לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הרפתקאות הצב-נחש


אח שלי גיבור, In the country

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2011    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

8/2011

פרקים מיומנו של אב גאה ועייף #5


אינטרקום התינוקות שלנו משמיע מין "קליק" אימתני ברגע בו הוא קולט צליל, ממש לפני שהוא משמיע את הבכי המתפרץ של דייגו.

 

הבנתי למה זה מקביל: ל"טסססססס" שמשמיעה הטיולית שלוקחת אותך לתחילת ניווט, ממש לפני שנפתחת הדלת שלה אל לילה קר ורטוב.

נכתב על ידי , 10/8/2011 13:34   בקטגוריות אבא פיל אוטומוביל  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קפוצ'ון ב-1/9/2011 08:01
 



פרקים מיומנו של הייטקיסט עייף (#9)


בחיי כמנהל פיתוח, מתחלק העולם עימו אני עוסק (כמו כל דבר) לשלושה חלקים:

  1. הלקוחות (ועוזריהם – אנשי תמיכה/מכירות למיניהם) – אלה מרגיזים אותי (ובפראפרזה על דוקטור האוס גם תמיד משקרים) אבל לפחות הם משלמים, מה שבעקיפין הופך בין השאר למשכורת שלי, לכסא שלי, לרצפה ולקירות.
  2. אנשים שאני אוהב אבל מרגיזים אותי – בדרך כלל מדובר בעובדים שלי, בעמיתיי או במנהלים שלי. כמו עם הילדים שלי, אני סולח להם.
  3. אנשים שאני לא אוהב ומרגיזים אותי – אלה יכולים להיות מנהלי מוצר, Program Managers או שלל פונקציונרים תאגידיים שעבודתם מתמצה בלייצר לי עבודה מיותרת, מעקב אחריה והטרדתי המתמדת מדוע אני לא מתקדם כפי שציפו. להם אין סיבה שאסלח, ואופני ההתמודדות המקובלים עימם נעים בין התעלמות, אימיילים בני שורה אחת שעדיין מצליחים להיות סרקסטיים ועד נעיצת ראשם הכרות על מקל מחודד בפתח המשרד שלי, למען יראו וייראו.

גם לאחרונים יש כמה תת-סוגים. מערכת "הרפתקאות הצב-נחש" שמחה להביא לאור מדריך לזיהוי של כמה מהסוגים הנפוצים ביותר.

 


מנהל פיתוח wannabe 

 

זהו בדרך כלל CTO, ר"צ QA או מנהל מוצר (ובד"כ מישהו שהתחיל כאיש פיתוח כושל ונפלט) שברור לו שבאותה מידה היה יכול להיות מנהל פיתוח (או להחליפו), ולפיכך הוא מרשה לעצמו לחוות דעה על ה design, לוח הזמנים והקלות שבה ייכתב ה feature.

משפטים אופייניים:


"שלושה חודשים לממש את זה? אני יכול לממש את זה בשבוע, אז לכם זה צריך לקחת יומיים גג"


"אתם לא עושים מספיק Unit-testing"


"מה הבעיה? תגייסו שניים-שלושה אנשים, תוציאו גרסה ראשונה בעוד 3 חודשים ושנייה בעוד חצי שנה"


"הביצועים לא טובים כי אתם כותבים בג'אווה"


"כשאני ניהלתי פיתוח אנשים חודשיים בצוות היו מתקנים באגי לקוחות במערכות שהריצו מיליון ת'רדים על פרוצצור אחד, ואלה היו מערכות שהצילו חיי אדם"


אמצעי התמודדות מקובל: 



 


The name dro pper

 
טיפוס אהוב זה יורה שמות של מוצרים, טכנולוגיות ואנשים לכל עבר בבטחון עצמי מוחלט, ובמהרה מבסס את מעמדו כבר-סמכא בכל נושא שמישהו עשוי להידרש לו. אי פעם. למרבה הצער, ברגע שהוא מדבר על נושא שאתה במקרה מבין בו קצת, אתה ממהר להבין שמדובר בקליפה ריקה. אופייני למנכ"לים מקלישים, מנהלי מוצר (שוב) ומישהו שלפני 10 שנים עבד בחברה שעשתה משהו דומה (בערך).


משפטים אופייניים:


"הקאונטר של סמאפור לא יכול לרדת מתחת לאפס. אלא אם זה בקרנל של ווינדווז"


"דוט נט עשתה לג'אווה את מה שפייתון עשתה לפרל"


"הגרנולריות של הרפליקציה של RepV2 היא ברמת FileSystem"


"צריך לדבר עם ג'ים מהצוות של בת'. או מייק, הוא ממש חזק בתחום. אתם יודעים, ג'ף"


אמצעי התמודדות מקובל:



המשרת שלא משרת


זה בהכרח מישהו בתפקיד שירותי (אדמיניסטרציה, שכר, יועץ משפטי, ספרנית, ש.ג., יכול להיות גם מנהל מוצר אם תתעקשו) שמבין את מערכת היחסים בינו לבין שאר הארגון הפוך – הארגון קיים רק על מנת לשרת אותו. כל ניסיון להעמיד אותו על טעותו הינו מיותר וממילא לא יצליח.


משפטים אופייניים:


"כן, בתור מנהל מחלקת פיתוח התפקיד שלך דורש שתעבור על תכולת מעטפת ההוצאות שעובד שלך הגיש ותוודא שהיא מתאימה למה שרשום בדו"ח החזר ההוצאות"


"זה שעשית decline לריאיון שזימנתי אותך אליו לא אומר שאתה לא צריך למצוא מישהו שיראיין במקומך, למרות שזה מועמד למחלקה אחרת לגמרי"


"תכתוב לי מה צריך להיות ב spec שאתה צריך לקבל ממני, כולל פירוט של הדרישות, רשימת מערכות הפעלה נתמכות, דרישות security, לקוחות שביקשו את הפיצ'ר הזה ומגבלות כדי שאוכל לכתוב את ה spec ולשלוח לך"

 

אמצעי התמודדות מקובל:

נכתב על ידי , 2/8/2011 14:18   בקטגוריות הייטק שמייטק  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קפוצ'ון ב-29/8/2011 16:25
 





כינוי: 

בן: 48

Google:  kapoochon

תמונה




61,638
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקפוצ'ון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קפוצ'ון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)