לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הרפתקאות הצב-נחש


אח שלי גיבור, In the country

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2017    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ביקורת הציוד (חלק ב')


עוד קצת ביקורת על הציוד שהשתמשתי בו בשישה חודשי תרמילאות בדרום אמריקה.

 

אוהל The North Face RoadRunner 23

 

מתנה מהקודקוד והרס"פית לחמור ולי, לפני 3-4 שנים. התלבטנו רבות אם לקחת אותו ולהיסחב שישה חודשים עם עוד 3 ק"ג על הגב, בשביל שלושה-ארבעה שבועות מצטברים של שינה באוהל, או לשכור אוהל רק כל אימת שנצטרך. הטיעונים שהכריעו בעד היו:

א. סביר להניח שהוא יותר טוב מהאוהלים שנוכל לשכור, בטח במדינות כמו פרו ובוליביה, ובטח יהיה יותר קל כשזה יהיה באמת חשוב (בטרק), ועוד 3 ק"ג מההוסטל לאוטובוס זה לא נורא.

ב. קנו לך כזה אוהל מדוגם, אז ברגע האמת לא תשתמש בו?

 

יתרונות

·        די קל, יחסית לאוהל 3 עונות בן 4 שנים (טיפה פחות מ-3 ק"ג כולל הכל).

·        עמד יפה בסופות גשם ושלג.

·        שתי מרפסות לאחסון ציוד ולכניסה/יציאה. אשתך לא צריכה להעיר אותך אם היא יוצאת להשתין באמצע הלילה.

·        TNF, כמו TNF, חושבים על כל דבר קטן. המוטות מסומנים בצבעים, ולכל מוט יש פתח השחלה באותו צבע, מחזירי אור על כל רצועה שאולי תצטרך לחפש בלילה, תאי אחסון ציוד – באמת אוהל שקל להעמיד כשהגעת למחנה בליל סופה וסער.

 

חסרונות

·        למרפסות אין רצפה. לא נשמע דרמטי, אבל אם אתה ישן מתחת לטראסה ב Inca Trail (לא בעונה), ייתכן ונהר בוץ יעבור בלילה דרך המרפסת ובה התרמיל של אשתך הטריה. לתרמיל שלך – שהנחת בקפידה על התרמיל שלה לפני השינה – לא יקרה דבר, ובאופן מפתיע זה לא ינחם אותה בבוקר, ואף לא יקצר את טווח הבטיחות שתצטרך כל הקבוצה לשמור ממנה.

·        לא ענקי במידותיו – צפוף לשני מבוגרים ושני תרמילים, במידה ואשתך הטריה, אך למודת ניסיון מר, מסרבת להשאיר את התרמילים במרפסת.

 

ציון: 9

 

 

מקלות הליכה Gabel

 

בתחילת הטיול הגדול הראשון, בניו-זילנד, לא הבנתי מהם מקלות הסקי שהמקומיים (וגם תיירים אירופאים, ויפנים, ואמריקאים – בקיצור, לא ישראלים) יוצאים איתם להליכה. הייתי צעיר וחזק, והלכתי כמו חמור. חמישה חודשים אחר-כך, כבר בנפאל, איזה אמריקאי בדרכו החוצה מהטרק דחף לי מוט במבוק במישור ליד Hongde. להפתעתי, חוויית ההליכה בהרים אף השתפרה. שנה וחצי אח"כ, שוב בנפאל, כבר דאגתי שהחמור יקנה לקודקוד מקל הליכה "אמיתי" (Leki מזוייף) ומאז נהיינו משפחה נושאת מקל. לטיול הדרום אמריקאי יצאנו עם מקל Gabel כל אחד, וחזרנו עם שניים, שאכן טובים מן האחד (קנינו Doite מתוצרת צ'ילה שהיו בסדר גמור).

 

יתרונות

·        מוריד עומס מהברכיים והגב. אני לא זוכר את המספרים המדוייקים מהמחקרים שקראתי, אבל מדובר בהורדת עשרות אחוזים מתוך עשרות טונות של עומס. לך עם מקלות בגיל 30, ותודה לעצמך בגיל שישים (וגם בסוף היום).

·        עוזר ליציבות בירידות, שטחים קשים, דרדרת וכו'.

·        קול קרקוש המקלות על השביל עוזר להכנס לקצב.

·        בולמי זעזועים (יותר טוב מהדור הקודם, הקשיח) וקיפול טלסקופי (סטנדרטי).

 

חסרונות

·        טריוויאלי, אבל כמו כל פריט שיש לו משקל, צריך לסחוב אותו.

·        גם כן טריוויאלי, אבל תוסיף עוד 250 זוזים לתקציב (לחתיכה).

·        צריך לעשות משהו עם המקלות בזמן צילום (הפתרונות המקובלים הם לתת להם להתלות מפרק היד ברצועה, שמשבש את יציבות הצלם, לזרוק על שיח, להחטיא, ואז צריך להתכופף או לתת לאשתך להחזיק רגע).

·        ישראלים דפ"רים רואים אותך ואומרים אחד לשני "בוא'נה, הקרוע הזה חשב שהוא בא לסקי". בעצם, לא בטוח שזה חסרון.

 

ציון: 9

 

 

גזיה "מיני רוטופליים" ומתאם לבלון ניקוב

 

את הבנזיניה של MSR נטשתי בארון לפני כמה שנים, מהסיבות הרגילות (הקושי למצוא בנזין לבן במדינת עולם שלישי, ואם לא מוצאים אז להילחם בסתימות, הסינג'ור לפני כל הדלקה, הפיח). עברתי למיני רוטופליים של אמגזית, עם ראש המבער. הגזיה משתמשת בבלונים עם הברגה ושסתום, שאפשר לפרק כל פעם (בניגוד לבלוני ניקוב), מה שמאפשר לארוז את הערכה בצורה קומפקטית. כדי לאפשר לנו להשתמש גם בבלוני ניקוב (אם לא נמצא בלוני הברגה עולם השלישי) הבאנו איתנו גם מתאם, שהתברר כדי-מיותר (מצאנו בלוני הברגה בכל מקום).

 

יתרונות

·        הכי פשוט להדלקה וכיבוי – מסובבים ברז ומדליקים גפרור (מי שהיתה לו פעם בנזיניה, יודע על מה אני מדבר).

·        להבה אדירה, בישול מהיר מאוד (הקפה גולש תוך 3 דקות, חשוב מאוד כשקר).

·        ראש המבער מכיל מגן רוח מובנה, יעיל גם ברוח חזקה (פחות מאשר ללא רוח אבל בכל זאת).

 

חסרונות

·        רועש – צריך לחכות עד שהקפה מוכן לפני שמנהלים דיאלוג מעמיק על יתרונות הפסטה לעומת הקוסקוס.

·        יש המון שמועות על הגז שקופא בגובה ובקור, לכן עדיפה בנזיניה. הגז שלי לא קפא גם ב 15- מעלות, ובכל מקרה אפשר להסתגר עם הבלון בשק"ש לרבע שעה ולהפשיר אותו.

 

ציון: 9 (טיילים Hardcore טוענים שכהליה זה הדבר)

 

 

מנשא מים “Basic” של שורש

 

ידוע גם כ"שלוקר", בן 5 שנים (דגם שכבר לא מיוצר היום, יש כל מיני תחכומים חדשים, אבל העקרון נותר זהה). לדחוף לתא הייעודי בתרמיל, לפתוח את הפקק, למלא מים ולהשחיל את הצינורית החוצה (מהפתח הייעודי).

 

יתרונות

·        אין צורך להוריד את התרמיל מהגב כדי לשתות.

·        שומר על קרירות המים (לפחות, יותר מבקבוקי פלסטיק).

·        לא צריך לאזן שיווי משקל.

 

חסרונות

·        איך אתה יודע כמה מים שתית? (יש מנשאים שקופים, אבל להוריד את התיק ולשלוף את המנשא החוצה קצת מקלקל את כל הקטע).

·        אם המנשא מלא, וכך גם התיק, יש לעתים נטייה מרגיזה לטפטוף מהפייה. מצד שני, זה נותן למטייל הזדמנות לחזור על חוק הכלים השלובים.

·        צריך להקפיד על ייבוש המנשא וניקוי הפיה, שלא תתפתחנה ציוויליזציות חד-תאיות בפנים (יש טבליות ניקוי ובדור הנוכחי של המנשאים יש טכנולוגיות אנטי-בקטריאליות).

·        אגדות (אנ-)אורבניות על מנשאים מלאי מים שקפאו והתפוצצו בטמפרטורות נמוכות. לא פגשתי מישהו שזה ממש קרה לו, רק אנשים שפגשו אנשים שזה קרה להם.

 

ציון: 8 (אולי הגיע הזמן לשדרג למנשא חדש)

נכתב על ידי , 15/11/2008 19:24   בקטגוריות דרון אנריקה, טרקים  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קפוצ'ון ב-23/11/2008 11:25
 



בסין זה לא היה קורה


כולם מדברים למה דומה טקס הפתיחה של האולימפיאדה – האם לסרטים של ז'אנג יימו, במאי הטקס, ("גיבור", "קללת פרח הזהב") או דווקא לטקס פתיחת האולימפיאדה במינכן 1936, של לני ריפנשטאל, הבמאית החביבה על היטלר. המראות שאני קלטתי מהטקס דווקא הזכירו לי את קרנבל 2007 בריו דה ז'ניירו, אז חזרתי לתמונות שלי משם.

 

דפדוף מהיר אישר את תחושתי, עד סט התמונות הבא.


 

 

פלטפורמה ועליה מגוון רקדנים ודמות של שד נושא לפיד מתקרבת אלינו.

 



הרקדנים רוקדים, הסמבה רועמת מהרמקולים, השד מסובב את ראשו ומניף את ידיו, בהכנה להדלקת הלפיד.

 



הלפיד נדלק, אבל לא כבה, גם כשהוא אמור, והאש מתפשטת.

 



הרקדנים קופצים מהפלטפורמה, עשרות הצלמים רצים לצלם את המחזה מקרוב, הסמבה נמשכת אבל המצעד תקוע מאחורה.

 



לצלילי הסמבה מגיעים הכבאים (כנראה שכבאים אמיתיים, ולא רקדנים מחופשים לכבאים).

 



האש מכובית, הרקדנים חוזרים.

 



לצלילי הסמבה, המצעד יכול להמשך.

נכתב על ידי , 16/8/2008 11:12   בקטגוריות דרון אנריקה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קפוצ'ון ב-19/8/2008 14:32
 



Puerto Natales, 26.12.06, 30-31.12.06


יום ארוך עבר על כוחותינו – נסיעת אוטובוס של 4 שעות, מציאת אכסניה, בירורים, קניות מרובות לטרק בן 4 ימים. לילה ארוך מצפה לכוחותינו – אריזות, שפצורים, מעט שינה אם אפשר. רק דבר אחד נותר באמצע – ארוחה אחרונה בציוויליזציה לפני ארבעה ימי פסטה ברוטב עגבניות על הגזיה (גורלו של מי שיוצא לטרק עם שני צמחוניים, אחת מהם לא אוכלת אורז והשני בררן שבעתיים). עייפים ותשושים נכנסנו למסעדה אחת במרכז, למרות שלט בעברית המודבק בחלון, ולפיו "כאן יש שניצל יותר טוב משל אמא". הזמנו מה שהזמנו (לא שניצל, ואולי חבל על כך) ואכלנו. בעודנו אוכלים, התחיל בחוץ גשם זלעפות, שלא פסק עד תום הארוחה.

מלאי חשש שמצפים לנו עוד ארבעה ימי הליכה בגשם (חשש שהתגשם, למרבה הצער), ויתרנו על הליכה בת רבע שעה (עמוסי הקניות) בגשם וביקשנו מהמלצר הידידותי להזמין לנו מונית. המלצר הנהן ורץ החוצה, לגשם. "מה, אי אפשר בטלפון?" תהינו, אך בטרם הספקנו לצאת אחריו הוא חזר פנימה וקרא לנו לבוא. בחוץ עמד ג'יפ אמריקאי שחור ("מה, אין מונית צהובה?") מונע, והמלצר נכנס למושב הנהג וקרא לנו שוב. לתדהמתנו הבנו שהוא מסיע אותנו לאכסניה...

...ארבעה ימים ארוכים ורטובים עברו על כוחותינו. חזרנו לעיירה לערב אחד, וכל מה שרצינו היה מקלחת חמה וארוחה חמה. שקלנו לחזור לאותה מסעדה אבל החלטנו לגוון, מתי נחזור שוב לפוארטו נטאלס. בתום הארוחה היה מאוחר והיינו עייפים, אך לא ירד גשם, אז יצאנו לרחוב לעצור מונית. המונית הראשונה היתה תפוסה, וכך גם השניה והשלישית. הרביעית עצרה בחריקה במעלה הרחוב, ובשארית כוחותינו קרטענו אליה. שאלנו את הנהגת אם היא מכירה את האכסניה שלנו, היא חייכה, וגילינו שהנהגת היא-היא בעלת האכסניה שלנו, ששבה מקניות של חצות. נכנסנו פנימה מבולבלים, ותוך הנסיעה היא סיפרה שלנו שהיא עובדת בארבע או חמש עבודות, על מנת לפרנס את עצמה ואת אימה. "קשה להיות אישה בודדה בפוארטו נטאלס" אמרה, "אולי אני צריכה להתחתן עם איזה ישראלי נחמד" ופזלה לכיוון דורי שישב לידה. הגענו לאכסניה תוהים אם אנחנו אמורים לשלם על הנסיעה, עד שדורי מלא התושיה זינק החוצה, פתח את תא המטען והוציא החוצה את שקיות הקניות, אותן התעקש לשאת עבורה עד המטבח.

אם חשבנו שבפוארטו נטאלס לא יתנו לנו לשלם על נסיעות אף פעם - טעינו, כשלמחרת בבוקר הגענו לאוטובוס שייקח אותנו לארגנטינה, וגילינו שמכרו את מקומות הישיבה שלנו גם למישהו אחר (יענו double booking). אבל זה כבר סיפור אחר.

נכתב על ידי , 2/7/2007 20:59   בקטגוריות דרון אנריקה  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קפוצ'ון ב-24/7/2007 11:28
 




דפים:  
כינוי: 

בן: 48

Google:  kapoochon

תמונה




61,638
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקפוצ'ון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קפוצ'ון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)