לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הרפתקאות הצב-נחש


אח שלי גיבור, In the country

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2006    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

6/2006

הנדון: תחקיר אירוע "שאגת הנפיל"


1. ב 22/6/06 התקיים בשרון תרגיל "קרמפון לקפוצ'ון – הינומה לזוגה", תרגיל רחב היקף בהשתתפות כוחות רגלים, סיור, פלוגת ידועות קוזקים, גדוד של משמרות המהפכה, בוקר טקסאני משופם ומשקיפים מהסוואנה.
2. הקצאת האמל"ח לתרגיל כללה (אך לא הסתכמה ב) 11 בקבוקי ג'יימסון, בקבוק בלווני דאבל ווד, חבית גינס, חבית קרלסברג, בקבוקי יין ועוד בקבוקי וודקה וג'ין לרוב.
3. לתרגיל מונו שני קציני בטיחות בלתי תלויים, חמור ואנטילופה.
4. ממצא נסיבתי: כשעה לאחר תחילת התרגיל נצפו קציני הבטיחות כשהם שמחים מאוד. בבדיקה קרובה יותר נשמעו מצידם קולות צחקוק, סימני עליצות בלתי-מוסברים והבל-פה בלמ"ז. מעט אחר כך ביצע אחד מהם עבירת בטיחות חמורה, כשפרץ ליעדי "הרחבה" ולראשו מגבעת רחבת שוליים ושתי חרבות פיראטים בידיו. מעשה זה עבר ללא כל התערבות מצד קצינת הבטיחות השניה. אין ספק שבשלב זה נעוצות לפחות חלק מסיבות הכשלים המהותיים שנצפו בהמשך.
5. במהלך התרגיל נשלח מש"ק הסיור הידוע בכינוי "נפיל" לפתיחת ציר מיעדי "הרחבה" אל יעדי "הבר".
6. הנפיל ביצע פטרולים רבים בציר שהוקצה לו, ובכך השיג אבטחה הקפית של הכוחות, תוך צריכת אמל"ח גבוהה.
7. סמוך לעגולה 00:00 התקבלה הקצאה של חבית קרלסברג נוספת.
8. סמוך לעגולה 01:00 התקבלה הקצאה של חבית גינס נוספת.
9. סמוך לעגולה 02:00 פרץ הנפיל לרשת הקשר ובישר לכל תחנות קפוצ'ון כי "אמרתי לברמן, שאם אני בא אליו ומבקש משהו שאינו מים, שיבעט לי בראש".
10. בשתיים, שתיים ושלושים, נפגע הנפיל ופונה לתאג"ד שבשירותי הגברים.
11. ממצא נסיבתי: ב 02:35 נשמעה לראשונה שאגה משירותי הגברים. בעקבותיה הוצא אחד הכיורים הראשיים מכלל פעולה, עד לאחר סוף התרגיל.
12. ממצא נסיבתי: ב 02:40 נשמעה שאגה נוספת, בעת שהנפיל חבק אסלה ברגליו, והוציא אותה, ואת השטח השולט שמסביבה מכלל פעולה. המשקיף המסאי פרץ לרשת הקשר בזעקות "התקפה צהובה, התקפה צהובה" והכריז על השטח כשטח מוכה-חל"כ.
13. בקפ"ק מזורז שנערך בסמוך בין הקפוצ'ון, החמור והרס"פית שונתה הערכת המצב והובהר כי נק' ההכרעה עברה לשטח השולט בו שכב הנפיל מחוסר הכרה. הרס"פית ביצעה שינוי משימה בנוהל קרב מהיר ושלחה את החמור לשטח הנגוע בחל"כ, ואת קפוצ'ון לחבור אל שתחיה באיזור יעדי "הרחבה".
14. ממצא נסיבתי: במקביל נצפה הקודקוד, שפיקד על העתודה הפיקודית, כשהוא שואג אל גבעולי הדשא בשיפולי יעדי "הרחבה". גילוי זה פגע קשות במורל הכוחות, שניהלו לחימה רצופה במשך כמעט חמש שעות.
15. בנקודה זו הודגמה שוב האמרה לפיה "שדה הקרב – ממלכת אי הוודאות". דיג'יי יואב, מפקד מרכז האש הגביר את הסיוע, ולצלילי Nobody does it better (בביצוע המופתי של Radiohead) סיימו הקפוצ'ון ושתחיה את טיהור הרחבה. סמ"ר (מיל.) אבימה תפס את הפיקוד על הסיירת החטיבתית, וביחד עם המשקיפים המסאים, ששמו נפשם בכפם, זינקו לשטח מוכה החל"כ וסייעו לחמור לפנות את הנפיל לאיזור נקי.
16. הרס"פית ביצעה אבחון בשטח, לאור תאורת לייזר, קבעה כי הנפיל מחוסר הכרה, וציוותה על פינוי מוסק לחדר המיון הקרוב. המשקיפים מהסוואנה הדגימו רפואה מסאית מסורתית כשביצעו בנפיל וידוא הכרה ע"י צביטת פטמות חוזרת ונשנית. כל הגורמים הנ"ל ביצעו פינוי מהיר של הנפיל למסוק הממתין, תוך קבלת המלצה על טבילת הנפיל בשתן פילים, רפואה מסאית מסורתית נוספת.
17. החמור וקפוצ'ון שמו נפשם בכפם וגררו את הקודקוד המדמדם מלב שדה הקרב אל המסוק הממתין. הרס"פית הראתה שוב את יכולותיה הורסטיליות כשהתיישבה מאחורי הגאי המסוק וניהגה אותו בבטחה אל שטחי ההיערכות המקוריים במתחם "צימר".
18. בשטחי ההיערכות ביקש החמור התערבות מצד כוחות הצי השישי אשר עסקו במילוי-מחדש באזור. מפאת חוסר בשלפוחיות שתן פילים בוצע הטיפול המסורתי בנפיל במים קרים בלבד.
19. ממצא נסיבתי: בשלב זה נשמעו במתחם "צימר" שאגות נוספות, חוזרות ונשנות.
20. סמוך לעגולה 03:30 הופסק הקרב עקב האבדות הרבות.
21. ממצא נסיבתי: למרות זאת נשמעו במתחם "צימר" שאגות אמת פעמיים נוספות במהלך הלילה, בעקבותיהם היה צורך להביא את פלוגת האב"כ האוגדתית לטיהור שטח זה. הקודקוד המדמדם ליווה את השאגות בשירה עזה של שירי מחתרות עד הנץ החמה.

 

סיכום
סמוך לעגולה 09:00 התעורר הנפיל מעלפונו, ראשו צלול כמימי אגם וכל תלונתו על בחילה קלה בלבד. כל הראש בחילוף חומרים של בן 21, יא מניאק.

נכתב על ידי , 28/6/2006 22:19  
129 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קפוצ'ון ב-5/7/2006 00:35



כינוי: 

בן: 48

Google:  kapoochon

תמונה




61,638
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקפוצ'ון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קפוצ'ון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)