצ'ון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קפוצ'ון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)